Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:32:33 GMT

نقشه تحول حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تهیه شد 

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۶۱۳۴

نقشه تحول حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تهیه شد 

به گزارش ایرنا، محمدشریف اسلامی روز یکشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تهیه و تدوین این نقشه تحول به مدت هشت ماه طول کشید و زیرنظر کارشناسان حوزه هنری کشور انجام شد. 

وی افزود: هدف از تهیه و تدوین این نقشه تحول برنامه ریزی برای کمک هر چه بیشتر به رشد و توسعه فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پایه و اساس فرهنگ مردم استان طایفه ای و عشیره ای بوده و فضیلت هایی ناب در این فرهنگ وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به شجاعت، غیرت، تعصب، مهمان نوازی، صداقت، صبر، مقاومت، امید و عفت اشاره کرد. 

اسلامی عنوان کرد: حماسه های مردم و به ویژه عشایر کهگیلویه و بویراحمد در دوران رژیم پهلوی، دفاع مقدس و دیگر مسائل اجتماعی در این نقشه تحول مورد توجه قرار گرفته و در هشت راهبرد به آنها پرداخته شده است. 

وی ابراز داشت: برنامه هایی نیز در بحث رسانه در این نقشه تحول پیش بینی شده که یکی از آنها برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رسانه کهگیلویه و بویراحمد برای فرهنگ عشایری استان است.  

رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فراخوان این جشنواره به زودی منتشر می شود و تا قبل از ۱۷ مردادماه ۱۴۰۱ (روز خبرنگار) آثار جمع آوری و داوری خواهند شد. 

اسلامی اظهار داشت: ۲۰ تا ۲۶ فروردین ماه هر سال به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است. 

وی افزود: ۲۰ عنوان برنامه از سوی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برای اجرا در طول هفته هنر انقلاب اسلامی امسال در این استان پیش بینی شده است. 

رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی از این برنامه ها شامل عطرافشانی و غبار روبی گلزار شهدای گمنام، برپایی سه نمایشگاه عکس و گرافیک در مساجد، برگزاری شب شعر قدر، رونمایی از تولیدات تصویری سال قبل حوزه هنری استان، رونمایی از کتاب «بوی تند خردل»، برپایی ۲ نمایشگاه بچه های مسجد در شهرستان های لنده و کهگیلویه و تجلیل از ۲۸ هنرمند برتر سال قبل استان است. 

اسلامی عنوان کرد: این ۲۸ هنرمند کهگیلویه و بویراحمد در بخش های عکس، فیلم، گرافیک، کارتون، شعر، داستان و تئاتر موفق به کسب مقام و افتخارآفرینی در جشنواره های ملی و بین المللی شده اند. 

وی ابراز داشت: باشگاه رشد عکاسان جوان کهگیلویه و بویراحمد به زودی از سوی حوزه هنری این استان در شهر یاسوج افتتاح و راه اندازی می شود. 

اسلامی گفت: این باشگاه یک دوره آموزشی یک ساله بوده و ویژه گروه سنی زیر ۳۰ سال است. 

وی اظهار داشت: ۱۵ نفر از عکاسان کهگیلویه و بویراحمد که مراحل مقدماتی عکاسی را فراگرفته اند می توانند در این دوره آموزشی شرکت کنند. 

اسلامی افزود: افراد شرکت کننده در این دوره آموزشی با مبانی حرفه ای عکاسی آشنا می شوند. 

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه زیرساخت های فرهنگی دارای مشکلات و کمبودهای اساسی است به طوری که فرهنگ سرا، گالری، سینما و سالن آمفی تئاتر ندارد. 

اسلامی عنوان کرد: زیرساخت های فرهنگی جزو نیازهای اصلی کهگیلویه و بویراحمد بوده و انتظار می رود که رسانه ها و خبرنگاران استان برای رفع  این مشکل تلاش، اقدام، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کنند. 

برچسب‌ها هفته هنر انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نشست خبری حوزه هنری یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته هنر انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نشست خبری حوزه هنری یاسوج حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد نقشه تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد