Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:12:55 GMT

۳۹ درصد جمعیت اشنویه دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۶۱۵۰

۳۹ درصد جمعیت اشنویه دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

حسین زرزا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از ۱۳۹ هزار ۵۹۳ دُز واکسن برای گروه‌های هدف در این شهرستان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه بدین ترتیب حدود ۹۱ درصد جمعیت شهرستان واکسینه شده اند افزود: خوشبختانه کمبودی در زمینه تهیه واکسن در این شهرستان وجود ندارد و کار واکسیناسیون مراجعه کنندگان با سرعت خوبی در مراکز واکسیناسیون این شهرستان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه بیان کرد: تاکنون ۶۳ هزار و ۷۹ دز نوبت اول، ۵۴ هزار و ۳۲۸ دز نوبت دوم و ۲۲ هزار و ۱۱۱ دز نیز نوبت سوم این واکسن در این شهرستان تزریق شده است.

زرزا گفت: جهت رفاه حال روزه داران در ماه مبارک رمضان مرکز ایمن سازی کووید - ۱۹ در شیفت عصر تعطیل و به جای آن در شب ها از ساعت ۲۱ تا ۲۴ آماده ارایه خدمت به شهروندان است.

وی افزود: هم اکنون چهار پایگاه واکسیناسیون در شهر و روستاهای این شهرستان شامل پایگاه های "نالوس"، "آغبلاغ"، "نلیوان" و مرکز تجمیعی "شهدای غزه" برای تزریق واکسن کرونا راه‌اندازی شده است که در این مراکز نسبت به پذیرش و تزریق واکسن اقدام می شود.

وی بیان کرد: واکسن‌های اختصاص یافته به شهرستان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت و ضبط شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

به گزارش ایرنا، اشنویه با ۸۲ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در حالت رنگ زرد کرونایی قرار دارد.

۲۴ هزار نفر در سردشت دز سوم واکسن خود را دریافت کردند

رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: تاکنون بیش از ۲۴ هزار نفر هر سه دُز واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند که ۲۸ درصد افراد بالای ۱۸ این شهرستان را شامل می‌شود.

داوود آتشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۱۸۳ هزار دُز واکسن در سردشت تزریق شده که از این تعداد تاکنون بیش از ۸۶ هزار نفر از واجدان شرایط دز اول و ۷۲ هزار نفر نیز دز دوم و مابقی هم دز سوم خود را پس از تکمیل فرآیند دز اول و دوم تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسیناسیون باید مورد استقبال شهروندان قرار گیرد، ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌کنیم با مراجعه به مراکز بهداشت و تجمیعی واکسیناسیون، در سریعترین زمان ممکن، نسبت به واکسینه کردن خود و اعضای خانواده اقدام کنند، چون طبق بررسی‌های علمی تزریق دز سوم در مقابله با سویه‌های جدید از جمله اومیکرون بسیار موثر است.

رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت با بیان اینکه ۱۱ نفر از شهروندان این شهرستان همزمان با آغاز پیک ششم کرونا به علت ابتلا به این سویه جدید جان خود را از دست داده‌اند، گفت: بیش از ۶۰ درصد بیماران فوتی ناشی از کرونا در این شهرستان طی شیوع پیک ششم نسبت به دریافت واکسن و یا تکمیل مراحل سه گانه واکسیناسیون اقدام نکرده بودند.

آتشی، عدم استقبال شهروندان از تزریق واکسن نوبت سوم را یکی از عوامل افزایش آمار فوتی های ناشی از کرونا  دانست و افزود: همچنین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶۹ نفر از شهروندان سردشتی به علت ابتلا به کرونا فوت شده‌اند.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی تنها راهی که می‌توان از طریق آن بر بیماری به صورت کامل غلبه و از ابتلا به آن جلوگیری کرد، استقبال حداکثری از واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول پیشگیرانه است.

شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط زرد مقابله با کرونا قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی اشنویه واکسن کرونا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی اشنویه ویروس کرونا آذربایجان غربی اشنویه واکسن کرونا بهداشت و سلامت واکسن کرونا هزار نفر دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است