Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید فخرالدین افضلی، مدیر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز با اعلام فراخوان جشنواره‌ ملی کسب‌وکار زیست‌محیطی (استارتاپ) حرفه سبز گفت: اهمیت پرداختن به علم در کسب‌وکار نوین یا به‌عبارت مرسوم کسب‌ و کارهای دانش بنیان خود را نمایان کرده است و  مقام معظم رهبری در یک ابتکار جالب، شعار امسال  را بر این مبنا قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: جشنواره‌ ملی حرفه‌ سبز، یک فرآیند کسب‌وکار دانش‌بنیان را هدایت می‌کند و توانمندی تمامی دست‌اندرکاران این حوزه را گردهم آورده است تا شانس موفقیت پویندگان این حوزه بیشتر شود.

افضلی گفت: حوزه‌ محیط‌ زیست در زندگی روزمره و حرفه‌ای انسان‌ها تنیدگی خاصی پیدا کرده  و از یک طرف مردمی که از مواهب منابع طبیعی و زیست محیطی به‌عنوان منابع تامین معیشت استفاده می‌کنند، با تخریب محیط زیست دچار آسیب شده و به‌نوعی امنیت معاش آن‌ها به خطر می‌افتد که باید روش‌های جایگزین معیشت یا به‌عبارت دیگر تامین معیشت پایدار برای این دست از مردم ازسوی سیاست‌گذاران در اولویت قرار گیرد تا امنیت و عدالت اجتماعی تامین شود.

مدیر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز  گفت: پیشرفت‌های بسیار سریع در فناوری‌هایی است که آمیخته به موضوعات زیست‌محیطی در حوزه‌های متاثر بوده و باعث ایجاد کسب‌وکارهای نوین شده است.

او گفت: از این‌رو  استارتاپ‌هایی که در دنیا حتی فرصت مهاجرت را پدید آورده است، به‌عنوان یک حوزه‌ بسیار اقتصادی و با درآمدزایی پایدار مطرح شده و روز به‌روز اهمیت خود را بیش‌تر نشان می‌دهد.

افضلی گفت: این حوزه علاوه‌ بر گسترش علوم زیست‌ محیطی، منابع طبیعی، مهندسی کشاورزی در همه‌ ابعاد، دارای آمیختگی عمیقی با هوش مصنوعی، متاورس و آی تی، انواع تخصص‌های فنی مهندسی، علوم پایه همچون علوم زیستی و بیوتکنولوژی  بوده و بنابراین از این منظر نیز این جشنواره مخاطبان بسیار گسترده‌ای داشته و به همین دلیل در سطح ملی طراحی شده و در حال اجرا است.

مدیر دفتر ارتباط با جامعه صنعت دانشگاه شیراز گفت: محورهای متنوع این جشنواره فرصت بسیار مناسبی به پژوهشگران و صاحبان ایده‌های نو در کل ایران و حتی دنیا می‌دهد.

او گفت: محورهای این جشنواره شامل کسب‌ و کار پایدار جوامع محلی و کشاورزی، معاش و کسب‌وکار تالاب‌نشینان،  اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی در محیط زیست و کشاورزی، صنعت و محیط زیست،  تثبیت کننده‌های خاک مالچ و پوشش‌ها،  فناوری‌های نو و محیط زیست و کشاورزی، انرژی پاک و صرفه جویی انرژی و تصفیه آلودگی است.

افضلی گفت: این محورهای عنوان‌ شده حاصل ساعت‌ها جلسه با محققان و دست اندرکاران حوزه‌های مرتبط با جشنواره بوده است که موارد متعددی حتی وسایل و لوازم مطرح در حوزه‌ محیط زیست نیز مورد توجه این جشنواره بوده که می‌تواند منجر به کسب‌ و کار دانش‌بنیان شود.

مدیر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز گفت: جشنواره‌ ملی حرفه‌ سبز، در سه بخش کلی برنامه ریزی شده که  بخش اول و اصلی رقابت ایدها باعنوان رقابت استارتاپی بوده که همه‌ افراد شرکت‌کننده از کارگاه‌های زیست‌محیطی و کارگاه‌های مهارت کسب‌ و کار نیز بهره‌مند می شوند.

او گفت: دو بخش دیگر برگزاری کارگاه‌های زیست‌محیطی و کارگاه‌های مهارت کسب‌ و کار بوده  که یکی از ابتکارهای این جشنواره تدارک برگزاری این دو دوره کارگاه جذاب است و مخاطبان آن متخصصان، دانشجویان و حتی دانشجویان و علاقه‌مندان از هر قشری شرکت دارند.

افضلی گفت: کارگاه‌های زیست‌ محیطی و  بخش کارگاه‌های مهارت کسب‌ و کار به‌ صورت غیرحضوری از سوی متخصصان سراسر کشور برگزار و به تمامی افراد شرکت‌کننده، گواهینامه‌ معتبر اعطا می شود.

مدیر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز گفت: در کارگاه‌های زیست‌محیطی مخاطبان علاوه‌ بر آشنایی با دانش روز و تازه‌های محیط زیست با اکوسیستم جذاب استان فارس نیز آشنا می شوند

او با دعوت از علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره گفت:  ثبت‌نام و شروع به‌کار درگاه اینترنتی جشنواره، همزمان با نیمه‌ شعبان و ولادت امام زمان (عج) در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰، ‌با حضور مدیرکل محترم محیط زیست فارس، مسئولان دانشگاه شیراز و سایر دست‌اندرکاران آغاز شد که ثبت‌نام و پذیرش ایده‌ها تا اول خرداد ماه امسال ادامه دارد و داوری ایده‌ها پس از آن انجام می‌شود و کسانی‌که زودتر ثبت‌نام کنند تسهیلات بیشتری دریافت می کنند.

افضلی گفت: شیوه‌ ثبت‌نام به‌ صورت برخط (آنلاین) و شیوه‌ برگزاری این جشنواره به‌ صورت غیرحضوری دیده شده که این روش مزیتی است که مشارکت هر شخصی را امکان‌ پذیر می‌کند.

مدیر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز گفت: جایزه‌های نقدی این جشنواره محدود به حوزه‌ جغرافیایی خاصی نیست و از طرفی حوزه‌های مطرح در محیط زیست ایران که جدای از موضوعات جهانی نیست مورد توجه داوران جشنواره قرار دارد، به‌ خصوص موضوعات ویژه‌ ایران و استان فارس که از مهم‌ترین آن‌ها معیشت ساکنان تالاب‌ه بوده که به‌طور ویژه در این جشنواره دیده شده است.

او گفت: پانزده میلیون تومان جایزه نقدی، تسهیلات کسب‌وکار مانند مکان رایگان برای استقرار شرکت، مربیگری و هدایت رایگان برای ایده‌های کسب‌وکاری و تشکیل تیم و مدل کسب‌وکار و بیرینش پلن(BP)، تسهیلات ارزنده و بدون کارمزد کسب‌ وکار صندوق‌های مرتبط ازجمله موارد امتیازهای درنظر گرفته شده است.

افضلی گفت:  شرکت‌کنندگان نیز از کارگاه‌های آموزشی تخصصی و مهارتی کسب‌ و کار بهره‌مند می شوند.

 این جشنواره  برای نخستین‌ بار در سطح ملی از سوی دانشگاه شیراز و بر اساس اعلام درخواست اداره‌کل محیط زیست استان فارس برگزار می شود که با محوریت احیای تالاب‌های فارس ترتیب یافته و با حمایت پارک علم و فناوری فارس و صندوق ملی محیط زیست است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کسب و کار دانش بنیان جشنواره ملی دانشگاه شیراز گفت کارگاه های زیست زیست محیطی افضلی گفت محیط زیست کسب وکار ثبت نام ایده ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت اولین مشاهده‌ گونه با ارزش و نادر پلنگ ایرانی در سال ۱۴۰۳ توسط عکاسان حیات وحش با هماهنگی این اداره کل در زیستگاه‌های استان خبر داد.

علی سالاروند امروز (دهم اردیبهشت ماه) گفت‌: با ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد توسط عکاسان حیات‌ وحش با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اولین حضور این گونه ارزشمند در مناطق حفاظت‌شده استان در سال ۱۴۰۳ تایید شد.

وی ادامه داد: وجود پلنگ به‌عنوان گونه چتر یا سایبان Umbrella Species یا به عبارتی جانوری که حضورش در یک محیط برای سایر گونه‌ها جنبه حمایتی دارد، نشان‌دهنده پویایی آن زیست‌بوم و تکمیل زنجیره غذایی منطقه و زیستگاه‌ است.

وی با تقدیر از خدمات محیط‌بان‌ها، بیان کرد: دستیابی به این سطح امنیت در مناطق تحت مدیریت اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان در وهله اول حاصل برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی محیط‌ بان خدوم در حفاظت از محیط زیست استان و در وهله دوم هوشمندسازی مناطق حفاظت‌شده و استفاده از فناوری‌های نوین است که نتیجه آن، ارتقای امنیت و افزایش مشاهده تعداد گونه‌های حیات وحش در مناطق حفاظت‌شده استان در دو سال گذشته بوده است.

سالاروند توضیح داد: در ایران ۱۰ گونه گربه‌سانان وجود داشته که با انقراض شیر ایرانی و ببر مازندران، این تعداد به هشت گونه کاهش یافته و از هشت گونه گربه‌سانان کشور تاکنون پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده که نشان‌دهنده غنای تنوع زیستی استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اضافه کرد: پارسال سه قلاده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های استان لرستان مشاهده و ثبت شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی