Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@11:13:19 GMT

با رقیب جدید اینستاگرام «واقعی باش»!

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۶۳۰۶

با رقیب جدید اینستاگرام «واقعی باش»!

ایتنا - یک شبکه اجتماعی نوپا، رویکرد تیک‌تاک، اینستاگرام و توییتر را در انتشار محتوا با برنامه جدیدی که ساخته، به چالش کشیده است. 
این روزها  جوانان بسیاری طرفدار پروپاقرص برنامه‌ای تازه به‌نام «بی‌ریِل» (واقعی باش-BeReal) شده‌اند که روزانه دو دقیقه به کاربر فرصت می‌دهد دو عکس  (با دوربین جلو و پشت گوشی تلفن همراه )بگیرد و با دیگران به اشتراک بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، محبوبیت بی‌ریل، این رسانه اجتماعی نوپا، میان جوانان و دانشجویان به‌شدت در حال افزایش است. آن‌هم به یک دلیل: در بی‌ریل، شما تنها دو دقیقه وقت دارید عکس بندازید و آن را منتشر کنید.

«بی‌ریل» که شرکتی مستقر در پاریس است، به این دلیل برای مخاطبان جذاب است و هر روز کاربران بیشتری به سمتش کشیده می‌شوند که تعاملات در آن سریع‌تر و عادی است. این برنامه هر روز زمان متفاوتی را انتخاب می‌کند که در آن مردم می‌توانند در عرض دو دقیقه عکسی بگیرند و آن را پست کنند. شعار این شرکت هم این است: «راهی تازه و منحصربه‌فرد برای کشف اینکه دوستان شما در زندگی روزمره خود واقعا چه کسی‌اند.»

با ورود این برنامه نوظهور که نسل‌ جدید را به سمت خود کشیده است، حالا اینستاگرام، تیک‌تاک و فیس‌بوک رقیب قدرتمند و تازه‌ای پیدا کرده‌اند؛ چون نسل امروز در رسانه‌های اجتماعی دنبال تجربیات متفاوتی است؛ به‌ویژه در تعاملات غیررسمی‌تر.

در سال ۲۰۲۰، کارآفرینان فرانسوی این برنامه یعنی الکسی بریا و کوین پرو، این برنامه را برای جذب مخاطبانی متفاوت راه‌اندازی کردند. برنامه‌ای که برخلاف اینستاگرام نمی‌توان در آن از عکس‌های ویرایش‌شده استفاده کرد یا با فیلتر عکس انداخت. این برنامه در طول روز و در طی زمان‌های مختلف با زنگ هشداری به کاربر اطلاع می‌دهد که برای گرفتن عکس از خود یا محیط اطرافشان با  دوربین جلو یا عقب گوشی دو دقیقه وقت دارند. کاربر می‌تواند در صورت از دست دادن هشدار، بعدا عکس را آپلود کند اما عکس آپلودشده علامتی خواهد داشت؛ مبنی بر اینکه با تاخیر ارسال شده است.
 
کاربران این برنامه فقط در شرایطی می‌توانند عکس‌های دیگران را ببینند که دو عکس اول خود را پست کرده باشند. برخلاف سایر رسانه‌های اجتماعی، عکس‌ها با پسندیده‌شدن یا با استفاده از فیلتر محبوبیت پیدا نمی‌کنند؛ یعنی دقیقا همان چیزی که اینستاگرام را به دکانی برای افرادی تبدیل کرد که شاید بین عکس‌ها و زندگی واقعی آن‌ها، زمین تا آسمان تفاوت باشد.

بسیاری از کاربران اینستاگرام هزینه‌های بسیاری صرفا برای استخدام عکاس حرفه‌ای صرف می‌کنند، اما بی‌ریل مردم را تشویق می‌کند که خودشان باشند، بدون آمادگی قبلی از خود واقعی‌شان عکس بگیرند و بدون فیلتر یا برنامه‌های روتوش آن را با دوستان واقعی‌ خود به اشتراک بگذارند.

می‌توان گفت این برنامه دقیقا نقطه مقابل اینستاگرام است. در بی‌ریل، دیگر کسی ساعت‌ها وقت خود برای ویرایش یک عکس یا پیش از آن، قیافه خود صرف نمی‌کند تا تعداد بیشتری او را بپسندند. اینجا افراد در لحظات مختلف با یک هشدار غافلگیر می‌شوند و دقایقی کوتاه فرصت دارند تا بهترین عکسی که می‌توانند را بگیرند.

نظرات کاربران بی‌ریل تاکنون حاکی از رضایت آن‌ها از برنامه است. بنا بر اعلام شرکت سنسورتاور که داده‌های برنامه‌های اجتماعی را تجزیه‌وتحلیل می‌کند، بین ژانویه تا فوریه ۲۰۲۲، چهارمیلیون نفر این برنامه را دانلود کرده‌اند؛ محبوبیتی که روند افزایشی دارد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اینستاگرام واقعی باش دو دقیقه بی ریل عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند

 در جریان نشست علنی صبح روز گذشته یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی، عکسی از گفتگوی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، نقد علی و حمیدرضا حاجی بابایی مشاهده می‌کنید.

گفتنی است کمتر از یک ماه دیگر، مجلس دوازدهم تشکیل خواهد شد و محمد باقر قالیباف و حمیدرضا حاجی‌بابایی از جمله کاندیداهایی هستند که برای نشستن بر روی کرسی ریاست با یکدیگر رقابت می‌کنند.

منبع:‌خبرآنلاین

tags # محمد باقر قالیباف سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد
  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو؛ تثبیت رتبه چهارم با غلبه بر رقیب مستقیم