Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@11:16:15 GMT

ماجراي دکل گم شده و دعواي حقوقي با فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۶۳۴۴

خبرگزاری آریا-مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از رأی 39 میلیون یورویی دیوان بین‌المللی داوری به نفع ایران خبر داد و اعلام کرد ایران برنده دعوای حقوقی با شرکت فرانسوی سفره‌گاز شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شانا، رضا نوشادی در نشست خبری امروز، گفت: همه در این سال‌ها از دکل گم‌شده‌ای صحبت کردند که 40 میلیون یورو قیمت داشت که برای وزارت نفت هم نبود و به شرکتی خصولتی تعلق داشت، اما به نام نفتی‌ها نوشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی ادامه داد: پس از بازگشت تحریم‌ها، شرکت فرانسوی سفره‌گاز قرارداد خود با ایران را اجرایی نکرد. آن قرارداد با شرکت ذخیره‌سازی گاز امضا و پس از انحلال این شرکت، به شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران منتقل شده بود.
 مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: شرکت فرانسوی سفره‌گاز در دیوان بین‌المللی داوری 26 میلیون یورو علیه ایران ادعا کرد و در حالی که ما بیشتر با باخت در داوری‌های بین‌المللی آشنا هستیم و رسانه‌ها و مطبوعات هم مفصل به آن‌ها می‌پردازند، اما این بار ما از آن‌ها مدعی شدیم و ادعای تقابل را مطرح کردیم.
 نوشادی تأکید کرد: نتیجه پیگیری در رأی اولیه دیوان بین‌المللی داوری که بهمن‌ماه پارسال ابلاغ شد نه‌تن‌ها آن 26 میلیون یورو تأیید نشد، بلکه 13 میلیون یورو هم باید به ما پرداخت کند، یعنی رقمی نزدیک به دکل گم‌شده.
 وی با بیان اینکه کل این پرونده را هم یک وکیل ایرانی پیش برد، گفت: آن‌ها فقط 1.5 میلیون یورو صورت وضعیت نزد ما داشتند که آن را بلوکه کرده بودیم تا وضع دعوای حقوقی مشخص شود و همان داده شد که خودمان هم قبول داشتیم. از سویی طرف فرانسوی تقاضای فرجام‌خواهی هم کرد که رد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ماجرای دکل میلیون یورو بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کگهر سهامدار حقوقی جدید کگل!

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، الیاس طهماسبی | شرکت صنعتی‌معدنی‌گل‌گهر و شرکت سنگ‌آهن‌گهرزمین به عنوان کمپانی‌های فعال در حوزه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از معادن کانه‌های فلزی از جمله سنگ‌آهن، کنسانتره، گندله، فولاد و... شناخته می‌شوند؛ در همین راستا و به موجب معاملات و مبادلات فی‌مابین در رابطه با موضوع فعالیت اصلی شرکت‌ها، کگهر در تلاش بود تا مطالبات خود از کگل را وصول نماید. امّا نتیجه تلاش‌ها چه شد؟ ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iwu

دیگر خبرها

  • کگهر سهامدار حقوقی جدید کگل!
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • طعنه رسانه فرانسوی به بارسلونا؛ دمونتادا جواب ریمونتادا
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت