Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از راه‌اندازی سامانه فراخوان واگذاری پروژه‌های فناورانه این پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر صمیمی درباره این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه شتاب‌دهی در توسعه و بلوغ‌رسانی فناوری‌های فضایی یکی از اولویت‌های اصلی پژوهشگاه فضایی ایران به شمار می‌آید؛ برای این منظور، ایجاد یک شبکه تأمین توانا متشکل از دانشگاه‌ها، بخش‌های خصوصی، صنایع و سازمان‌های فعال کشور در صنعت فضایی امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌رو، سامانه فراخوان واگذاری پروژه‌های فناورانه با رویکرد دستیابی مطلوب به این هدف و مشارکت مؤثر بخش‌های مختلف در اکتساب فناوری‌های فضایی راه‌اندازی شده و آماده بهره‌برداری است. 

وی توضیح داد: در مرحله نخست در این سامانه، حدود ۳۰ مسئله فناورانه که تا ۱۰ سال آتی پیش‌روی صنعت فضایی کشور در حوزه‌های مختلف خواهد بود، بارگذاری شده است. این فناوری‌ها در کلاس‌های ماهواره‌های میکرو/ مینی و کیوبست‌ها است که در حوزه‌های تخصصی سازه و مکانیزم، توان و پردازش، کنترل حرارت، کنترل وضعیت، محموله سنجشی و پیشرانش تعریف شده‌اند.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، صمیمی تصریح کرد: متخصصان و علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه‌های مذکور می‌توانند با مراجعه به آدرس سامانه در مهلت زمانی اعلام شده در فراخوان، اقدام به ثبت نام و ارسال پیشنهادیه نمایند.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران اظهار امیدواری کرد که این سامانه نقش قابل توجهی را در افزایش سطح تعاملات و استفاده بهینه از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان به منظور رفع چالش‌های فناورانه حوزه فضا ایفا کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: پژوهشگاه فضایی ایران ، سامانه 137

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پژوهشگاه فضایی ایران سامانه 137 پژوهشگاه فضایی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام از برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران گران استان ایلام، امین دوست محمدی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار سال تلاش کنند، افزود: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با اینکه واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام شده است.

محمد رحیمی، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری به ایلام در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که نیاز به حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه برای تمام املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است، ادامه داد: در حال حاضر زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است.

کد خبر 748398

دیگر خبرها

  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • سایپا فراخوان داد / این افراد به سایت سایپا مراجعه کنند
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین