Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@16:23:20 GMT

ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۶۵۱۸

ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی

مذاکرات وین/ روابط ایران و افغانستان/ برخورد با پناهجوی ایرانی در دانمارک/ تقویم آموزشی مدارس و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایران اکونومیست، در اولین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصاد خارجی در سال جدید، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موضوع مذاکرات وین با تاکید مجدد بر اینکه ما بر رعایت خط قرمزهای خود تاکید داریم و در جریان توافق باید این خط قرمز ها رعایت شود و آمریکایی‌ها باید در عمل نشان دهند که حسن نیت دارند یا نه تصریح کرد: مسیر دیپلماسی همچنان باز است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین امیرعبدالهیان با تاکید براینکه ایران بر روی خطوط قرمزی اعلامی خود خواهد ایستاد، تصریح کرد: آمریکایی ها به صورت مستمر از ضرورت مذاکرات مستقیم با ایران صحبت می کنند و ما با بررسی‌های که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که نفعی در مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم.

همچنین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی فناوری هسته ای، افزود: خوشبختانه با ظرفیتی که با بومی سازی صنعت هسته ای ایجاد شده بود در فاصله کوتاهی دست دیپلمات های ایران در مذاکرات پر شد. اکنون امیدواریم که سرمایه گرانقدر دانش و فناوری پیشرفته هسته ای همراه با مذاکره خوب، توافقی خوب را برای انتفاع اقتصادی مردم ایران رقم بزند.

بیش از ۲۵۰ نماینده مجلس هم در بیانیه ای خطاب به رئیس جمهور پیرامون موضوع مذاکرات پیش روی وین تاکید کردند: مجلس شورای اسلامی از هرگونه توافقی که با رعایت قانون مجلس و خطوط قرمز ترسیم شده نظام، منافع ملت ایران را تضمین کند حمایت خواهدکرد.

در پی انتشار کلیپ هایی در فضای مجازی مبنی بر آزار و اذیت اتباع افغانستان در ایران و از طرف دیگر انتشار فیلم هایی که در آنها اتباع افغانستان مرتکب جرم و جنایت علیه مردم ایران نشان داده می‌شوند، سفارت کشورمان در کابل در بیانیه ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه با تاکید بر اینکه سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران نسبت به افغانستان و اتباع آن کشور، بر اصل حسن همجواری و رعایت احترام متقابل استوار است، آمده است: انتشار این کلیپ ها به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده در صدد گل آلود ساختن روابط ریشه دار، عمیق و تاریخی بین دو ملت ایران و افغانستان است و نشان می دهد که  فتنه و توطئه ای در روابط دو کشور در جریان است.

سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه کشورمان هم با انتشار مطلبی در صفحه توییترش نسبت به برخی تلاش ها برای برهم زدن روابط ایران و افغانستان هشدار داد و نوشت : در ‏سال‌های اخیر بارها شاهد فضا سازی علیه مهمانان‌ افغانستانی خود بودیم که با درایت نهادهای مختلف‌ و همکاری مقامات افغانستان سوء‌تفاهم ها رفع شده اند. بیشتر آنچه در فضای مجازی می‌بینیم تکرار ساخته‌های قدیمی‌است که بعضا در کشور ثالثی با هدف ‎ایران هراسی و برهم زدن روابط ایران و ‎افغانستان ساخته شده‌اند.

برخورد خشونت آمیز و غیر انسانی پلیس دانمارک با یک زن پناهجوی ایرانی هم اعتراض دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان را در پی داشت.

کاظم غریب آبادی ضمن اعلام مراتب اعتراض خود درخصوص برخورد فیزیکی خشونت آمیز مأموران دانمارک با تبعه ایرانی، از مقامات ذیربط دانمارکی خواست تا ضمن توقف این قبیل اقدامات ضد بشری، از اعمال استانداردهای دوگانه نسبت به اتباع کشورها خودداری نمایند.

بنابر اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، پیش نویس طرح اصلاح قانون تقویم آموزشی توسط مرکز پژوهش ها در تعامل با کارشناسان دستگاه های مختلف و معاونت قوانین مجلس آماده شد.

در تشریح دلایل توجیهی این پیش نویس بیان شده که تقویم آموزشی مدارس دارای مولفه های مختلفی از جمله شروع و پایان فعالیت مدارس در روزهای سال، شروع و پایان فعالیت مدارس، ساعات شبانه روز و تعطیلات پیش بینی نشده، است که اتخاذ تصمیمات متمرکز یکسان در مورد آن ها، مشکلات و مسائل متعددی را ایجاد می کند.

آلودگی هوا و وجود گرد و خاک در استان های مختلف در روزهای اخیر و تعطیل نکردن مدارس هم از موضوعات مورد توجه مخاطبان بود.

در همین رابطه مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می گوید: در رابطه با تعطیل نشدن مدارس، وزارت آموزش و پرورش در وضعیت انتخاب بین بد و بدتر قرار دارد نه انتخاب بین خوب و بد. جلساتی در مورد آلودگی هوا تشکیل شده و نهادهای ذیربط تصمیم گرفتند که مدارس باز باشد.

امروز همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی و مصوّب تأمین اجتماعی را برای اقدام به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

گزارش تاریخی ایران اکونومیست، همزمان با ۲۱ فروردین ماه بیست و سومین سالگرد ترور سپهبد علی صیادشیرازی در سال ۱۳۷۸ باعنوان "سپیده‌دمِ سپهبد" از اخبار پرمخاطب بامداد امروز بود.

*همچنین گزارش کامل ایران اکونومیست از جلسه علنی امروز (یکشنبه) بیست و یکم فروردین ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مهمترین اخبار سیاسی ایسنا ، مذاکرات وین ، بازگشایی مدارس ، ایران و افغانستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مذاکرات وین بازگشایی مدارس ایران و افغانستان مجلس شورای اسلامی ایران و افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست همسایگی دولت سیزدهم

«جمهوری اسلامی ایران، کشورها و ملت‌های همسایه را خویشاوند خود می‌داند»؛ این شاید مهم‌ترین بخش از اولین سخنرانی رئیس‌جمهور است که ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در مراسم تحلیف با حضور مهمانان خارجی و داخلی در مجلس شورای اسلامی اعلام شد و بررسی عملکرد بیش از ۲ سال و ۷ ماهه دولت سیزدهم نشان می‌دهد به این گزاره پایبند بودند و در مسیر تقویت و گسترش ارتباط با کشورهای همسایه حرکت کردند و «مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت سیاست خارجی، ارتقا روابط با کشورهای همسایه» بوده است و «خواهان عزت و اعتلای آنها» بوده‌اند.

خبرگزاری مهر در سلسله گزارش‌هایی به بررسی روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه طی یک‌سال گذشته پرداخته است.

کد خبر 6097420 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • (ویدئو) چرا دولت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را اجرا نکرد؟
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود