Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:41:51 GMT

عملیات بهسازی معابر روستایی خوزستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۶۵۵۹

عملیات بهسازی معابر روستایی خوزستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جنتی ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با بازسازی واحدهای مسکونی در تعدادی از روستاهای خوزستان با توجه به اعتباراتی تخصیص داده شده از سوی بنیاد مسکن، عملیات بهسازی معابر روستایی در استان شروع شده است.

وی افزود: از واحدهای خسارت دیده شده در شهرستان اندیکا که بر اثر زلزله دچار حادثه شده بودند برای بیش از ۵۰ درصد واحدها عملیات اجرای سقف و دیوارچینی انجام شد که بیش از ۴۰۰ واحد از این ساختمان‌ها را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان تصریح کرد: همکاران ما با ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۵۰ گروه اجرایی در حال تلاش هستند که طبق برنامه زمانبندی شده حداکثر تا پایان خرداد ماه واحدها تکمیل شوند؛ ضمن اینکه تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی برای ساختمان‌ها در نظر گرفته شده و ۶۰ میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت می‌شود.

جنتی ادامه داد: بنیاد مسکن با توجه به تسهیلات و بلاعوضی که در اختیار قرار داده عملیات اجرایی بازسازی را انجام می‌دهد؛ در صورتی که مردم آورده‌ای داشته باشند، می‌توانند با مشارکت خود پیشرفت فیزیکی واحدها را افزایش دهند.

وی خبر داد: تاکنون واحدهای ۶۰ متری که بنیاد مسکن انجام می‌دهد، با تسهیلات بلاعوض در حد سفت‌کاری انجام می‌شود؛ امید است با همکاری نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد مقرر شده تسهیلات بلاعوضی از طریق کمیته امداد به متقاضیان پرداخت شود که در صورت پرداخت می‌توان پیشرفت فیزیکی را افزایش داد و شاهد مرحله پایانی و آماده بهره‌برداری شدن ساختمان‌ها باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان عنوان کرد: سهمیه تخصیصی به بنیاد مسکن برای بازسازی واحدهای خسارت دیده ۹۸۰ واحد است که طبق مطالبه از طریق استاندار خوزستان به وزارت کشور یک هزار ۹۵۰ واحد درخواست داده شده که در صورت تصویب هیئت دولت عملیات اجرایی این واحدها توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود.

کد خبر 5463690

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین جنتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان روستاهای خوزستان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار خراسان رضوی مشهد آلودگی هوا ماه رمضان 1401 آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان هفته هنر انقلاب اسلامی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

‌ مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: این تسهیلات تا پایان خرداد ماه سال جاری قابل بهره‌برداری توسط متقاضیان است.

وی افزود: مشمولین ماده ۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اعم از جانبازان با هر درصد جانبازی، فرزندان و همسران شهدا، والدین شهدا و آزادگانی که تا کنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه، ثبت‌نام و طی فرآیند لازم از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران بهره‌مند شوند. تسهیلات مزبور ۲۰ ساله و با نرخ ۴ درصد می‌باشد و پرداخت مابه‌التفاوت سود آن بر عهده دولت است.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ متأسفانه تسهیلات مسکن پیش‌بینی نشده بود اما با پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و مساعدت و همراهی دولت در سال گذشته، عملیاتی و اجرایی شد.

وی در ادامه گفت: بر اساس تصویب نامه هیأت وزیران نرخ تسهیلات مسکن برای شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر ۶۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۵۰۰ میلیون، شهرستان‌ها ۴۰۰ میلیون و روستاها ۳۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6090834

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد