Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلامی گفت: اولین جشنواره تولیدات رسانه‌ای فرهنگ عشایری در استان برگزار که فراخوان جمع‌آوری آثار به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با اصحاب رسانه گفت: هفته هنر انقلاب را در پیش داریم هر ساله سالروز شهادت شهید آوینی روز هنر انقلاب نامگذاری شده است حوزه هنری برنامه هایی را به مناسبت این روز در دستور کار دارد که در سطح استان برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف اسلامی گفت:  ۲۰ عنوان برنامه به مناسبت این هفته در استان داریم که در بخش های مختلف برگزار می شود که در ابتدا این هفته  را با مراسم عطرافشانی گلزار شهدای گمنام آغاز کردیم سه نمایشگاه تجسمی عکس و گرافیک در مساجد داریم. وی بیان کرد: برگزاری شب شعر قدر ، رونمایی از تولیدات تصویری حوزه هنری، رونمایی از کتاب "بوی تند خردل"، برگزاری نمایش بچه های مسجد در کهگیلویه و لنده افتتاح باشگاه رشد عکاسان جوان، جشن هنر انقلاب و مراسم تجلیل از هنرمندان برتر سال از مهمترین برنامه هایی است  که در استان برگزار می شود. رییس حوزه هنری استان ادامه داد:  در سال گذشته ۲۸ نفر از هنرمندان استان درجشنواره های ملی و بین المللی در رشته های مختلف از جمله عکس، فیلم، کارتون، شعر داستان و.. افتخار افرینی کردند که از این افراد تجلیل خواهد شد این افتخاری برای استان است که چنین هنرمندانی دارد. شریف اسلامی با اشاره به برنامه های حوزه هنری  گفت: سال گذشته تولیدات خوبی در بخش های مختلف داشتیم در بخش فیلم ۳ فیلم کوتاه و داستانی به اسم های "ارثی"،"جهانگیر"، "بادرنجبویه" تولید شد ۵ فیلم مستند به اسم های "زن عشایر"، "خونبس"،"لبنان"،"پاییزان" نماهنگ به عنوان قاب عکس و یک موشن گرافیک با عنوان کهگیلویه و بویراحمد سرزمین حماسه ها توسط حوزه هنری استان تولید و منتشر شدند. وی عنوان کرد: در بخش تئاتر بخش تئاتر صحنه ای نمایش همه براداران من که در جشنواره بین‌المللی حضور داشت، "سرگذشت نابهنگام" نیز به عنوان بهترین اثر انتخاب شد،فیلم مصریه نیز کاری مشترک بود که به عنوان بهترین اثر در جشنواره ملی انتخاب شد. رئیس حوزه هنری گفت: با توجه به موضوعاتی که برای استان و یاسوج پیش آمده بود حوزه هنری سه نمایش خیابانی با عنوان نزاع و نفی خشونت تولید و در سطح استان اجرا شد در حوزه موسیقی ۱۰ قطعه موسیقی تولید و در فضای مجازی منتشر شدند و در بخش تجمسی نیز ده ها نمایشگاه برگزار شد.. اسلامی  با اشاره به تدوین نقشه سه ساله حوزه هنری استان گفت: تدوین این نقشه ۸ ماه طول کشید و در بهمن سال گذشته از نقشه دفاع کردیم و در این خصوص جز ده استان اول کشور هستیم، همه اقدامات سال‌جاری بر اساس این نقشه خواهد بود. وی افزود: در این نقشه یک چشم انداز ترسیم شده است، پایه فرهنگ مردم استان عشیره ای است که فضیلت های بسیار نابی در آن نهفته است، غیرت،شجاعت مهمان نوازی همه برگرفته از این عشیره ای بودن است تلاش شده که به نقش مردم استان در بخش های مختلف انقلاب و دفاع از کشور پرداخته شود مل به دنبال تقویت این فرهنگ عشیره ای هستیم.  وی گفت: در این نقشه ۸ راهبرد مشخص شده است و برنامه های ما بر اساس این ۸ راهبرد مشخص شده است رسانه ها نیز در این نقشه دیده شده است اولین جشنواره تولیدات رسانه ای فرهنگ عشایری نیز در استان برگزار می شود و تا پایان مرداد جشنواره برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حوزه هنری استان برگزار می شود استان برگزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با روز ملی خلیج‌ فارس برنامه‌های متعددی در سواحل استان بوشهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی برگزار شد.

عبدالله شاهینی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم روز ملی خلیج‌فارس تهیه تابلوی «فرزند خلیج‌ فارس» بود که شامگاه سه‌شنبه از آن رونمایی شد.

وی افزود: این تابلو به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی اثر سیاه قلم تحت عنوان «فرزند خلیج فارس» با حضور مسئولان استان بوشهر در مراسمی در حاشیه خلیج‌فارس رونمایی شد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: این تابلو که مزین به تصویر شهید شاخص سال ۱۳۹۴ شهید نادر مهدوی، سردار بزرگ مقابله با آمریکا در خلیج‌ فارس است در مراسم ویژه‌ای به مناسبت روز ملی خلیج‌ فارس در ساحل بوشهر با حضور رئیس حوزه هنری استان بوشهر و دیگر مسئولان رونمایی شد.

وی ادامه داد: این اثر به سفارش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در ابعاد ۵۰ در ۷۰ و توسط فاطمه نیک‌چهر تهیه شده است.

کد خبر 6093865

دیگر خبرها

  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان