Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قادری روز شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: از یک هزار و ۶۹۵ روستای استان ۳۸۰ روستا زیر ۲۰ خانوار بوده و یک هزار و ۳۱۵ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت است که برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار نقشه طرح هادی تهیه شده است.

وی افزود: از این تعداد در ۱۷۷ روستا بازنگری طرح هادی انجام شده و امسال هم در ۱۴۷ روستا با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال بازنگری طرح هادی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان خاطر نشان کرد: در ۵۵۱ روستا که ۷۰ درصد جمعیت روستایی استان را در خود جای داده است یک فاز طرح هادی اجرا شده و امسال هم در ۳۰۰ روستا با اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال این طرح اجرایی خواهد شد.

قادری افزود: تاکنون ۸۲ هزار و ۵۵۶ جلد سند مالکیت روستایی در هزار روستا در استان صادر شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اعلام کرد: تاکنون ۴۸ هزار و ۶۹۵ واحد مسکونی در روستاها نوسازی و مقاوم سازی شده است و پنج هزار و ۲۹۸ قطعه زمین روستایی برای احداث مسکن نیز واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اظهار داشت: پروژه‌هایی همچون دارالقرآن سنندج، دانشگاه بین المللی علوم قرآنی، کتابخانه آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) و چند طرح دیگر به مساحت بیش از ۵۰ هزار مترمربع از جمله اقدامات اجرایی بنیاد مسکن است که در حوزه وظایف تکلیفی انجام شده است.

قادری افزود: سال گذشته ۳۰ روستای خالی از سکنه در استان شناسایی شد که ساکنان قبلی آن خواستار برگشت هستند و در همین راستا پنج روستا احیا شد.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در استان نیز گفت: در حوزه کاری بنیاد مسکن ۶ هزار نفر ثبت نام کردند که سه هزار و ۲۱۰ نفر آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی خود را واریز کرده و برای هزار و ۳۷۸ نفر تأمین زمین، هزار و ۳۴۵ نفر برای دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری معرفی و ۵۲۶ نفر هم برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده اند.

کد خبر 5463766

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محرومیت زدایی رضا قادری ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار خراسان رضوی مشهد آلودگی هوا ماه رمضان 1401 آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان هفته هنر انقلاب اسلامی بنیاد مسکن ۲۰ خانوار طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه روستا‌های شهرستان با حضور فرماندار پیرانشهر، "علیرضا مقدم"مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، بخشداران مرکزی و لاجان و کارشناسان و مسؤلان مربوطه در محل فرمانداری برگزارشد.   در این جلسه مسائل متعدد حوزه روستایی از جمله: تشویق مردم به استفاده از تسهیلات مسکن روستایی و آسان کاری در این خصوص، افزایش سهمیه قیر رایگان جهت آسفالت معابر روستاها، صدور سند ساختمان مسکونی روستایی و توجه ویژه به این حوزه، احداث دیوار حفاظتی و ساحلی در روستا‌های دارای شرایط حاد، مشکلات تجهیز و احداث ساختمان بنیاد مسکن شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی هم در این خصوص اتخاذ گردید.

دیگر خبرها

  • جمعیت خانه‌ندار‌ها
  • واگذاری زمین رایگان به ۱۳۰ خانوار دلفانی در قالب طرح جوانی جمعیت
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند