Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:45:05 GMT

جاده های قشم نوروز امسال سانحه منجر به فوت نداشت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۶۷۸۳

جاده های قشم نوروز امسال سانحه منجر به فوت نداشت

محمد دهقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در نوروز سال جدید با ثبت رکورد ورود بیش از ۸۳۳ هزار گردشگر و حدود ۱۳۱ هزار خودرو از طریق بنادر پهل و لافت به جزیره قشم خوشبختانه در راه های برون شهری این جزیره تصادف منجر به فوت نداشتیم که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال های گذشته کاهش ۱۰۰ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی میزان تصادفات جاده ای منجر به جراحت را در ایام نوروز امسال با وجود تردد شمار زیادی از خودروها و گردشگران فصل بهار در جاده های شهرستان قشم که تعداد خودروهای موجود در این جزیره نیز به آنها اضافه می شد، بسیار اندک دانست و تصریح کرد: این موفقیت جدا از رعایت مقررات و احتیاط های صورت گرفته از سوی مسافرین نوروزی و رانندگان خودروهای یادشده، حاصل تلاش های شبانه روزی عوامل راهداری، اورژانس، هلال احمر و پلیس راه شهرستان قشم بوده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قشم با تقدیر و ستایش از نیروهای راهداری شهرستان قشم که در قالب اکیپ های گشت زنی راهداری همه روزه از حوزه های استحفاظی راه های مواصلاتی جزیره بازدید می کردند، یادآور شد: این اکیپ ها با درزگیری، لکه گیری، نصب علائم ایمنی و جمع آوری موانع در سطح جاده ها، زمینه مساعدی برای تردد ایمن خودروهای مسافران و گردشگران نوروزی در حوزه های استحفاظی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم فراهم ساختند.

دهقانی اضافه کرد: با اقدامات و همکاری های خوبی که اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قشم با همکاری سازمان منطقه آزاد انجام داد، ۲۲۵ عدد علائم ایمنی از جمله علامت برجسته چشم گربه ای، علائم دیگر ترافیکی، تابلو اطلاعات نام روستاها و تابلو اخطاری و انتظامی در راه های شهرستان قشم از سوی اداره راه و شهرسازی این شهرستان نصب شد که نصب این علائم یکی دیگر از دلایل کاهش تصادفات در سطح جزیره بوده است.

وی اظهار داشت: قبل از آغاز تعطیلات نوروزی سال جدید هم طرح خط کشی حدود ۱۵۰ کیلومتر از راههای جزیره، لکه گیری محورهای مواصلاتی به طول ۱۷۰ کلیومتر و شستشوی علائم ایمنی به طول ۷۵ متر مربع در حوزه جاده ساحلی، فرودگاه و راه های روستایی انجام شده بود.

جزیره قشم دارای ۵۹۸ کیلومتر راه شامل ۵۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۲ کیلومتر راه فرعی درجه دو و ۲۲۶ کیلومتر راه روستایی است.

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سازمان منطقه آزاد قشم کاهش تصادفات تصادفات جاده ای خلیج فارس علت تصادف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سازمان منطقه آزاد قشم کاهش تصادفات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سازمان منطقه آزاد قشم کاهش تصادفات تصادفات جاده ای خلیج فارس علت تصادف راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم کیلومتر راه اداره راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، احمد دهقان با اشاره به آغاز عملیات تعریض جاده کوشک به عنوان محور ارتباط گتوند و شوشتر، گفت: اعتبار موردنیاز این طرح ۱۳/۵ میلیارد تومان است که از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی تعریض آسفالتی به طول ۵ کیلومتر و عرض۳ متر، لکه گیری هندسی مسیر و روکش نهایی به طول ۲/۵ کیلومتر را از مشخصات فنی این طرح برشمرد و افزود: با تکمیل طرح، عرض نهایی جاده، ۹ متر خواهد شد.

دهقان ادامه داد: تعداد ابنیه فنی موجود در مسیر به تعداد ۸ دستگاه است که قبلا توسط اداره راهداری شهرستان و سازمان آب و برق خوزستان تعریض شده است و بیس قسمت تعریضی نیز توسط خیرین شهرستان گتوند تهیه شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گتوند گفت از عموم شهروندان تقاضا داریم باتوجه به عرض کم جاده و فعالیت ماشین آلات راهداری، برای حفظ ایمنی تردد، حتی الامکان تا اجرای کامل طرح از تردد در این مسیر خودداری کرده و از مسیر اصلی گتوند-سه راهی گتوند-شوشتر تردد کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند