Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجلال موسوی گفت: همه ساله با آغاز گرما و به دلیل کمبود منابع آبی ناشی از بارش محدود در مناطق کویری، اداره محیط زیست به منظور کمک به ادامه حیات حیوانات، اقدام به آبرسانی به این منابع آبی احداث شده در مناطق می‌کند.

او گفت: حیات وحش شاخص شهرستان بافق شامل پلنگ، کل و بز، قوچ و میش، هوبره، زاغ بور و... است که کمبود آب می‌تواند جان آنان را تهدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست بافق: منطقه حفاظت شده کوه بافق دارای آب‌های سطحی و رودخانه‌ای بسیار محدود است و تمامی رودخانه‌های موجود در منطقه فصلی بوده و فقط پس از بارندگی در بعضی از آن‌ها برای مدت کوتاه آب جریدان پیدا می‌کند و پس از مدتی خشک شده.

در ارتفاعات کوه بافق سنگ آب‌های فراوانی که حاصل فرسایش در تشکیلات آهکی منطقه است و نیز تعدادی چشمه وجود دارد که مهمترین منابع تأمین کننده آب مورد نیاز حیات وحش منطقه محسوب می‌گردند. ضمن اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد نیز به منظور تکمیل منابع آبی و حفظ حیات وحش و زیستگاه‌ها اقدام به احداث آب انبار و مرمت چشمه‌ها نموده که در خشکسالی‌ها نقش بسیار مهمی در بقای حیات وحش منطقه ایفا می‌نماید. از جمله چشمه‌های طبیعی و منابع آبی منطقه می‌توان به چشمه باراف، چشمه خری، آب موگردی، چشمه گوشین، ماکو، آب انبار کرینو، سارتو و ... اشاره کرد.

او گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در بین وحوش بدلیل استفاده مشترک از آبشخور، تمامی آبشخور‌ها به طور مستمر ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بافق گفت: محیط بانان شهرستان بافق به طور مستمر و به صورت شبانه روزی در منطقه حضور داشته و ضمن بازدید از مخازن آب و آبشخور‌ها با هر گونه شکار غیر قانونی برخورد می‌کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع آبی منابع آبی محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: طرح آبرسانی به روستای کهن دژ در غالب تحقق شعار دولت سیزدهم برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور، اجرا شد.
کریمی افزود: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است.
وی ادامه داد: چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب از دیگر اقداماتی است که در این روستا انجام شد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت:ا ین طرح با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی با بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان