Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:07:51 GMT

هند و ایران ۲ تیم مدعی در پیکارهای کشتی قهرمانی آسیا

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۶۹۴۳

هند و ایران ۲ تیم مدعی در پیکارهای کشتی قهرمانی آسیا

به گزارش ایرنا به نقل از سایت اتحادیه جهانی کشتی، مسابقات کشتی قهرمانی سال ۲۰۲۲ آسیا روزهای ۳۰ فرودین تا چهارم اردیبهشت در اولان‌باتور پایتخت کشور مغولستان با حضور بیش از ۲۷۰ کشتی‌گیر برگزار خواهد شد.

در کشتی آزاد هند و ایران تیم‌های قدرتمندی هستند. تیم هند مدال‌آوران المپیکی همچون راوی کومار دارنده مدال نقره المپیک توکیو و و باجرانگ پونیا دارنده مدال برنز را به همراه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تیم ایران نیز رحمان عموزاد خلیلی، یونس امامی، امیرحسین فیروزپور و محمدحسین محمدیان شانس کسب مدال را دارند.

قرقیزستان و ازبکستان در چند وزن می‌توانند شگفتی ساز شوند. برای قرقیزستان ارسلان بودژاپوف، ارنزار آکماتالیف و اولگ‌بیک ژودوشبیک‌اف نام‌های بزرگی در مغلوستان هستند. در تیم ازبکستان نیز گلموجان عبدالله‌اف، آزادکار کهنه‌کار این کشور، اختیار نوروزاف و محمدرسول رحیم‌اف حضور دارند.

ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک ریو از ژاپن، مینگو لیو از چین دارنده مدال نقره آسیا، دیپاک پونیا از هند و ژی وی دنگ از چین نیز از دیگر مدعیان کسب مدال در قهرمانی آسیا هستند.

آکژول ماحمودوف از قرقیزستان دارنده مدال نقره توکیو و هیو وون کیم قهرمان سابق جهان و المپیک در وزن ۷۷ کیلوگرم از نامداران کشتی فرنگی در پیکارهای قهرمانی آسیا هستند. 

مهدی محسن‌نژاد از ایران، آیاتا سوزوکی از ژاپن، فیداخمتوف از قرقیزستان و ژولامان شرشنبکوف از قرقیزستان همگی در وزن ۶۰ کیلوگرم حضور دارند تا این وزن به یکی از پرتراکم‌ترین وزن‌ها تبدیل شود.

هانسو ریو دارنده مدال برنز توکیو در وزن ۶۰ کیلوگرم و سالیکی والیهان از چین در وزن ۶۷ کیلوگرم روی تشک خواهند رفت. رستم آساکالوف فرنگی‌کار کهنه‌کار ازبکستان برای نخستین مرتبه در قهرمانی آسیا در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی خواهد گرفت. 

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد به این شرح است:

۵۷ کیلوگرم: رضا مومنی
۶۱ کیلوگرم: داریوش حضرتقلی‌زاده
۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد
۷۰ کیلوگرم: محمدمهدی یگانه جعفری
۷۴ کیلوگرم: یونس امامی
۷۹ کیلوگرم: علی سوادکوهی
۸۶ کیلوگرم: محسن مصطفوی
۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور
۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان
۱۲۵ کیلوگرم: یدالله محبی

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی به شرح زیر است:

۵۵کیلوگرم: علی نوربخش
۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد
۶۳ کیلوگرم: ایمان محمدی
۶۷ کیلوگرم: شاهین بداغی
۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری
۷۷ کیلوگرم: عارف حبیب‌اللهی
۸۲ کیلوگرم: رسول گرمسیری
۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده
۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی
۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی

برچسب‌ها کشتی فرنگی کشتی کشتی آزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی فرنگی کشتی کشتی آزاد کشتی فرنگی کشتی کشتی آزاد دارنده مدال نقره قهرمانی آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران

حسن یزدانی روی تشک کشتی برگشت و روی تشک با یک حریف تمرینی سرشاخ شد. این اولین مرحله یقین ما برای بازگشت حسن دلاور به کشتی و حضور در المپیک 2024 است.

به گزارش طرفداری، حسن یزدانی بدون مصدومیت می تواند نفر اول ایران در مسابقات المپیک پاریس در وزن 86 کیلو باشد و البته حضور او علی رغم حضور مدعیانی مثل آرون بروکس، عظمت دولت بیکوف و نایفونوف، می تواند منجر به کسب یک مدال دیگر برای او و ورزش ایران باشد.

حسن یزدانی می تواند رکورد بی نظیر 10 سال حضور در سطح اول کشتی ایران و کسب 10 مدال المپیک و جهانی را به عنوان رکوردی تاریخی در گینس ثبت کند. در ایران هیچ ورزشکاری این میزان تداوم را در بالاترین سطح نداشته است و در کشتی جهان هم وقوع چنین پدیده ای کم سابقه بوده است و تنها مردانی مثل آلکساندر کارلین و الکساندر مدوید توانسته اند در مدت زمان حداقل 10 سال متوالی در میادین مختلف مدال بگیرند و بین سالهای کسب مدالشان هم فاصله نبوده باشد.

یزدانی در مسابقات جهانی و المپیک در 9 سال گذشته 4 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز دریافت کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا