Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:38:01 GMT

۱۰ میلیارد ریال صرف مرمت ۳۰  اثر تاریخی ابرکوه شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۶۹۹۱

۱۰ میلیارد ریال صرف مرمت ۳۰  اثر تاریخی ابرکوه شد

حمید مشتاقیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: مرمت و بازسازی بخشی ازآثار تاریخی این شهرستان شامل  قلعه ها ، مساجد و خانه های تاریخی است .

وی با بیان اینکه  هفت پروژه در بافت تاریخی شهر ابرکوه در دست اجراست اظهارکرد: آمادگی لازم را برای مرمت خانه های قدیمی در بافت تاریخی با مشارکت مالکان درسطح این شهرستان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشتاقیان با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری برای دریافت مجوز و سایر مراحل اداری، افزود: مجموعه تفریحی، سرگرمی و گردشگری عمارت قجری شامل اتاق های اقامتی ، رستوران سنتی ، سالن پذیرایی  با ظرفیت ۱۰۰ نفر و سالن مدرن پذیرایی همراه با کافی‌شاپ و مربوط به بخش خصوصی است .

این مسئول ادمه داد: این مجموعه با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بافت تاریخی محله دروازه میدان در مجاورت خانه آقا زاده به اتمام  رسید.

تاکنون ۴۰۰ اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد ۱۴۵ اثر تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و از این تعداد ۱۲۹ اثر غیرمنقول و ۱۲ اثر ناملموس است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفر ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان برنامه و بودجه ابرکوه مرمت میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه ابرکوه مرمت سازمان برنامه و بودجه ابرکوه مرمت میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود

ایسنا/البرز معاون میراث فرهنگی البرز با اشاره به در نظر گرفتن اعتبار ۹ میلیارد تومانی برای مرمت پل خاتون کرج و احتمال افزایش این مبلغ، گفت: مرمت پل تا آخر امسال به پایان می‌رسد.

مهدی ارباب نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت مرمت پل تاریخی خاتون اظهار کرد: طبق قرارداد منعقد شده با پیمانکار، مرمت این اثر از سال گذشته بر اساس اصول فنی وزارتخانه و مطابق با الگوی ساخت بنا آغاز شده است.

وی ادامه داد: در قرارداد اولیه برای تکمیل عملیات مرمت ۹ میلیارد تومان پیش بینی شده بود ولی با توجه به ضرورت استحکام بخشی بیشتر بنا و انجام برخی اصلاحات، مبلغ نهایی افزایش خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به برودت هوا و شرایط نامناسب جوی، از اواسط دی ماه عملیات مرمت این پل متوقف شده بود ولی از ۱۵ فروردین فعالیت کارگاه مرمت از سر گرفته شده است.

این مسئول افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا آخر سال مرمت این پل به پایان می‌رسد.

گفتنی است، بنای اولیه این پل بر اساس برخی مستندات تاریخی به دوران سلجوقی برمی‌گردد که در دوران شاه عباس صفوی تکمیل و تعمیر شده و رونق یافته است.

این پل با نام پل دختر، پل شاه‌عباسی، پل تاریخی کرج و پل خاتون شناخته می‌شود که بر اساس مستندات تاریخی نام خاتون را می‌توان قدیمی‌ترین نام این پل و منسوب به دوره سلجوقی عنوان کرد.  

پل تاریخی کرج در سال ۱۳۷۹ با شماره ۳۵۰۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته