Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سعید یزدانی روز یکشنبه در نشست انفال منابع طبیعی شهرستان که با حضور نماینده ویژه استاندار مازندران در مبارزه با جنگل خواری و کوه خواری برگزار شد ، گفت که شناسایی این تعداد تخلفات و تجاوز به عرصه های ملی در منطقه طی سال جاری با همکاری سپاه و دیگر دستگاه های مرتبط انجام گرفته است. 

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۷۰ قطعه ۱۰ هکتاری اراضی جنگلی و جلگه ای در شهرستان ، افزود : متاسفانه طی سال های گذشته بیشترین ساخت وسازهای غیر مجاز در این اراضی صورت گرفته است در حالی که این اراضی در دهه ۴۰ به خاطر صنوبرکاری برای تهیه چوب در صنایع چوبی به افراد حقوقی و حقیقی واگذار شده بود و اکنون تیدبل به عرصه  ویلاسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار نوشهر گفت : اگر مسوولان وقت در گذشته هنگام بازدید از این عرصه ها از روند ساخت وساز ها و بناهای نیمه تمام تصویربرداری و صورت جلسه تهیه می کردند و نظارت ها را ادامه می دادند امروز وضعیت اراضی ملی شهرستان این گونه نبود. 

وی توضیح داد : به عنوان مثال در بازدیدهای میدانی اگر یک بنای نیمه تمام در اراضی ملی حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و علاوه بر صورت جلسه دستور توقف داده می شد ، از ادامه ساخت بنا جلوگیری می شد ولی متاسفانه در پرونده ها چنین گزارش هایی مشاهده نشده است.

شهرستان نوشهر بیش از ۲۰۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد.      

نماینده ویژه استاندار مازندران در مبارزه با جنگل خواری و کوه خواری هم در این نشست گفت : از زمان فعالیت قرارگاه مبارزه با جنگل خواری ، کوه خواری و تعرض به منابع طبیعی که پس از سفر استانی دولت به مازندران در بیستم اسفند ماه سال گذشته تشکیل شد، تصاویر زیادی به صورت هوایی و زمینی از عرصه های جنگلی و مرتعی مازندران گرفته شد که متاسفانه گسترده زیادی از بکرترین عرصه های جنگلی و مرتعی تبدیل به ویلا و کاخ های مجلل شده است که جای تاسف دارد.

ناصر اکبر زاده افزود : این در حالی است که اگر در گذشته از روند این ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری می شد امروز این همه نگرانی و هزینه هنگفت تحمیل دستگاه های مسوول نمی شد و حال و روز جنگل های این استان این گونه نبود .

وی با اظهار این که بی توجهی به قوانین نوعی دهن کجی به نظام است ، گفت : امروز تخریب این ویلاهای غیرمجاز در عمق جنگل ها ، به مطالبه عمومی مردم تبدیل شده است و ضرورت دارد همه مسوولان دست اندرکار پای کار بیایند و هرگونه کوتاهی در این خصوص پذیرفته نیست .   

نماینده ویژه استاندار مازندران در مبارزه با جنگل خواری اظهار داشت : تمامی کمی و کاستی ها در مبارزه با متجاوزان به منابع طبیعی منطقه در قرارگاهی که در این خصوص تشکیل شده و باید در تمامی استان ها نیز ایجاد شود پیش بینی شده و به مرور زمان جبران می شود .

اکبرزاده ابراز امیدواری کرد : طی نشستی که در آینده نزدیک با رئیس دستگاه قضا خواهیم داشت مهم ترین خواسته راه اندازی شعبات ویژه رسیدگی بموقع به پرونده های جنگل خواری است و در آن نقاطی که شعبه ویژه وجود دارد آن را تقویت می کنیم ضمن این که هزینه های کارشناسی و دادسری به پرونده ها از مسائل دیگری است که در این نشست مطرح می شود.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در سفر استانی به مازندران که جمعه بیستم اسفند ماه سال گذشته انجام شد در نشست فعالان و متخصصان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی مازندران تاکید کرده بود که هیچ‌گونه کوتاهی در صیانت از جنگل‌ها پذیرفته نیست و به استاندار مازندران دستور داده بود تا با تشکیل کارگروهی ویژه بلافاصله هرگونه مقابله با تعرض به جنگل را با اولویت تخلفات ساختمانی در دستور کار قرار دهد.

 رییس جمهور همچنین تاکید کرده بود که مسوولان دولتی ضمن برخورد با متعرضین به جنگل ، مردم را هم در جریان عملکردشان قرار دهند.

برچسب‌ها نوشهر مازندران تصرف اراضی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر مازندران تصرف اراضی نوشهر مازندران تصرف اراضی منابع طبیعی مبارزه با جنگل خواری استاندار مازندران منابع طبیعی عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره کشف پیکر قاضی سابق دادگاه ویژه زمین‌خواری در دادگاه ولنجک تهران و مرگ مشکوک وی توضیح داد.

به گزارش ایران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص اظهار کرد: این موضوع به عنوان مرگ مشکوک کالبدشکافی شده است. بررسی‌های لازم در این زمینه در حال انجام است که در صورت رسیدن به نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

مرحوم مهران رحیمی قاضی سابق دادگستری، ۵۲ ساله، اهل روستای دونه‌سر بابل، وکیل پایه یک دادگستری استان تهران و بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری دادگاه ولنجک تهران بوده که سال گذشته بازنشسته شده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود