Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:13:32 GMT

عجز صهیونیستها دربرابر عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۷۱۲۷

عجز صهیونیستها دربرابر عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان

 حازم عیاد پژوهشگر و و نویسنده سیاسی جهان عرب در مقاله ای در پایگاه خبری الخلیج الجدید با بررسی تحولات فلسطین در چند روز اخیر نوشت: شکست هیمنه و ناتوانی اسرائیل در تامین امنیت برای ساکنان سرزمینهای اشغالی در نتیجه مقاومت فلسطینیان و عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی، نقطه عطف مهمی در رویارویی  با اشغالگران در کرانه باختری است ، اوضاع جاری نشان داده که صهیونیستها دیگر نمی توانند بدون درنظر گرفتن مقاومت فلسطین ، به راحتی به این منطقه یورش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مقاومت فلسطینیان دراردوگاه جنین ، صهییونیستها را پس از دادن چند زخمی ناچار به عقب نشینی کرد یعنی نشان داد که هماهنگی با  تشکیلات خودگردان برای تامین امنیت در سرزمینهای اشغالی دیگر  عملا کارآیی خود را از دست داده است.

مقاومت در اردوگاه آوارگان جنین که به شهادت یک فلسطینی و ۱۳زخمی شدن  فلسطینی دیگر و زخمی شدن چند نفر از نظامیان رژیم صهیونیستی منتهی شد ،  تمام نمایش قدرت اسرائیل و مانوری را که با اتخاذ مواضع سیاسی و نظامی در بحران اوکراین به راه انداخته بود ، بی اثر کرد و یکبار دیگر چشم جهانیان را بر جنایات این رژیم و تجاوزات صهیونیستها به حقوق و زندگی روزمره فلسطینیان گشود.

 در آخرین گزارش امنیتی که توسط ارتش اشغالگر برای ارزیابی پیامدهای بحران اوکراین بر اسرائیل تهیه شده، اذعان شده است: زمان به نفع اسرائیل نیست و موقعیت وجایگاه این رژیم رو به تضعیف شدن است . ناکام ماندن ارتش اشغالگر و سرویس های امنیتی آن برای دستگیری پدر شهید رعد فتحی حازم  در اردوگاه جنین براثر مقاومت جوانان فلسطینی در اردوگاه جنین، یک شکست امنیتی جدید به رکورد شکست های امنیتی اسرائیل اضافه کرد.

این نقطه عطف مهم در کرانه باختری، از سه منظر اهمیت دارد : نخست نشان داد نیروی مقاومت و اراده فلسطینی در کرانه غربی همچنان زنده و پرشوراست  و دوم اینکه این مقاومت  دارای پشتوانه مردمی قوی است سوم هم این تحولات  ناکارآمدی هماهنگی و همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین برای تامین امنیت اسرائیلی ها  را به وضوح نشان داد.

با وجود برخورداری از تمام مکانیسم‌های فعال برای هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین، مجهز بودن به سلاحهای پیشرفته و آموزش به روز نیروهای اشغالگر برای انجام عملیات‌های پیچیده، شکست، تنها نتیجه ای بود که عملیات اخیر رژیم صهیونیستنی در جنین عاید صهیونیستها کرد.

شکست صهیونیستها در اردوگاه جنین نشان داد که مقاومت در کرانه باختری و مقابله با اشغالگران وارد مرحله جدیدی شده که موجودیت رژیم صهیونیستی را در عرصه سیاسی، اقتصادی و امنیتی از سه منظر با تهدید مواجه کرده است : این درگیریها توخالی بودن وعده های نخست وزیرو وزیر امنیت رژیم صهیونیستی را برای پیروزی سریع ،  ثابت کرد و نشان داد چراغ سبزی که این دو به نیروهای نظامی شان برای هر گونه اقدام خشونت آمیز دادند نه تنها  هیچ فایده ای نداشته بلکه برعکس به شکست بزرگی ختم شدکه  بحران دولت ائتلافی را تشدید کرد و با استعفای نماینده ایدیت سیلمان، دولت بنت اکنون در معرض فروپاشی بیشتر است.

حمله به اردوگاه جنین ، بحران بودجه عمومی رژیم صهیونیستی  را که متاثر از بحران کرونا و بحران اوکراین سنگین شده بود را نیز تشدید کرد زیرا دولت ناگزیر  ۵۶ میلیون دلار بودجه اضطراری برای تهیه تجهیزات وسلاح جهت مقابله با عملیات شهادت طلبانه  فلسطینیها اختصاص داد.

آثار این بحران تنها در حوزه مسولان سیاسی نبود بلکه وعده‌های آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل مبنی بر "تحقیق کامل از تمام ابعاد عملیاتی و اطلاعاتی و  و مشارکت یگان‌های ویژه ارتش در کنار پلیس در تعقیب عامل این عملیات" نیز همه توخالی از آب درآمدند. 

انتقاد کوخاوی از رسانه‌ها بخاطر آنچه او " تبدیل عملیات خیابان دیزنگوف به یک برنامه تلویزیونی واقعی ازاین جهت بود که موجب چالش جدی نیروهای رژیم اشغالگر و سرویس‌های امنیتی آن در برخورد با اقدامهای شهادت طلبانه شده ، زیرااین پوشش خبری موجب شد توجه ها به جای متمرکز شدن بر بحران الوکراین ، به سمت اسرائیل متمرکز شود.

انتقاد مسولان نظامی رژیم صهیونیستی از رسانه ها به خاطر  پخش تصاویر سربازان حاضر در عملیات نظامی و منظره انتقال زخمی ها از معرکه ، در واقع حاصل قرارگرفتن آنها در مقابل عمل انجام شده بود چه انتشار تصاویر این تجاوزگری ، آنرا تبدیل به یک رویداد جهانی کرد که چهره این رژیم اشغالگر و جایگاه بین المللی آن را به مخاطره انداخت .

 آنچه دیروز در جنین رخ داد، نقاب از چهره رژیم صهیونیستی برداشت که در پی بهره گیری از بحران اوکراین برای بهبود جایگاه سیاسی و نظامی خود می کرد ، این رویدادها برعکس توجه افکار عمومی جهان را به اشغالگری اسرائیل و نقض‌ حقوق فلسطینیان معطوف کرد. تا جایی که برخی چهره های پیشرو در میان دموکرات‌ها در ایالات متحده نیز اذعان کردند که ایالات متحده در تعامل با حمله روسیه به اوکراین و اشغالگری اسرائیل سیاستی دوگانه داشته و در واقع تابع سیاست یک بام و دو هوا است .

مقامات صهیونیست روز گذشته  اعلام کردند که هر گونه ورود و خروج فلسطینیان ساکن اراضی ۱۹۴۸ به جنین خواه پیاده یا  با خودرو ممنوع است.

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این تصمیم را پس از جلسه «ارزیابی امنیتی» که در پی تنش امنیتی و افزایش حملات صهیونیستها به اردوگاه جنین انجام گرفت، صادر کرده است.

رژیم صهیونیستی ورود و خروج فلسطینی‌ها را از دو ایست بازرسی "الجلمه" و "ریحان" ممنوع کرد.براساس این تصمیم، تمامی بازرگانان فلسطینی نیز از ورود به سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ ممنوع  شدند.

تصمیم وزیر رژیم صهیونیستی، ۵ هزار فلسطینی را از دیدار خانواده و خویشاوندان خود در دو خط سبز ساکنان استان جنین و مناطق داخلی سرزمین‌های اشغالی محروم خواهد کرد.

دقایقی پیش نیز، رسانه‌های صهیونیستی به ساکنان سرزمین های اشغالی هشدار دادند که ورود به منطقه جنین، با خطر کشته و زخمی شدن همراه خواهد بود و بیم آن می رود که این حوادث به غزه و شلیک موشک از آن به شهرهای اسرائیل کشیده شود.

تیراندازی پنجشنبه شب در قلب تل آویو لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخته است و سراسر اسرائیل را در شوک عمیق فرور برده است، به طوری که به اعتراف خود آنها، این عملیات بی‌سابقه بوده و هرگز چنین چیزی دیده نشده است.

تیراندازی در یک کلوب شبانه در تل‌آویو در شامگاه جمعه رخ داد که در جریان آن، ۲ صهیونیست کشته و ۱۶ نفر زخمی شدند.

گروه‌های مختلف فلسطینی اعلام کردند که این عملیات متهورانه نتیجه خشونت‌ها، آزار و اذیت و جنایت‌های این رژیم علیه ملت ما و برآیند خشم فلسطینیان است.

برچسب‌ها کرانه باختری رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرانه باختری رژیم صهیونیستی فلسطین کرانه باختری رژیم صهیونیستی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی

در تمام درگیری‌هایی میان گروه‌های مبارز فلسطینی شامل جهاد اسلامی، حماس و ... با رژیم صهیونیستی در طول ۲۰ سال گذشته عمده عملیات آفندی بود. به این معنا که اسرائیل بنا به دلایل واهی غزه را بمباران می‌کرد و گروه‌های فلسطینی از خاک غزه اقدام به شلیک راکت یا موشک می‌کردند، اما در ماجرای هفتم اکتبر شرایط بطور کلی عوض شد.

این بار حماس و جهاد اسلامی بعد از ۲ سال تمرین پنهانی اقدام به انجام عملیات از داخل و خارج از غزه و حتی در سرزمین‌های اشغالی ۱۳۴۸ کردند و به تمام اهداف خود دست پیدا کردند و توانستند ۱۳۶ صهیونیست را که در بین آن‌ها تعدادی از ژنرال‌های ارتش رژیم اشغالگر قدس هستند به اسارت در بیاورند.

طبیعی است که با این ضربه حیثیتی، راهبردی، روانی و امنیتی که اسرائیل در جریان عملیات طوفان الاقصی و تدوام مقاومت مردم غزه متحمل شده در درون ساختار سیاسی و نظامی این رژیم تنش بوجود آید و اولین آثار آن نصیب «آحارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل «امان» شد که پس از ۳۸ سال حضور در ارتش به دلیل هفتم اکتبر مجبور به استعفا شد. 

تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی حاکی از آن است اکنون که رویارویی ارتش اشغالگر قدس با نیرو‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی به نیم سال رسیده و هیچکدام از اهداف تعیین شده از سوی رژیم صهیونیستی محقق نشده همچنان باید منتظر زلزله در ساختار نظامی و سیاسی اسرائیل باشیم.

رژیم اشغالگر قدس اکنون در وضعیتی قرار داد که نه توانسته است که به یک دستاورد راهبردی در غزه دست پیدا کند و نه درگیری‌ها پایان یافته است. از این رو به خوبی می‌توان دریافت که زمین پای صهیونیست‌ها لغزنده است و تمام بهانه‌های آن‌ها برای دستیابی به فرماندهان فلسطینی و از بین بردن آن‌ها در بیمارستان الشفا در غزه و خان یونس ناکام مانده، چون امکان ندارد در یک مساحت ۳۲۰ کیلومتری در مقیاس غزه، اسرائیل به پیروزی راهبردی برسد. این روز‌ها که بحث انجام عملیات نظامی در رفح مطرح است ناشی از آشفتگی بنیامین نتانیاهو در عرصه تصمیم گیری است، چون نخست وزیر رژیم صهیونیستی کاملا مطمئن است که حتی در صورت انجام عملیات نظامی در رفح به هیچ کدام از اهداف خود بجز کشتار مردم عادی و بی سلاح دست پیدا نخواهد کرد. به نظر می‌رسد هدف اصلی نتانیاهو در چنین شرایطی ادامه جنگ با امید است که پای ایران و آمریکا به میدان نبرد کشیده شود. 


در کنار این موضوع مقامات رژیم صهیونیستی که از دستیابی به نتیجه ناامید شدند این بار به فکر محاسبه از درون و انداختن تقصیر ناکامی‌ها به گردن رقبای خود شدند. از این رو می‌توان پیشبینی کرد که از این پس موضوع چالش و درگیری متقابل میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مخالفان خود به اوج خود خواهد رسید، اما آنچه که مسلم است اذعان به شکست و ناکامی است که در نهایت نتانیاهو مجبور به اعتراف به آن است.

دیگر خبرها

  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • عملیات شهادت‌طلبانه جدید در سرزمین‌های اشغالی
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی