Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@11:30:49 GMT

زمان ثبت‌نام در آزمون فلوشیپ پزشکی تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۷۱۵۴

زمان ثبت‌نام در آزمون فلوشیپ پزشکی تمدید شد

مهلت ثبت‌نام در آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) تمدید شد و داوطلبان می‌توانند از امروز یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در این آزمون ثبت‌نام کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرحله کتبی آزمون پذیرش در دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۱ وفق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی به صورت کاغذی و غیرمتمرکز و در برخی موارد به صورت الکترونیک توسط دانشگاه‌های مجری برنامه آموزشی فلوشیپ پنجشنبه ۱۲ خرداد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرحله شفاهی (به صورت منفرد یا ترکیبی از روش‌های PMP و OSCE و مصاحبه ساختارمند یا سایر روش‌های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود) در روز‌های دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

با توجه به تصویب رشته‌های جدید و در نظر گرفتن شرایط متقاضیان یک مرحله تمدید مهلت ثبت نام از روز یکشنبه ۲۱ فروردین تا جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است و داوطلبان واجد شرایط می‌توانند از امروز با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir و با مطالعه دفترچه راهنما صرفاً در یک رشته و یک دانشگاه ثبت نام کنند.

ثبت نام بیش از یک بار مجاز نبوده و باعث حذف نام داوطلب از لیست داوطلبان شرکت در آزمون می‌شود. پس از ثبت نام و انتخاب رشته، تغییر رشته به هیچ عنوان مجاز نیست. صرفاً به مدارک ثبت نامی که در مهلت مقرر ثبت نام و از طریق سایت اینترنتی مربوطه ارسال شود ترتیب اثر داده خواهد شد.

هزینه ثبت نام ۳ میلیون ریال (۳۰۰ هزار تومان) و مبلغ ۸،۵۰۰ ریال (۸۵۰ تومان) بابت خدمات پیام کوتاه از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی http://sanjeshp.ir قابل پرداخت است. کلیه مدارک باید به صورت اسکن شده با فرمت jpg و حجم ۱۰۰-۳۰۰ kb ارسال شود.

طبق مصوبات هشتاد و هفتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، شرکت کنندگان آزمون‌های پذیرش دوره‌های تکمیلی تخصصی در مرحله آزمون کتبی جهت ورود به فرآیند پذیرش و شرکت در مرحله آزمون شفاهی (اعم از مصاحبه ساختارمند، OSCE، PMP و …)، ملزم به کسب حداقل ۶۰ درصد از نمره کل مرحله کتبی آزمون‌های مذکور هستند.

کلیه شرکت کنندگان اعم از مشمولین استفاده از شیوه نامه پذیرش دانشجویان بومی با اولویت مناطق محروم و نیز سایر متقاضیان پذیرش به صورت آزاد که در مرحله آزمون کتبی موفق به کسب حداقل ۶۰ درصد از نمره آزمون مربوطه شده‌اند مجاز به شرکت در آزمون مرحله شفاهی می‌شوند.

حداقل عنوان شده مشمول کلیه داوطلبین از جمله شرکت کنندگان با سهمیه‌های مختلف است. پذیرش از بین افراد واجد شرایط شرکت کننده در آزمون شفاهی و به میزان برابر ظرفیت، از بالاترین نمره کل با رعایت کلیه مقررات آزمون و نیز مندرجات دستورالعمل صورت خواهد پذیرفت.

پذیرش نهایی از بین متقاضیان تحصیل در دوره‌های تکمیلی تخصصی بالینی از بالاترین نمره کل مکتسبه داوطلبین آزمون (براساس دو سوم آزمون کتبی و یک سوم آزمون آسکی) و در صورت کسب حداقل ۶۰ درصد نمره کل آزمون با رعایت سایر مقررات مربوطه صورت می‌گیرد.

پیش از این ظرفیت پذیرش در آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۵۳ نفر اعلام شده بود که با توجه به اعلام رشته‌های جدید این میزان افزایش یافت.

تغییرات ظرفیت آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) خرداد ماه سال ۱۴۰۱

اصلاحات ظرفیت پذیرش دستیار تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) رشته فلوشیپ پیش نیاز دانشگاه اصلاح ظرفیت اکوکاردیوگرافی تخصص و فوق تخصص بیماری های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تهران از ۵ نفر به ۶ نفر ناباروری زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران از ۶ نفر به ۷ نفر پیشگیری و کنترل عفونت‌های بیمارستانی بیماری های عفونی و گرمسیری، کودکان، داخلی، پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ۱ نفر به ۲ نفر پزشکی خواب روانپزشکی، گوش و گلو و بینی و جراحی سروگردن، طب کار، بیماری های مغز و اعصاب، کودکان، فوق تخصص ریه بزرگسال، بیهوشی، بیماری های داخلی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ۳ نفر به ۴ نفر انکولوژی زنان زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ۱ نفر به ۲ نفر طب مادر و جنین زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۱ نفر به ۲ نفر جراحی شانه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد حذف اضافه شدن رشته های جدید در پذیرش دستیار تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) مولتیپل اسکلروزیس (MS) بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یک نفر روانپزشکی اعتیاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران یک نفر ویتره ورتین چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک نفر بیماری‌های عفونی در بیماران مبتلا به نقص ایمنی و پیوند بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی تهران یک نفر گلوکوم چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک نفر رادیولوژی مداخله‌ای رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یک نفر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ثبت نام آزمون آزمون پذیرش دستیار تخصصی وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران دوره های تکمیلی تخصصی پذیرش دستیار آزمون پذیرش آموزش پزشکی ثبت نام نمره کل یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز در سلامت کامل برگزار شد.

به گزارش سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال 1403، گفت: مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص «سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان» و «نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش»، آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم با دفترچه اختصاصی سؤالات جداگانه برگزار می‌شود، یعنی داوطلبان علاقه‌مند به پذیرش در این دوره‌ها پس از پاسخگویی به سؤالات آزمون اختصاصی در گروه آزمایشی انتخابی خود، بلافاصله باید به دفترچه سؤالات ویژه دانشگاه فرهنگیان که شامل سؤالات مواد آزمونی: هوش و استعداد معلمی با «ضریب 3» و تعلیم و تربیت اسلامی با «ضریب 2» است نیز پاسخ دهند.

 وی افزود: انتخاب رشته داوطلبان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در اردیبهشت ماه و به صورت مجزا انجام خواهد شد و فرایند معرفی داوطلبان برای مرحله ارزیابی شایستگی معلمی و انجام این مرحله به نحوی انجام می‌شود که نتیجه نهایی پذیرش آنها تا نیمه اول مرداد ماه اعلام شود.

 پورعباس خاطرنشان کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز در سلامت کامل برگزار شد. عوامل اجرایی و حفاظتی برای آرامش و امنیت داوطلبان آزمون سراسری و حفظ صیانت این آزمون ملی تمام تلاششان را کردند و به عنوان آخرین اقدام، برای اینکه خیال داوطلبان از بروز هرگونه تقلب و شبهه راحت باشد علاوه بر نسل اول و دوم دستگاه‌های آشکار ساز نسل سوم این دستگاه‌ها در آزمون سال جاری در 412 شهرستان و 1993 حوزه بکار گرفته شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از جایگاه ویژه خانواده‌های محترم داوطلبان بازدید کرده و با آنان به گفت‌وگو نشستند در این گفت و گو والدین داوطلبان ضمن طرح نظرات و دیدگاههای خود از اقدام دانشگاه الزهرا(س) برای ایجاد جایگاهی برای استراحت والدین داوطلبان در زمان برگزاری آزمون تقدیر و تشکر کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تدابیر سازمان سنجش برای امنیت کنکور رييس سازمان سنجش: كنكور تا سال 92 حذف مي‌شود

دیگر خبرها

  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج