Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور با حضور در مرکز نگهداری زنان معتاد از آخرین وضعیت این مرکز بازرسی کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از قوه قضاییه، غلامعباس ترکی در ابتدای بازدید از خوابگاه مددجویان به بررسی مسائل و مشکلات در این بخش پرداخت و بیان کرد: باید در توسعه این مرکز با توجه به ظرفیت موجود در شهرداری اقدامات لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور با بیان اینکه خیران برای دستگیری از مددجویان باید پای کار بیایند، گفت: باید بحث حمایت‌های قضایی از مددجویان انجام شود.

ترکی در ادامه بازدید از مرکز نگهداری زنان معتاد، به کارگاه مهارت آموزی این مرکز رفت و از نزدیک در جریان اقداماتی را که مددجویان از قبیل تولید محصولات صنایع دستی اعم از تولید کیف، قالیبافی، خیاطی و ... انجام می دهند، قرار گرفت.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت:این مرکز با ظرفیت ۱۵۰ نفر تنها مرکز کاهش آسیب زنان آسیب دیده و با مشکلات متعدد از جمله اعتیاد است.

وی با بیان اینکه اعتیاد واقعیت تلخی است، بیان کرد: یک مرکز مشابه هم در مشهد به زنان آسیب دیده اختصاص دارد و نیاز ضروری به توسعه این مراکز حمایتی وجود دارد تا از این افراد حمایت‌های قانونی و قضایی شود.

وی با بیان اینکه بهترین مدل برای حل آسیب های اجتماعی در حوزه زنان، توسعه مراکز حمایتی با مشارکت مردم است، گفت: دستگاه قضایی به عنوان متولی حقوق عامه وظیفه دارد به این افراد توجه داشته باشد و اگر موانعی برای توسعه مراکز حمایتی وجود دارد با کمک نهادهای متولی رفع کند.

معاون دادستان کل کشور اظهار کرد: ساختمان این مرکز توسط شهرداری به مرکز ترک اعتیاد واگذار شده و از طرف دیگر سازمان بهزیستی اعلام کرده ساختمان این مرکز متعلق به آن‌ها نیست، لذا این مرکز بلاتکلیف باقی مانده و این خلا باید حل شود.

وی در رابطه با ادعای شهرداری تهران درخصوص ساختمان این مرکز، گفت: واقعیت این است که برای رسیدگی به این وضعیت تنها مدل استاندارد مشارکت نهادهای متولی، مردم و خیران است.

ترکی گفت: بسیاری از این افراد آسیب دیده به واسطه یک مشکل و حادثه دچار آسیب شدند در حالی که اگر در یک بازه زمانی مناسب مورد حمایت قرار گیرند می‌توانند به جامعه بازگردند.

وی از شهرداری درخواست کرد ضمن جلب مشارکت مردم از این مراکز حمایت و زمینه توسعه از آن را فراهم کند.

معاون دادستان کل کشور ادامه داد: حتما مرکز اورژانس اجتماعی در پایانه‌ها باید فعال شوند، با حمایت‌های حقوقی قضایی حاکمیت امکان حل آسیب را ندارد و این معضلات بدون کمک‌ها و مشارکت مردم حل نمی‌شود.

وی افزود: اقدامات خوبی توسط شهرداری تهران برای توسعه گرمخانه‌ها در حال انجام است و باید این مرکز در جهت کاهش آسیب توسعه یابد.

ترکی تاکید کرد: سازمان بهزیستی بایستی فرآیند صدور مجوز برای فعالیت مراکز کاهش آسیب را تسهیل کند.

در ادامه معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور با حضور در شیرخوارگاه شبیر از این مرکز بازدید کرد.

وی با حضور در شیرخوارگاه شبیر از نزدیک در جریان نحوه نگهداری کودکان و مشکلات موجود در این شیرخوارگاه قرار گرفت.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دادستانی کل کشور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دادستانی کل کشور دادستانی کل کشور مراکز حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ‌نیا در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد.
در این جلسه در ابتدا وکیل متهمان «ح.ی»، «ا.ح.م» و «م‌.ا.ا» به دفاع از متهم «ح.ی» و «م.ا.ا» پرداخت و طبق روال جلسات گذشته طی اظهارات تکراری تمامی اقاریر متهمان را غیرقابل قبول دانست؛ وکیل متهمان حتی کشف و ضبط مواد مخدر پیدا شده در منزل و ماشین متهمان را هم غیرقانونی دانست.
در ادامه جلسه کلیپی از اعترافات متهمان در مواجه رو در رو پخش شد که در ابتدای پخش کلیپ فرزند بزرگ‌تر معاون سابق قوه قضائیه با عصبانیت دادگاه را ترک کرد.
در این کلیپ علی‌رغم اینکه متهمان مدعی شده بودند که اقاریرشان تحت فشار بوده، در فضایی آرام باهمدیگر مواجه شده و بخشی از اقاریر طرف مقابل را بدون هیچ‌گونه فشاری تائید یا رد می‌کردند.
کلیپ منتشر شده به این شرح است:
۱- اعترافات «ح.ی»: پول‌هایی که به م ز واریز می‌شد از منشا رستمی صفا بوده که رابط بین ما و صفا هم م ح بوده که از نزدیکان و دوستان خانواده م است. ما پول ها را برای حفظ ارزشان به دلار و ارز تبدیل می‌کردیم.
تمام تمصمیمات مجموعه بین ما سه نفر بوده و هیچ کس حق این را نداشته که تنهایی کاری کند ما سه نفر یعنی من و دو برادر ا.ح.م بخاطر اینکه «م.ص.م» برادرش هست می‌گوید او هیچ کاره بوده وگرنه از اول ما سه تا در همه کارا باهم بودیم
ما تصمیمات کلان‌مان را بابزرگترمون می‌گرفتیم.
۲- اعترافات «م.ز»: خدا شاهده م ص م خودش به من زنگ زد و گفت این پولا همه برای ماهست و بعد گفت چرا واریز نمیکنی من منتظرم عجله دارم منم گفتم چشم الان واریز میکنم
۳- پخش فیلم دست نویس های ح ی که در آن ریز تمام خرج کردهای مجموعه را نوشته بود مانند خرج موتور و ماشین بنز و بی ام و و لکسوس، خرج جام جهانی، تنخواه‌ها، سهم هریک از افراد، پول های واریزی به م ح
خرج منزل فرشته و... که تماما به دلار و ارز و ریال با جزئیات درج شده بود.
۴- پخش بخشی از پیامک‌هایی که ح ی به م ز که درآن دستور واریز وجه به حساب افراد مختلف را داده است.
غیر از کلیپ در جلسه گذشته ح ی اعتراف کرد که خودرو پورشه و بنز در اختیار برادران است و خودرو ولوو در اختیار خودش بوده است. همچنین خودورو و مازراتی هم در عوض طلب‌شان معادل ۴دانگ بوده است که برای مجموعه است.
در ادامه جلسه نماینده دادستان بخشی از دلایل خود مبنی بر اثبات اتهامات متهمان را ذکر کرده و گفت: دریافت حق الزحمه به صورت سکه، نیم‌سکه، ربع‌سکه، دلار و ارز در اماکن عمومی مانند میدان آرژانتین و در ساعات پایانی شب و یا پاره کردن قرارداد بعد از اتمام کار خود حاکی از مسیر خلاف و اقدام غیرقانونی متهمان است.
وی همچنین به مواد مخدر مکشوفه از دو متهم «ا.ح.م» و «ح.ی» اشاره کرده و گفت: با توجه به اینکه مواد گل از منزل زعفرانیه متهم «ا.ح.م» کشف شده، صرفا ادعای «ح.ی» مبنی بر اینکه این مواد متعلق او بوده است، نمی‌تواند از اتهام نگهداری مواد برای فرزند اول معاون سابق قوه قضائیه بکاهد.

کد خبر 847162 برچسب‌ها دادگاه خبر ویژه قوه قضائیه

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!