Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:07:16 GMT

انتشار اسامی ابربدهکاران؛ باز هم مثل همیشه؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۷۳۴۰

انتشار اسامی ابربدهکاران؛ باز هم مثل همیشه؟

روز گذشته سخنگوی دولت اعلام کرد که بانک ملی اسامی بدهکاران کلان خود را اعلام کرده است. اتفاقی که یکی از وعده‌های سید ابراهیم رئیسی برای مقابله با فساد بود اما این کار در مقاطع مختلفی بدون حصول به نتیجه مشخصی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت دیروز (۲۰ فروردین) در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏یکی دیگر از وعده‌های رئیس‌جمهور اجرایی شد؛ بانک ملی به عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور، اسامی بدهکاران کلان خود را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

جهرمی با گذاشتن این لینک https://www.bmi.ir/news/news/details/۱۸۱۹۴ که در آن اسامی افراد و شرکت‌هایی که بدهی‌های کلان دارند، این اقدام را در راستای شفافیت دانست.

این اتفاق می‌تواند به عنوان عمل به یکی از وعده‌های انتخاباتی رئیس دولت سیزدهم از اقدامات خوب به حساب بیاید ولی پرسش‌هایی را هم ایجاد می‌کند:

۱. تا کنون چندین بار در مقاطع مختلف از جمله در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۷ چنین لیست‌هایی منتشر شده اما از نتیجه نهایی رسیدگی به آن خبری نشده است. آیا قرار است این لیست هم به سرنوشت لیست‌های گذشته دچار شود؟

۲. آیا همه این افراد بدهکار هستند یا برخی از آن‌ها در حال بازپرداخت بدهی‌های بانکی خود هستند؟

۳. اگر این افراد و شرکت‌ها همه بدهکار هستند چه برخوردی با آنان صورت گرفته است؟

۴. چرا به کسانی که بدهی‌های کلان داشته‌اند با اسامی و در مقاطع مختلف وام‌های سنگین داده شده است؟

۵. چرا رقم اصلی معوقات بانکی به  صراحت از سوی بانک مرکزی اعلام نمی‌شود؟

۶. چرا نامی از برخی شرکت‌های خودروسازی و بانک‌های خصوصی که گفته شده بزرگ‌ترین ابربدهکاران بانکی کشور هستند دیده نمی‌شود؟

۷. اساسا انتشار لیست اسامی بدون برخورد قاطع و دریافت اموال بیت‌المال چه فایده‌ای دارد؟

۸. چه اقدامات و تمهیدات مشخصی در بانک مرکزی صورت نگرفته تا تضمین‌های لازم برای بازپرداخت وام‌های کلان گرفته شود؟

۹. قوه قضاییه قرار است چگونه با این ابربدهکاران برخورد کند و چه تضمینی برای بازگشت اموال به بیت‌المال وجود دارد؟

۱۰. در حالی که بسیاری از مردم برای گرفتن وام‌های زیر ۳۰ میلیون تومانی با انواع مشکلات و درخواست تضمین مواجهند چگونه این وام‌های کلان بدون تضمین‌های لازم به برخی افراد و شرکت‌های خاص داده می‌شود؟

*شما مخاطبان ایسنا هم می‌توانید پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این موضوع در بخش نظرات مطرح کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابربدهکاران بانکی برگزیده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طبق پژوهشی که نتیجه آن در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: غذاهای مفیدی که بدن را در برابر بیماری‌ها قوی می‌کنند

این تحقیق که در مجله روانشناسی و سالمندی انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد، داده‌های ۱۴ هزار شرکت‌کننده در یک نظرسنجی سالمندی در آلمان را بررسی کرد که درباره پیری به‌عنوان مرحله‌ای از زندگی مطالعه می‌کرد. تاریخ تولد شرکت‌کنندگان بین سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۷۴ بود و از سن ۴۰ تا ۸۵ سالگی به این مطالعه وارد شده بودند.

شرکت‌کنندگان طی ۲۵ سال، هشت بار درک خود را از سالمندی گزارش کردند. آن‌ها هر چهار تا پنج سالی که می‌گذشت، آغاز سن پیری را یک‌ سال دیرتر از بار قبل اعلام کردند. شرکت‌کنندگانی هم که زودتر یعنی بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۳۵ به دنیا آمده بودند، در مقایسه با افرادی که بعد از ۱۹۳۵ متولد شده‌ بودند، فکر می‌کردند که پیری زودتر آغاز می‌شود.

«مارکوس وتشتاین»، نویسنده ارشد این مطالعه و روانشناس دانشگاه هومبولت برلین، گفت: درک و تصور ما از پیری در گذر زمان به‌وضوح تغییر می‌کند. افرادی که امروز در سنین میانسالی‌ هستند یا افراد مسن‌تر باور دارند که سن پیری آنها دیرتر از همسالانشان در ۲۰ سال پیش است.

به گفته وتشتاین، این تغییر تا حدودی به بالا رفتن سطح امید به زندگی در افراد برمی‌گردد. امید به زندگی در آلمان حدود ۸۱ سال است که از ۷۱ سال در ۱۹۷۴ بیشتر شده است. همچنین بسیاری از مردم برای مدت طولانی‌تر یک زندگی همراه با سلامتی دارند.

وتشتاین می‌گوید: افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود.

شرکت‌کنندگانی که تنهاتر بودند، بیماری‌های مزمن داشتند یا از سلامتی کامل برخوردار نبودند، بیشتر بر این تصور بودند که پیری زودتر آغاز می‌شود. زنان هم فکر می‌کردند که سن پیری در مردان حدود ۲.۴ سال دیرتر آغاز می‌شود.

با این حال برخی کارشناسان می گویند این نتایج ممکن است قابل تعمیم به کشورهای دیگر نباشد زیرا دیدگاه‌های فرهنگی درباره پیری و روند تحولات جوامع در طول زمان متفاوت است. به عنوان مثال امید به زندگی در ایالات متحده در طول همه‌گیری کووید از ۷۹ سال در ۲۰۱۹ به ۷۶ سال در ۲۰۲۱ رسید در حالی که امید به زندگی در آلمان از سال ۲۰۱۴ نسبتا پایدار بوده است.

تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. برعکس افرادی که به پیری نگرشی مثبت دارند، احتمالا کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل‌ هستند و در مقایسه با افرادی که نگرش منفی درباره افزایش سن دارند، طولانی‌تر عمر می‌کنند.

همچنین افرادی که خود را جوان‌تر از سن شناسنامه‌ای‌شان می‌دانند، زوال حافظه آهسته‌تر، عملکرد شناختی بهتر و کاهش علائم افسردگی را گزارش کردند. در مقابل افرادی که خود را مسن‌تر از سن حقیقی‌شان می‌بینند بیشتر در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار دارند.

منبع :ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228565 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • «با چرا شروع کنید» تا موفق شوید
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟