Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم‌اندیشی اعضای هیات علمی دانشگاه هرمزگان با حضور رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، حجت الاسلام موذنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو،علی فتی در این نشست ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و تشریح عملکرد پارک گفت: ایجاد فرهنگ خلاقیت و نوآوری در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایجاد فرهنگ نوآوری و امید در بین جوانان (ما می توانیم)، ایجاد فرهنگ خلاقیت و نوآوری در کودکان، بخشی از راهبردهایی است که برای خود درنظر گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بخش دیگری از رویکرد ما معرفی ظرفیت‌های علمی و فنی به صنعت استان می باشد.

فتی بیان داشت: برای تحقق اهدافی که مطرح شد در تلاش هستیم بصورت موازی زیرساخت لازم را نیز فراهم کنیم، زیرا توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باید بصورت متوازن و در راستای یکدیگر انجام شود تا اهدافی که تعیین می شود محقق شود.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان افزود: در نهایت هدف اصلی ما عمل به منویات مقام معظم رهبری و تکیه بر دانش بومی و استفاده از ظرفیت‌ها و نیروی انسانی کشور است.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم و حاجی آباد نیز در این جلسه تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های کلان کشور، استان هرمزگان قطب پالایشگاهی خواهد بود و شرکت‌های ما باید در این بخش‌ها فعالیت چشم گیری داشته باشند.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه باید یک میلیون شغل توسط دولت شود که بخشی از این مهم توسط شرکت‌های دانش محور انجام می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استانی در این حوزه موفقیت کسب خواهد کرد که ارتباط بیشتری با جامعه علمی کشور داشته باشد.

مرادی تصریح کرد: در تبصره ۱۸ قانون بودجه رقم‌های تسهیلاتی مناسبی در نظر گرفته شده است و می توان از این بخش‌ها نیز بهره‌برداری کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: ما بعنوان قانون‌گذار علاقه‌مند به تصمیمات دانشگاهی و علمی هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: فرهنگ نخبه پروری باید در جامعه نهادینه شود. این کار باعث می شود از تک محوری خارج شویم. لذا از دانشگاه توقع داریم روی این مسئله تمرکز بیشتری داشته باشد. دانشگاهیان باید از کلاس درس خارج شوند و نیرو محرکه فرایند تولید باشند.

رئیس دانشگاه هرمزگان نیز گفت: دانشگاه در حال سیر به سمت فرصت‌ها و تکالیف ملی می باشد.

دکتر صادقی اظهار داشت: در باب توسعه فناوری، دغدغه فناوری داشتن اجتناب ناپذیر است. دانشگاهیان و تحصیل کرده‌های ما در واقع سربازان جنگ فناوری و تکنولوژی هستند.

وی تصریح کرد: ما برای تحقق شعار سال باید چرخه فناوری را تعریف کنیم و یک برنامه جامع داشته باشیم.

رئیس دانشگاه هرمزگان خاطر نشان کرد: دانشگاه آمادگی خود را برای توسعه فناوری و آموزش اعلام می‌کند و از تصمیم گیری‌هایی که با تکیه بر دانش هستند استقبال می کند.

لازم به ذکر است، در انتهای این مراسم رئیس پارک علم و فناوری و اعضای هیات علمی دانشگاه هرمزگان از دکتر علی اکبر شیخی رئیس سابق دانشگاه هرمزگان تقدیر کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هرمزگان پارک علم و فناوری شعار سال رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی

عکاس: علیرضا میرزایی

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی