Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@20:28:45 GMT

ببینید | تظاهرات فرانسوی‌ها علیه دولت ماکرون

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۷۴۶۴

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از تسنیم؛ بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، «مارین لوپن» پوپولیست راستگرا بزرگترین رقیب «ماکرون» در این انتخابات است.

کد خبر 668926 برچسب‌ها فرانسه - امانوئل مکرون فرانسه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرانسه امانوئل مکرون فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مکرون برای روس‌ها رجز می‌خواند؟!

«تشدید موضع گیری‌های ضدروسی مکرون در مدت اخیر تا حدی ریشه در تضعیف نفوذ سنتی فرانسوی‌ها در قاره آفریقا و قدرت‌گیری فزاینده روس‌ها دراین قاره دارد. موضوعی که به یک چالش بزرگ برای پاریس تبدیل شده است.»

به گزارش الف، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در روزها و ماه‌های اخیر، بر شدتِ موضع گیری‌های ضدروسی خود در بحبوحه تداوم یافتن جنگ اوکراین افزوده است. موضوعی که با بازتاب‌های بین‌المللی قابل توجهی نیز همراه شده است. مکرون در یک موضع‌گیری خود تاکید کرده که میزان حمایت‌های تسلیحاتی از اوکراین باید تا جای ممکن افزایش یابد.

با این حال، بخش جنجالی موضع گیری‌های وی که بازتاب‌های فراوانی نیز پیدا کرده، مرتبط با احتمالِ حضور نیروهای فرانسوی در میدان‌های جنگ اوکراین بوده است. در این رابطه برخی مقام‌های روسی خبر داده‌اند که فرانسه یک یگان دو هزار نفری را برای این موضوع آماده کرده است.

جالب است که امانوئل مکرون در موضع‌گیری تاکید کرده که برخی شرکای غربی فرانسه به ویژه در سازمان ناتو نیز با آنچه پاریس در مورد حضور میدانی در جنگ اوکراین می‌گوید، موافق هستند. با این همه، در سوی دیگر این ماجرا، دولت روسیه هشدار داده که طرح مسائلی از این دست بسیار خطرناک است و در صورت تحقق می‌تواند فرانسه و اهداف فرانسوی را به اهدافی مشروع برای روسیه تبدیل کند.

با این همه، یک سوال مهم و محوری مطرح می‌شود که علت طرح موضع‌گیری‌های اینچنینی رئیس جمهور فرانسه چیست؟ به نظر می‌رسد در پاسخ به این پرسش بایستی دو مولفه را مد نظر قرار داد.

اولا، این قبیل موضع گیری‌های رئیس جمهور فرانسه تا حدی ریشه در نگرانی‌های جدی پاریس در مورد نفوذ فزاینده روسیه در قاره آفریقا و محدود کردن نفوذ سنتی فرانسه در این قاره دارد. توجه داشته باشیم که قاره آفریقا در ماه‌های گذشته شاهد چندین کودتا درکشورهایی نظیر بورکینافاسو، مالی، نیجر، چاد و گابن بوده که در تمامی آن‌ها، حضور سنتی فرانسه در این کشور و البته نخبگان وابسته فرانسوی‌ها به شدت به خطر افتاده‌اند و در عوض، روسیه توانسته جای پایِ خوبی را در این قبیل کشورهای آفریقایی کسب کند.

مساله‌ای که نگرانی عمیق پاریس را به همراه داشته و حتی شاهد بوده‌ایم که برخی مقام‌های ارشد روسی نظیر ولادیمیر پوتین نیز به صراحت به این مساله اشاره داشته و تاکید کرده‌اند که فرانسوی‌ها این پالس را به مسکو داده‌اند که با موضع گیری‌های تهاجمی اخیر خود به نوعی سعی دارند این هشدار را به روسیه برسانند که این کشور باید به حوزه نفوذ آن‌ها در دیگر مناطق جهان احترام بگذارد.

دوم اینکه در صحنه سیاست داخلی فرانسه، جریان راست این کشور و به طور خاص راست‌های افراطی، تا حدی به صورت سنتی پیوندهایی را با روسیه دارند. آن‌ها حتی در مورد جنگ اوکراین نیز موضع گیری‌های دوپهلویی را اتخاذ کرده و چندان با موضع رسمی دولت مکرون در رابطه با این جنگ همراهی نمی‌کنند.

در این چهارچوب، مکرون و دیگر جریان‌های سیاسی همراه با وی در صحنه قدرت سیاسی فرانسه، پیروزی روسیه در اوکراین را یک سناریوی خطرناک برای خود ارزیابی می‌کنند. سناریویی که می‌تواند موضع و جایگاه آن‌ها در صحنه سیاست داخلی فرانسه را به نفع مخالفان و رقبای آن‌ها در جریان راست افراطی این کشور تضعیف کند. فراموش نکنیم که در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر فرانسه نیز شاهد بودیم که مکرون با اختلاف نه چندان زیادی توانست نامزد اصلی راست‌های افراطی یعنی مارین لوپن را شکست دهد. موضوعی که زنگ هشدار را برای مکرون و متحدانش به صدا درآورده است.

دیگر خبرها

  • نیروهای فرانسوی در اوکراین هدف مشروع ارتش روسیه خواهند بود
  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • چرا مکرون برای روس‌ها رجز می‌خواند؟!
  • پلیس فرانسه با گاز اشک‌آور به حامیان فلسطین حمله کرد+ فیلم
  • پلیس فرانسه با ضرب‌وشتم و گاز اشک‌آور به حامیان فلسطین حمله کرد
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • عکس| ستاره محروم فرانسه بازیگر شد!
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد