Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:00:24 GMT

۲۴۷ نفر زندانی جرائم غیر عمد مشمول کمک برای آزادی هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۷۴۸۵

۲۴۷ نفر زندانی جرائم غیر عمد مشمول کمک برای آزادی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، جواد غفاریان طوسی ظهر یکشنبه در نشست خبری گلریزان ماه رمضان در سالن جلسات زندان مرکزی مشهد اظهار کرد: اکنون در زندان‌های خراسان رضوی، حدود ۵۸۸ نفر زندانی جرائم غیرعمد داریم که ۲۴۷ نفر مشمول کمک هستند. مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌رضوی بیان کرد: یکی از حساس‌ترین کارهای ما تشکیل پرونده و تحقیقاتی است که توسط خدام امام رضا(ع)، سفیران صلح و سازش ضامن آهو و همچنین مددکاران انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در دو سال گذشته، ظرفیت‌های جدیدی از جمله فضای مجازی، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های صنفی و اتاق اصناف مشهد، ایجاد شد تا در دل اتحادیه‌ها جشن گلریزان مستقلی را داشته باشیم.

غفاریان طوسی افزود: هدف‌گذاری ما این است که حداقل ۸۸ نفر را در ماه مبارک رمضان آزاد کنیم و زندانی بدهکار زیر ۱۰۰میلیون غیرعمد در استان نداشته باشیم ضمن اینکه هر سهم برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، هشت‌هزار تومان به‌نیت امام رضا(ع) است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی گفت: سال گذشته برای آزادسازی ۴۳۳ نفر (۴۲۱ مرد و ۱۲ زن) پول پرداخت کرده‌ایم که برخی دارای چندین پرونده بودند، همچنین ۱۱۰ نفر دیگر با مشاوره و صلح و سازش آزاد شدند.

وی اظهار کرد: میزان بدهکاری این ۵۴۳ نفر، بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است. جرائم این افراد اعم از تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، ایراد صدمه بدنی غیرعمد و محکومین مالی شامل اقساط معوقه مهریه و نفقه بوده است.

غفاریان طوسی در ادامه گفت: خیّرین افتخاری، خدام امام رضا(ع)، شعب صلح و سازش سفیران ضامن آهو و همچنین مددکاران ما در زندان‌ها توانستند بیش از ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان گذشت از شاکی بگیرند.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی اظهار کرد: در سال ۹۹، ۱۶ میلیارد مجموع پرداختی‌های ما بوده است که ۸ میلیارد توسط خیرین و ۸ میلیارد توسط ستاد دیه کشور پرداخت شده است اما در سال ۱۴۰۰ مجموعاً ۲۵ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که ۲۱ میلیارد تومان توسط خیرین استان و حدود ۴ میلیارد تومان را نیز ستاد دیه کشور تأمین کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در دوره شیوع ویروس کرونا، مردم بسیاری از امورات خیریه خود را به‌سمت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد آوردند، گفت: این مسئله سبب افزایش مشارکت‌های مردمی در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شده است و امیدواریم در سال آینده شاهد توانمندسازی مددجویان با ایجاد اشتغال این افراد پس‌ از آزادی توسط خیرین باشیم‌.

غفاریان طوسی گفت: با تلاش دستگاه قضائی در پذیرش تقسیط بدهی، بیش از ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهکاری زندانیان قسط‌بندی و توسط مراجع قضائی پذیرفته شده است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین بیش از ۲۱ میلیارد تومان پرداختی بلاعوض از سوی خیرین داشته‌ایم.

کد خبر 5463866

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد آزادی زندانیان ستاد دیه زندانیان جرایم غیر عمد ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار خراسان رضوی مشهد آلودگی هوا ماه رمضان 1401 آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان هفته هنر انقلاب اسلامی میلیارد تومان جرائم غیرعمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، به همت یک خیر نیکوکار و استاد دانشگاه در اقدامی خداپسندانه، مادری پس از تحمل ۶ سال حبس از زندان آزاد شد و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

این خیر با پرداخت بدهی ۸۴۰ میلیون ریالی بانوی مذکور، مقدمات آزادی این زندانی را فراهم کرد تا وی بتواند طعم شیرین آزادی را بچشد.

سید جواد تهامی، رئیس ندامتگاه فردیس گفت: کمک به آزادی زندانیان یک حرکت معنوی و ماندگار نزد خداوند متعال است که با این اقدام نیک خانواده‌ای از گرفتاری و مشکلات رها می‌شود.

کد خبر 6091386

دیگر خبرها

  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید