Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:26:59 GMT

کاهش ۵۰ درصدی فیلم‌های اکران شده در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۷۵۲۲

کاهش ۵۰ درصدی فیلم‌های اکران شده در آمریکا

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از اسلش فیلم، سال ۲۰۲۰ سالی نفرین شده برای صنعت هالیوود بود. سینماهای آمریکا بیشتر سال را تعطیل بودند و اغلب فیلم‌هایی که قرار بود اکران شوند، ته قفسه استودیوها ماندند و خاک خوردند. سینماماشین‌ها در برهه‌ای از زمان برای نجات صنعت سینما از راه رسیدند اما استودیوهای هالیوودی همچنان تمایل چندانی به اکران فیلم‌های گیشه پسند خود نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین علت تعداد فیلم‌هایی که در سال ۲۰۲۰ اکران شدند در مقایسه با سالهای گذشته افت قابل توجهی داشت؛ به استناد آمار منتشر شده توسط وبسایت باکس آفیس موجو در این سال تنها ۴۵۵ فیلم در سینماهای آمریکا و کانادا اکران شدند.

صنعت سینمای آمریکا در سال ۲۰۲۱ وضعیت به نسبت بهتری داشت و مجموع کل درآمد گیشه دوبرابر سال ۲۰۲۰ شد، سالی که در آن به دنبال سقوط آزاد آمار بلیت فروشی، درآمد سینماها به تنها ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسیده بود.

ممکن است این تصور ایجاد شود که افزایش درآمد گیشه و بازگشایی سینماها به این معناست که در سال ۲۰۲۱ فیلم‌های بیشتری روی پرده سینماها رفتند اما اینطور نیست. آمار و ارقام حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۱ تنها ۴۰۸ فیلم در سینماهای آمریکا و کانادا اکران شدند که از تعداد فیلم های اکران شده در سال ۲۰۲۰ هم کمتر بود.

در سال ۲۰۲۱ تنها ۴۰۸ فیلم در سینماهای آمریکا و کانادا اکران شدند که از تعداد فیلم های اکران شده در سال ۲۰۲۰ هم کمتر بود.

برای مقایسه و بررسی بهتر سطح فیلم‌های اکران شده باید به سال ۲۰۰۱ بازگردیم که در آن تنها ۴۱۳ فیلم موفق شدند راه خود را به سینماها باز کنند. در همان دوران بود که هالیوود شیفته مجموعه‌های سینمایی شد و همه چیز تغییر کرد. یک سال بعد تعداد فیلم‌های اکران شده به ۵۷۰ مورد افزایش یافت و در سال ۲۰۰۳ به ۶۶۷ مورد رسید. در سال ۲۰۱۸ رکورد بیشترین تعداد فیلم‌های اکران شده در یک سال، با ۹۹۳ فیلم شکسته شد و سال ۲۰۱۹ نیز با اکران قابل توجه ۹۱۱ فیلم به پایان رسید.  

با در نظر داشتن این داده‌ها، می‌توان افت شدید تعداد فیلم‌های اکران شده در فاصله سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۰ را توجیه کرد. در این سال موتورهایی که محرک هالیوود بودند، از کار افتاده بودند و پخش سینمایی دچار اختلال شده بود. اما چرا این جریان در سال ۲۰۲۱ که همه چیز در حال بازگشت به وضع نرمال بود همچنان ادامه داشت.

در این مورد لازم است به آمار فروش متوسط هر فیلم رجوع کنیم. متوسط فروش هر فیلم در سال ۲۰۲۰ روی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بود که در سال ۲۰۲۱ با افزایشی قابل توجه به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسید. در حالی که در سال ۲۰۱۹ یک فیلم به طور متوسط ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش می کرد. نکته اینجاست که با کم شدن تعداد فیلم‌های اکران شده، آنهایی که روی پرده آمده بودند شانس بیشتری برای جذب مخاطب داشتند، به ویژه فیلم‌های گیشه پسند و موردانتظار.

این بدان معناست که در آینده تعداد فیلم‌های کمتری ساخته و/یا اکران خواهند شد. استودیوهای شناخته شده سینمایی درباره فیلم‌هایی که ساخته و اکران می‌شوند، گزیده‌تر عمل خواهند کرد همانطور که تماشاگران پس از کرونا فیلم‌هایی را که رویشان وقت می‌گذارند، وسواسی‌تر انتخاب می‌کنند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا هالیوود فروش فیلم ها سینمای جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هالیوود فروش فیلم ها ویروس کرونا هالیوود فروش فیلم ها سینمای جهان تعداد فیلم های اکران شده سینماهای آمریکا سال ۲۰۲۱ سال ۲۰۲۰ اکران شدند فیلم هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری

با اهتمام به اجرایی کردن  اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی اقداماتی در حوزه پیشگیری در دو سال اخیر برای اولین بار صورت گرفت که شاهد کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری بوده ایم.

به گزارش ایسنا، عملکرد دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۲ در حوزه های مختلف همراه با اهتمام در راستای تحقق اهداف پیشگیرانه بوده است که معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش در جهت کاهش شکل‌گیری دعاوی و در نتیجه کاهش اطاله دارسی، سلامت اداری در دستگاه‌های اجرایی کشور و اصلاح فرآیندهای اداری که در نهایت منجر به تسهیل و برقراری سلامت اداری می‌گردد اقداماتی را برنامه‌ریزی و اجرا نموده است.  

طبق اعلام روابط عمومی دیوان عدالت اداری، برگزاری ۶۵ جلسه در ۲۱ کارگروه تخصصی با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های پرشکایت، تبیین و معرفی تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان، رصد پرونده‌های کثیر الشاکی، پربسامد و پرتکرار، انتقال دانش قضایی دیوان به دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نشست‌های تحلیل و آسیب شناسی با مراجع علمی و دانشگاهی برخی از اقدامات این معاونت می‌باشد.  

طبق داده‌های آماری در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۷۵ هزار و ۱۱۲ پرونده در دیوان طرح گردیده بود که در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱۷۰ هزار و ۷۷۶ پرونده رسیده و با ادامه تلاش مدیران و کارکنان خدوم دیوان این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۵ هزار و ۷۷۴ پرونده رسیده است که نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ کاهش ۲.۴۸ درصدی و در سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری بوده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان