Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@03:45:32 GMT

چند خبر از نمایشگاه اسباب‌بازی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۷۶۸۴

 

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با حضور یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تولیدکنندگان صنعت اسباب‌بازی ساعت ۱٨:۳۰ امروز یکشنبه ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز نخست نمایشگاه هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، کارگاه‌های مهارتی و هنری با حضور مربیان مراکز کانون از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد برگزار می‌شود.

همچنین برنامه تلویزیونی «مَل‌مَل» در محل کانون در سه سانس ۱۶ تا ۱۷، ۱٨ تا ۱۹ و ۲۰ تا ۲۱ اجرا و ضبط و از ساعت ۱۶ سه‌شنبه ۲۳ فروردین‌ماه در قالب یک برنامه یک‌ساعته از شبکه پویا روی آنتن خواهد رفت و پخش آن به‌مدت سه‌روز ادامه خواهد داشت. اجرای برنامه در محوطه باز نمایشگاه شامل مسابقه، سرگرمی، بازی، نمایش و نقالی در ساعت‌های ۱٨ تا ۱۹:۳۰، ۱۹:۳۰ تا ۲۲ و ۲۲:۳۰ تا ۲۴ از دیگر بخش‌های نمایشگاه در روز اول خواهد بود. روز ۲۱ فروردین‌ماه همچنین برنامه تلویزیونی «رخداد» در محل نمایشگاه ضبط می‌شود تا از دوشنبه ۲۲ فروردین‌ماه، هر روز تا پایان این رویداد، از ساعت‌ ۱۵:۳۰ به مدت ۱۰ دقیقه از شبکه دو سیما روی آنتن رود.

 

 

سایت دیجی‌کانون علاوه‌بر فروش حضوری، پشتیبانی آنلاین و تلفنی نیز دارد

محصولات هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علاوه بر فروش حضوری در محل نمایشگاه، از ۲۴ تا ۲۸ فروردین در فروشگاه اینترنتی محصولات کانون در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز ۲۱ فروردین‌ماه آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۴ فروردین‌ماه با مراجعه به فروشگاه اینترنتی محصولات کانون به‌نشانی digikanoon.ir این اسباب‌بازی‌ها را تهیه کنند. همچنین فروش حضوری در نمایشگاه واقع در محل کانون در خیابان حجاب تهران برقرار است.

رضا برنگی مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری در این‌باره توضیح داد: هر تعداد اسباب‌بازی که به تایید شورای نظارت بر اسباب‌بازی برسد و دارای استانداردهای کانون باشد، در سایت دیجی‌کانون بارگذاری می‌شود و ما از سومین روز نمایشگاه، این اسباب‌بازی‌ها را در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کانون با ۱۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسانیم.

او ادامه داد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بسته‌های خریداری شده، در مدت زمان حداقل ۷۲ ساعت به دست مصرف‌کنندگان در هر نقطه از کشور برسد. فروش آنلاین اسباب‌بازی‌ها از طریق سایت تا ۲۸ فرودین‌ماه ادامه دارد و در روز چندین‌بار موجودی اسباب‌بازی‌ها به‌روزرسانی می‌شود تا خریداران با مشکل مواجه نشوند.

مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری درباره دسته‌بندی اسباب‌بازی‌ها در سایت توضیح داد: در سایت فروشگاه اینترنتی محصولات کانون دسته‌بندی‌های مختلفی مشاهده می‌شود که در بخش بازی و سرگرمی طبقه‌بندی‌هایی از جمله حسی-حرکتی، آموزشی-مهارتی، فکری، سازه و جورچین، شبیه‌سازی زندگی و الکتریکی و رایانه‌ای وجود دارد که مخاطبان می‌توانند بسته به سن و علاقه‌مندی خود محصولات را انتخاب و خریداری کنند.

 برنگی در پایان گفت: تاکنون نزدیک به ۱۰۰ عنوان اسباب‌بازی را در سایت بارگذاری کرده‌ایم اما مسلماً در روزهای آتی این تعداد بیشتر خواهد شد. همچنین پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته و شماره تلفن ۰۲۱۸۴۰۱۴ با داخلی شماره یک در اختیار مخاطبان قرار دارد و کارشناسان ما پاسخ‌گوی مشکلات مخاطبان و پیشنهادها و انتقادهای آن‌ها هستند.

نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

 

 

شورای نظارت بر اسباب‌بازی به عضویت انجمن بازی و اسباب‌بازی آسیا درآمد

شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی در کنار نشان‌ها و موسسات مطرح بین‌المللی حوزه بازی و اسباب‌بازی موفق به عضویت در انجمن بازی و اسباب‌بازی آسیا (ATPA) واقع در سنگاپور شد.

انجمن بازی و اسباب‌بازی آسیا (ATPA) یک انجمن مبتنی بر عضویت است که مأموریت آن ترویج حقوق کودکان برای دسترسی به اسباب‌بازی‌های ایمن و یادگیری از طریق بازی‌ست. بخش دیگر فعالیت‌های این انجمن شامل ترویج کار حمایتی، رشد ذهنی و ترویج رویکردهای عادلانه‌ در صنعت و رعایت قوانین است تا به شرکت‌های مسئولیت‌پذیر اجازه رشد بیشتر در صنعت داده شود. این موسسه ۱۱ سال پیش ابتدا برای تأمین نیازهای تولیدی شرکت‌های بزرگی مانند لگو (Lego)، هزبرو (Hasbro) و متل (Mattle) در جنوب و شرق آسیا تأسیس شد و درحال حاضر به‌شکل گسترده‌تری در استرالیا و چین نیز فعالیت دارد. مدیر اجرایی انجمن بازی و اسباب‌بازی آسیا، متیو وزوسی در نشست‌های تخصصی جشنواره ملی اسباب‌بازی گفته بود: قانون‌گذاری با سازمان‌های دولتی آسیا، ترویج آگاهی اجتماعی بین تولیدکننده‌ها و مردم به‌صورت مستقیم، حمایت از صنایع در حوزه‌های تجاری، برگزاری رویدادها و سمینارها، چهار حوزه فعالیت این انجمن است.

همچنین ATPA در فعالیت‌های خود به اصولِ اصلی «ایمنی کودکان به عنوان یک اولویت، الزامی کردن حقوق کودکان برای بازی ایمن، ترویج یادگیری از طریق بازی؛ حمایت از مزایای آموزشی بازی با توجه به حساسیت‌های کودکان، رهبری مسئولانه؛ صدای صنعت در ایجاد روابط همکاری با سیاستگذاران برای ارتقای تجارت، رشد صنعت و حقوق مالکیت معنوی، تجارت و تولید اخلاقی؛ کاهش یا حذف موانع تجارت و تولید عادلانه و در عین حال تشویق پایداری زیست محیطی» متعهد است.

رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی نیز عضویت این شورا در ATPA را یکی از مهم‌ترین رویدادهای امسال دانست و تأکید کرد همکاری با سازمان‌های بین‌المللی در حوزه بازی و اسباب‌بازی باعث انتقال تجربه و تعامل سازنده بین تولیدکنندگان و فعالان صنعت اسباب‌بازی در ایران و متخصصان و نشان‌های بین‌المللی خواهد شد.

آیدین مهدی‌زاده ‌تهرانی در ادامه گفت: از این پس شورای نظارت بر اسباب‌بازی در کنار موسسات مطرحی همچون انجمن تولیدات اسباب‌بازی و کودک هند (AITBA)، انجمن اسباب‌بازی استرالیا، کمیته آسیایی صنایع اسباب‌بازی، شورای اسباب‌بازی هنگ‌کنگ، صنایع اسباب‌بازی اروپا (TIE) و... به ترویج مسائل مهم در صنعت اسباب‌بازی بیش از پیش خواهد پرداخت و از تجربیات بین‌المللی و منطقه در امر توسعه و حمایت از صنعت اسباب‌بازی کمک خواهد گرفت. دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد و هدف آن ساماندهی صنعت اسباب‌بازی از طریق حمایت، هدایت و نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی تعیین شده‌است.

 

آموزش شش مهارت به کودکان و نوجوانان

کارگاه‌های مهارتی و هنری هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان شرکت‌کننده‌های این رویداد است. هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی بخش‌های مختلفی را برای بازدیدکننده‌ها در نظر گرفته است که یکی از این بخش‌ها، کارگاه‌های مهارتی و هنری‌ست.

کارگاه‌های این دوره از جشنواره شامل کارگاه بازی خلّاق، نقاشی، اوریگامی، کاردستی خلاق، سفال و خوش‌نویسی‌ست که با حضور مربیان باسابقه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و آموزش‌ها به سبک کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تک‌جلسه‌ای کانون صورت می‌گیرد.

بر این اساس، آموزش‌های مهارتی به‌صورت تک‌جلسه‌ای صورت می‌گیرد و توان شرکت‌کننده‌ها پس از فعالیت و آموزش و اتمام هر جلسه، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. ابزار و ملزومات تمامی کارگاه‌ها در اختیار تمامی شرکت‌کننده‌ها قرار داده می‌شود و محصولاتی که به‌عنوان خروجی کارگاه‌ها توسط خودشان آماده شده‌است، به‌عنوان یادگاری از هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به آن‌ها داده می‌شود.

این کارگاه‌ها، از روز ۲۱ فروردین‌ماه و همزمان با افتتاح این رویداد از ساعت ۱۷ تا ۲۴ دایر خواهد بود و ظرفیت آموزش به ۱۰ نفر در هر جلسه کارگاه (در مدت زمان ۳۰ دقیقه) وجود دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام یارزاده دهکردی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیرو تفاهم‌نامه مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در سال ۱۴۰۲ و در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در مدارس منتخب استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم کانون پرورش فکری در استان خوزستان توجه به امر کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است، افزود: در گام اول اجرای این طرح در نظر داریم تعداد ۱۱ کلاس درس، دو مدرسه منتخب در کوی علوی شهرستان اهواز را با حضور نمایندگان استانداری و آموزش و پرورش استان به قفسه‌های کتاب که هر کدام شامل ۸۰ جلد کتاب متنوع و تازه منتشر شده و بازی و سرگرمی است، مجهز کنیم.

یارزاده دهکردی یادآور شد: طرح یادشده در قالب تفاهم نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

کد خبر 6090270

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان