Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان اصنافی در پنجاه‌وپنجمین صحن علنی شورای شهر شیراز به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد خدمات سفر شهرداری پرداخت و گفت: ۲ سال به دلیل محدودیت‌های کرونا وضعیت سفرها به صفر رسیده بود اما در ۲ ماه آخر سال ۱۴۰۰ اعلام شد که وضعیت تردد مجاز است و سفرها را رسمیت دادند، به دنبال این جریان شهرداری تمام تلاشش را به کار گرفت تا خاطره‌ای خوب برای مسافران ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ۱۲ بوستان برای اسکان مسافران مدنظر قرار گرفت، همچنین با توجه به برودت هوا ۱۵ حسینیه و ۱۱ سالن ورزشی به این فضا اضافه شد.

شهردار شیراز گفت: در مجموع ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر مسافر به استان فارس سفر کردند و از این تعداد ۲میلیون و ۲۱۴ هزار در شیراز سفر کردند که ۹۱۴ هزار نفر از آنها در کمپ‌ها و مجموعه‌های شهرداری اسکان یافتند.

اصنافی گفت: این رقم اسکان مسافران نسبت به سال ۹۷ که ۷۵۸ هزار نفر بود، افزایش چشمگیر داشت و حداکثر اسکان در ۶ فروردین بود که ۱۲۵ هزار نفر مسافر اسکان یافت.

شهردار شیراز گفت: در استقبال و اسکان مسافران ویژگی‌های خاصی وجود داشت و  هدایت مسافرین از مبادی‌های ورودی شهر براب اینکه مسافران سرگردان نباشند، از جمله این ویژگی‌ها است. 

اصنافی گفت: سامانه ۱۳۷ شهرداری نیز وارد میدان شد و بخشی از هدایت مسافران را انجام دادند، گفت: شورای شهر هم نظارت داشت و تلاش همکاران مستندسازی شده است.

شهردار شیراز گفت: براساس نظرسنجی انجام شده رضایت عمومی مسافران کسب شده است و از نقاط قوت و ضعف این دوره اسکان برای سال‌های آینده استفاده می‌شود.

غلامرضا غلامی، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه ستاد خدمات سفر نوروز در ۲۷ اسفندماه تشکیل شد و نمایندگان دستگاه‌ها حضور داشتند و مشکلات را برطرف می‌کردند، گفت: برای نخستین بار شیراز با این حجم مسافر روبه‌رو بوده است.

وی با بیان تلاش‌‌های انجام شده برای امنیت و سلامت مسافران افزود: امسال برای اولین بار یک فوتی نداشتیم و مشکلی برای مهمانان ایجاد نشد همچنین
سرقت، بزه و آسیب‌های اجتماعی رخ نداد.

غلامی با بیان اینکه از ظرفیت ۴۰۰ نفر اعضای بسیج، آتش‌نشانان و دیگران برای تامین امنیت مسافران استفاده شد، عنوان کرد: ظرفیت مسجد شهدا، حرم سیدعلاالدین حسین، حسینیه رهپویان وصال و حرم علی بن حمزه نیز بهره گرفته شد و همکاری خوبی در این زمینه انجام گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه با هوشیاری آتش‌نشانان ۵۳ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند، گفت: ایستگاه‌های استقبال در ورودی‌های شهر شیراز عاملی برای کاهش ترافیک بود همچنین از ظرفیت مدیریت بحران هم استفاده شد.

غلامی با اشاره به فضاسازی شهر شیراز افزود: ۱۶ کیلومتر رنگ‌آمیزی تک لبه‌ها و ۲۰۰ هزار متر گلکاری شد و معتادان متجاهر و متکدیان با وجود تکمیل ظرفیت اردوگاه‌ها جمع‌آوری شدند همچنین دیگر مصادیق آسیب‌‌های اجتماعی نیز ساماندهی شد.

وی افزود: ۴۰۰ نفر پا‌کبان در ۳ شیفت و ۴۸۳ نفر آتش نشان نیز همکاری می‌کردند علاوه بر آن ۲۰۰ عدد کیوسک استقرار پیدا کرد همچنین ۳۹ بازارچه برای تامین مایحتاج مسافران تشکیل شد.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه ۴۰۰ هزار گلدان، ۱۰ فرش گل که ۳ باز بازسازی شد و نصب ۶۰ المان در سطح شهر از دیگر اقدامات بود، بیان کرد: حمل‌ونقل و ترافیک نیز به خوبی همکاری کردند تا ترافیک مدیریت شود و برنامه‌های فرهنگی نیز برای پر کردن وقت مسافران برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه شهرداران مناطق نیز همکاری خوبی داشتند، عنوان کرد: علاوه بر ستاد نظارت شورا، شهرداری نیز ستاد بازرسی را تشکیل داد و این همکاری سبب شد که مسافران احساس سلامت، امنیت و تندرستی کنند و مجموع این اقدامات سبب شد که شهرداری شیراز دستگاه برتر در میان کلانشهرها شناخته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهردار شیراز خدمات سفر شهرداری شهرداری شیراز شهردار شیراز هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است

ایسنا/فارس شهردار شیراز گفت: پاکبانان با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

محمدحسن اسدی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در آیین تقدیر و تجلیل از پاکبانان سطح منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: عشق، محبت و دوستی در دل پاکبانان موج می‌زند و با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

وی ضمن تشکر از یاوران پای‌کار شهرداری منطقه ۷ شیراز که پیش‌قدم هستند، بیان کرد: این منطقه از مناطق کم برخوردار است اما طی چند ماه گذشته شهرداری شیراز، بزرگراه سرلشکر شهید استوار را به بهره‌برداری رسانید و دو تقاطع شهید استوار ـ نصر شرقی و شهید استوار -خلیج‌فارس نیز  کلنگ‌زنی شد که قول دادیم طی ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری و افتتاح برسانیم و قطعاً امسال و سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهیم بود.

اسدی با بیان اینکه پاکبانان از زحمتکش‌ترین قشر شهرداری هستند، گفت: ما فصل جدیدی در شورای اسلامی شهر و شهرداری شروع می‌کنیم و آن‌هم توجه بیشتر به شما پاکبانان است و مسوولان مناطق با استفاده از ظرفیت قانون، برای همه پاکبانان برنامه‌های مختلف شود.

علی امینی، شهردار منطقه ۷ شیراز نیز گفت: سال گذشته پروژه‌های متعدد و بزرگ در منطقه ۷ افتتاح و کلنگ زنی شد که در سال ۱۴۰۳ حتماً می‌توانیم  این پروژه‌ها را تقدیم شهروندان در منطقه کنیم که نشان‌دهنده همت شورا و شهردار است. اگر پاکبانان و کارگران نبودند، شهر به زیبایی خود نمی‌رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • نورپردازی المان‌های شهری شیراز با رنگ آبی در روز جهانی اتیسم
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی