Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۱ هزار واحدمسکونی در روستاهای استان گفت: تاکنون برای ۹ هزار و ۱۳۱ متقاضی، نقشه اجرایی تهیه و پروانه صادر و از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ پرونده به بانک‌ها ارسال شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در نخستین جلسه قرارگاه اجرای طرح نهضت ملی اظهار داشت: از افتتاح حساب 100 با نگاه حکمیانه امام خمینی (ره) تاکنون شاهد اقدامات خوب بنیادمسکن به عنوان نهادی مردمی و انقلابی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیادمسکن در زمینه محرومیت‌زدایی و توسعه و عمران روستایی در کنار همه دولت‌ها حضور داشته و بازوی اجرایی آنها بوده است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان در ادامه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در راستای این طرح قرار است در مدت چهار سال حدود 94 هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود که 28 هزار واحد آن در روستاها و بقیه در شهرها است.

وی افزود: تولی‌گری این طرح در همه روستاها و 26 شهر زیر 25 هزار خانوار استان برعهده بنیادمسکن است. تعهد سالانه ما در روستاها ساخت 7 هزار واحد مسکونی است اما ما برای سال نخست طرح نهضت ملی مسکن احداث 11 هزار واحد را برنامه‌ریزی کردیم.

حسینی توضیح داد: حدود پنج هزار و 300 واحد مسکونی در قالب بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی، دو هزار واحد مسکن محرومان و همچنین چهار هزار واحد مسکن جوانان ساخته می‌شود.

واکنش"رضایی‌کوچی" به اقساط 15 میلیونی خانه های نهضت ملی مسکنتولید مسکن موتور محرک تحقق شعار سالعضو هیئت مدیره بانک مسکن: اَبربدهکاران بانک مشتریان تکلیفی دهه 90 هستند

وی با اشاره به طراحی سامانه ثبت تقاضای مسکن در حوزه روستایی و ثبت نام 17 هزار نفر در این سامانه گفت: حدود 10 هزار متقاضی در روستاها و هفت هزار نفر در شهرهای زیر 25 هزار نفر متقاضی بودند که در حال پالایش هستیم.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان افزود: تاکنون برای 9 هزار و 131 متقاضی، نقشه اجرایی تهیه و پروانه صادر شده است. از این تعداد هفت هزار و 500 پرونده به بانک‌ها ارسال و 5 هزار و 383 فقره به عقد قرارداد بانکی منجر شده است.

وی با اشاره به وقفه دو و سه ماهه در پرداخت تسهیلات بانکی از بانک‌ها خواست تا نیمه خردادماه امسال، انعقاد بانکی همه پرونده‌های ارسالی را صادر کنند تا بتوان این عقب افتادگی را جبران کرد.

حسینی یکی از چالش‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن را کمبود زمین اعلام کرد و گفت: 700 هکتار زمین برای طرح نهضت ملی برآورد شده که تا کنون 140 هکتار آن از سوی منابع طبیعی تأمین شده است. در سال‌های اخیر قیمت زمین در روستاها افزایش زیادی پیدا کرده و حتی زمین در برخی روستاها گرانتر از تعدادی از شهرهای استان است و همین موضوع قدرت تأمین زمین را برای مردم تقریبا صفر کرده است.

وی افزود: با کمک منابع طبیعی‌، آموزش و پرورش، دهیاری‌ها و غیره 420 هکتار زمین شناسایی کردیم و امیدواریم واگذاری این اراضی سرعت بگیرد. همچنین برای خرید 110 هکتار زمین در بافت روستاها نیز توافقاتی شده و بنیادمسکن نیز اعتبار خوبی به استان اختصاص داده است.

انتهای پیام/581/ن/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن طرح نهضت ملی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور

به گزارش قدس آنلاین، «ارسلان مالکی» با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می گیرد.

مالکی همچنین برای تامین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استانها نیز اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی