Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا سید عبدالعزیز موسوی روز شنبه در جلسه شورای حفاظت آب اظهار داشت: میزان بارندگی نرمال سالانه ۵۲۰ میلیمتر که در شهرستان تاکنون ۴۲۰ میلیمتر بارش ثبت شده است.

 وی بیان کرد:  کمبود میزان بارندگی و خشکسالی های پی در پی بخش زیادی از کشاورزی این شهرستان را دچار بحران کرده است.

موسوی اصل اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان هواشناسی کهگیلویه به لحاظ استاندارد بارش سالانه تا الان جز شهرستانهای دچار بحران آب و خشکسالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به عبور رودخانه پرآب مارون  از بخش زیادی از حوزه کشاورزی شهرستان تصریح کرد:باید از این ظرفیت برای توسعه بخش کشاورزی به نحو احسن استفاده کرد.

موسوی اصل افزود: باید مجوز برداشت قانونی آب در حوزه مارون و دیگر رودخانه های شهرستان از سوی منابع آب تسهیل شود.

فرماندار کهگیلویه اضافه کرد: می طلبد با توجه به وضعیت بحرانی آب جهاد کشاورزی با ارائه الگوی کشت مناسب از بحرانی تر شدن وضعیت تنش آبی جلوگیری کند.

موسوی اصل استفاده محصولات آب بر از چاه کشاورزی را ممنوع دانست و بیان کرد: مصرف بهینه آب باید از سوی کارشناسان برای بهره برداران نهادینه شود.

رئیس اداره منابع آب کهگیلویه نیز در این جلسه افزود: تعداد چاه مجاز در حوزه شرب، صنعت و کشاورزی ۷۶۷حلقه وغیر مجاز۲۹۲ حلقه است.

سید هادی خاضع بر مدیریت آب از سوی نهادهای مختلف بخصوص جهادکشاورزی تاکید کرد و گفت: بخش زیادی از آب چاه های کشاورزی برای آبیاری باغها و کشت محصولات آب بر استفاده می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت بحرانی آب می طلبد کشت محصولات آب بر تحت پوشش چاه کشاورزی بصورت عملی در شهرستان اجرا شود.

خاضع بر رسیدگی به پرونده های تخلف آبی در دادگستری شهرستان تاکید کرد.

شهرستان کهگیلویه با ۱۵۳هزار نفر جمعیت بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که درصد کمی از این اراضی آبی است.

برچسب‌ها بارندگی کهگیلویه و بویراحمد خشکسالی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی کهگیلویه و بویراحمد خشکسالی بارندگی کهگیلویه و بویراحمد خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بسترسازی تولید را برای تنظیم بازار دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از طریق یکنواختی تولید، نوسانات بازار را از نظر کمّی و قیمتی به حداقل برسانیم.

به گزارش مشرق، محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی امروز- چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت- در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تنظیم بازار بستر سازی تولید را دنبال می کینم تا بتوانیم از طریق یکنواختی تولید، نوسانات بازار را از نظر کمی و قیمتی به حداقل برسانیم.

وزیر کشاورزی تصریح کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه تا امروز توسط کارخانه های تولید روغن و بازرگانان ۷۰۰ هزار تن دانه های روغنی از کشاورزان خریداری شده است، یادآورشد: در هیچ میوه فروشی کمبود کالا مشاهده نمی شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • وضعیت بحرانی رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ شرایط را سخت‌تر کرده ایم
  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد