Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: در سال جاری به طور میانگین برای هر ۱۳ روز بهره‌برداری از یک سد برنامه‌ریزی شده و بر همین اساس ۲۶ سد تا پایان سال‌جاری یا به مرحله آبگیری رسیده یا بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر محرابیان امروز یکشنبه در نشست تخصصی مدیران صنعت آب و آبفای کشور که با محوریت تبیین اهداف و برنامه‌های سال ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات وزارت نیرو برگزار شد، فعالیت دولت سیزدهم را در چندماه گذشته موثر دانست و گفت: در چند ماه گذشته ابتدا پروژه‌های دارای اولویت را شناسایی کردیم و سپس در مرحله تجهیز برای تکمیل پروژه‌ها، بسیاری از نیازهای وزارت نیرو را در قانون بودجه ۱۴۰۱ تجمیع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو با بیان اینکه مرحله سوم، اجرای پروژه‌های اضطراری است که برای تسریع در روند اجرای پروژه‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: اصلاح ساختار مدیریت آب کشور یکی از مهم‌ترین موضوعات و جزو چهارمین اقدام موثر وزارت نیرو در این مدت است.

محرابیان شرایط امروز کشور را با سال‌های گذشته متفاوت دانست و اظهار کرد: در شرایط فعلی که فاصله معناداری بین تقاضا و عرضه وجود دارد، باید ابزار مدیریتی خود را تغییر دهیم.

وی همچنین در ادامه عدالت، شفافیت و قانون‌مداری را از اصول جدید مدیریتی آب عنوان کرد و بر رفع موانع موجود با بکارگیری صحیح این اصول تاکید کرد.

وزیر نیرو با اشاره به لزوم اجرای دقیق پروژه‌ها، گفت: اولویت‌بندی، تجهیز منابع و زمانبندی سه شرطی است که در صورت رعایت در اجرای تمامی پروژه‌ها، می‌توانیم به قول‌های خود جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به بودجه نسبتا خوب سال ۱۴۰۱ برای صنعت آب و برق، خاطرنشان کرد: اختصاص بودجه امسال بر اساس میزان فعالیت شرکت‌های آب و برق صورت گرفته و با توجه به حساسیت استفاده از منابع بایستی بهره کافی و هدفمند از بودجه، در دستور کار مدیران قرار گیرد.

محرابیان با اشاره به مصوبات سفرهای استانی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین انتظار از سفرهای استانی دولت سیزدهم عمل به مصوبات در زمان مقرر است، چرا که عمل به وعده‌ها در دولت مردمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گفته وی، اجرای فوری تمامی طرح‌های اضطراری آب و فاضلاب در استان‌های ساحلی، شمالی و از جمله خوزستان تاثیر بسیار زیادی در رفع مشکلات موجود دارد و در صورت ایجاد وقفه، باعث مشکلاتی در این حوزه می‌شود.

اجرای طرح وسیع جهاد آبرسانی به ۱۶ هزار روستا در کشور

وزیر نیرو با اشاره به اجرای طرح وسیع جهاد آبرسانی در تمامی استان‌های کشور، تصریح کرد: تا پایان دولت سیزدهم روستای بدون آب نخواهیم داشت، البته در این مرحله آبرسانی به ۱۶ هزار روستا با همکاری گروه‌های جهادی، خیرین و شرکت‌های تابعه در حال انجام است.

به گفته محرابیان، برای اجرای طرح وسیع جهاد آبرسانی تا سال ۱۴۰۲ تمامی منابع لازم تامین شده است.

ایجاد نخستین بازار پساب در کشور

وی همچنین از ایجاد بازار پساب طی سال‌جاری در کشور خبر داد و گفت: با توجه به شرایط موجود، تا زمانی که می‌توانیم از پساب و یا آب‌های نامتعارف استفاده کنیم، نیازی به استفاده از آب خام یا آب‌های زیرزمینی نیست.

وزیر نیرو با اشاره به شعار سال، خاطرنشان کرد: ۱۵ درصد از مجموع شرکت‌های دانش بنیان کشور مربوط به حوزه نیرو است که طبق تاکید و فرمایش مقام معظم رهبری باید برای افزایش و بهره‌گیری از این نوع شرکت‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در زمینه الگوی مصرف و مصرف بهینه گام‌های موثری را بردارند، تصریح کرد: در سالی به سر می‌بریم که در اغلب حوزه‌ها شرایط سختی داریم، پس باید در موضوع الگوی مصرف حضور فعال‌تری داشته باشیم.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت اخبار اقتصادی وزارت نیرو علی اکبر محرابیان خوزستان قانون بودجه 1401 خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزیر نیرو سال جاری پروژه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل با اذعان بر اینکه معلمی شغل انبیاست و قداست و شرافت آن ارزشمند است، گفت: امیدواریم نمره قبولی را از معلمان خود گرفته باشیم.

سیدحامد عاملی ۱۲ اردیبهشت در دومین گردهمایی جمعی از بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش استان اردبیل ضمن تبریک روز معلم این شغل را بافضیلت توصیف کرد و افزود: معلمی قداست و شرافت دارد و در جامعه ارزشمند است.

وی ادامه داد: معلمان به نوعی ایثار می کنند و زندگی و عمر خود را در مسیر انسان سازی و آینده انسان های شایسته صرف می نمایند.

استاندار اردبیل با عنوان اینکه فضیلت کار معلمی را با هیچ چیز نمیتواند عوض کرد، گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه وجود دارد و برخی مسائل را برای معلمان استان ایجاد کرده است، اما از قداست و شرافت شغل معلمی کم نمی کند.

عاملی اضافه کرد: قدردان زحمات و تلاش های معلمان بااخلاص هستیم و امیدواریم وظیفه شاگردی را بجا آورده باشیم و نمره قبولی را از معلمان خود گرفته باشیم.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان اردبیل دارای ظرفیت‌های متعدد کشاورزی و صنعتی و گردشگری و منابع انسانی است، اظهار کرد: رتبه این استان در سطح کشور از لحاظ شاخص های توسعه ای مناسب نیست و اقداماتی را برای برطرف کردن مشکلات استان و تأمین زیرساختهای لازم انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: در نیمه اول سال جاری قطار اردبیل به میانه به بهره برداری خواهد رسید و پیگیر اتصال آن به پارس آباد تا روسیه و هلسینکی خواهیم بود.

عاملی از کنسلی ۱۷ پرواز در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با استقرار تجهیزات در فرودگاه کنسلی ها کاهش خواهد یافت.

وی به تولید یک میلیون تن محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: ۱۷ هزار میلیارد تومان به درآمد بخش کشاورزی استان اردبیل اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال