Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@05:49:33 GMT

ضعف جدی در زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی البرز

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۸۳۲۸

ضعف جدی در زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی البرز

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی بعد از ظهر یکشنبه در برنامه رادیویی در جستجوی فردا، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در روزهای ماه مبارک رمضان، افزود: با آگاهی کامل از شرایط البرز، مسئولیت خطیر استانداری این استان را پذیرفتم و برای توسعه و آبادانی این استان برنامه‌های متعددی را در دستور کار داشته و اکنون به صورت گام به گام در حال اجرای آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این باور هستم که البرز سرشار از ظرفیت‌های فراوان است که می‌توان با همدلی و انسجام مسئولان و حمایت و همراهی مردم ولایتمدار و شهید پرور استان، برای شکوفایی این فرصت‌های بالقوه، اقدام کنیم.

عبداللهی گفت: البرز، استانی مهاجرپذیر و البته تازه تأسیس است و حضور اقوام مختلف در این استان سبب شد تا رهبر معظم انقلاب این استان را ایران کوچک لقب دهند.

وی افزود: رشد جمعیت استان با روند توسعه زیرساخت‌ها تناسبی ندارد چراکه در بسیاری از سرانه‌ها همچون آموزشی و پرورشی، بهداشتی و درمانی، ورزشی و… با ضعف جدی مواجه هستیم.
استاندار البرز گفت: اکنون بسیاری از روستاها و شهرهای استان البرز بدلیل ضعف در زیرساخت‌ها در زمره مناطق محروم کشور قرار می‌گیرند ولی در ابتدای تأسیس این استان، چنین رویکردی وجود نداشت بنابراین اعتبارات ویژه ای برای استقلال البرز اختصاص نیافته.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان، افزود: خدا را شاکریم که با تلاش شبانه روزی در جهت تشریح شرایط استان بویژه به لحاظ زیرساختی و نگاه ویژه و عنایت رئیس جمهور محترم توفیق یافتیم که اعتبارات ویژه ای را برای تسریع در مسیر توسعه و آبادانی استان دریافت کنیم.
عبداللهی با بیان اینکه از رئیس جمهور محترم تقاضا کردیم که در آینده نزدیک بار دیگر البرز را مقصد سفر خود قرار دهند، گفت: حدود ۲ ماه در نهاد ریاست جمهوری در خصوص مصوبات این سفر بررسی‌های لازم را داشتیم.
وی افزود: در این سفر پر خیر و برکت ریاست محترم جمهور و هیأت محترم دولت به استان البرز ۱۷۲ طرح و برنامه توسعه‌ای با اعتباری حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان برای استان مورد تصویب قرار گرفت.
عبداللهی افزود: مبلغ ۲۳ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان موافقت جهت تخصیص تسهیلات و ۶۱ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و بانک‌ها برای پیشبرد پروژه‌ها مورد موافقت قرار گرفت.
وی گفت: نامه دیگری نیز تنظیم کرده‌ایم تا موافقت ریاست جمهور محترم را برای تعداد دیگری پروژه داشته باشیم.
استاندار البرز افزود: این اعتبارات باید در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ جذب شود و این ظرفیت و پتانسیل نیز در استان وجود دارد.

ضعف جدی در زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی البرز

وی گفت: البرز با ضعف جدی در زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی مواجه است بنابراین با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته، نهضت مدرسه سازی را در البرز راه اندازی خواهیم کرد تا در آینده نزدیک با کمک‌های دولتی و خیرین احداث ۱۰۰ مدرسه در استان را در دستور کار قرار دادیم.

عبداللهی افزود: این استان در سرانه‌های بهداشتی و درمانی نیز با کمبودهای جدی روبه‌رو است بنابراین باید به میانگین کشوری برسیم و برای این منظور حدود ۲ هزار تخت بیمارستانی کم داریم.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور توفیق یافتیم اعتبارات خوبی را برای این منظور جذب کنیم.

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار  برای تکمیل پروژه بیمارستان کمالشهر

استاندار البرز افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این سفر طی بازدید رئیس جمهور محترم برای تکمیل پروژه بیمارستان کمالشهر تخصیص یافت همچنین بیمارستان فردیس نیز با سرعت در حال پیشرفت است.

وی گفت: ۲ بیمارستان بخش خصوصی در فردیس و بیمارستان ۲۶۰ تختی سید الشهدا در کرج نیز با پیگیری‌های جدی و رفع موانع در حال تکمیل هستند.
عبداللهی افزود: یک بیمارستان ۵۰۰ تختی جنرال نیز در برنامه‌های البرز قرار گرفت، همچنین ارتقا زیرساخت‌های بیمارستانی در البرز مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور مقرر شد کارگروهی شکل گیرد تا برای انتقال دو تا از زندان‌های البرز که در بافت شهر قرار دارند، برنامه ریزی و اقدام شود.

استاندار البرز با اشاره به تشکیل قرارگاه اجتماعی در استان، افزود: این قرارگاه مأموریت‌های فراوانی دارد که ساماندهی مناطق حاشیه نشین از جمله آنها است.

این مسئول گفت: نهضت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان راه اندازی شده و در این مدت کوتاه مجوزهای بسیاری داده شده چراکه این نوع کشت علاوه بر جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، اشتغالزایی، افزایش تولید و صرفه جویی در مصرف آب را همراه دارد.

عبداللهی افزود: چندی پیش سهمیه ۵۵ میلیون متر مکعبی آب از محل سدهای استان به البرز تخصیص یافته بود ولی به دلیل ضعف در زیرساخت‌هایی همچون تصفیه خانه، تحقق کامل آن صورت نگرفت.

وی گفت: اگر این سهمیه محقق شود میزان برداشت از سدها به ۳۵ درصد و برداشت از منابع زیرزمینی به ۶۵ درصد می‌رسد.

درخواست ۶۰ میلیون متر مکعب آب از سد طالقان

استاندار البرز افزود: درخواست ۶۰ میلیون متر مکعب آب از سد طالقان را نیز ارائه داده اینکه با تحقق آن میزان برداشت از سد و منابع زیرزمینی به ۵۰ درصد می‌رسد.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور پیشنهاد ارتقای سه شهر کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت به شهرستان مطرح شد تا با توجه به جمعیت مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

عبداللهی افزود: اکنون با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، انگیزه مضاعفی یافتیم و برای ارتقا زیرساخت‌ها و بهبود شرایط و تقویت رفاه مردم بی وقفه برنامه ریزی و اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 5463969

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار البرز مجتبی عبداللهی شهرستان کرج ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار آلودگی هوا خراسان رضوی مشهد ماه رمضان 1401 آمار کرونا خطبه های نماز جمعه هفته هنر انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان آموزشی و پرورشی استاندار البرز سفر رئیس جمهور میلیارد تومان زیرساخت ها جمهور محترم قرار گرفت ضعف جدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، گفت: خدمات به زائران رضوی به ویژه در ایام پیک زیارتی باید در بخش حمل و نقل و اسکان توسعه و تسهیل بیشتری پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سیدجواد موسوی، م دیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و جمعی از مدیران دستگاه‌های میدان‌دار در پذیرایی از زائران رضوی، اظهار داشت: یکی از مسئله‌های مهم در ایام پیک زائر در مشهدالرضا(علیه السلام) انجام هر چه بهتر تکریم و میزبانی از زائران رضوی به ویژه زائران بارگاه منور رضوی است.

وی ضمن تاکید بر تکریم هر چه باشکوه تر زائران امام هشتم(ع) افزود: میزبانی شایسته از مهمانان علی‌ابن موسی‌الرضا(علیه السلام)، مهم‌ترین تکلیف مسئولان استان و مدیران شهر است. اینجاست که می‌گوییم باید فرهنگ میزبانی را ارتقا دهیم و آن را به معیارهای زیارت مطلوب در شهر امام رضا(ع) نزدیک کنیم .

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه میزبانی و حضور زائران باید توجه و اهتمام ویژه خود را متمرکز بر موضوع اسکان در هتل‌ها، زائرسراها و مهمانسراهای ارزان‎ قیمت کنید، زیرا محور اصلی چالش‌‎های موجود، ناظر بر آن دسته از زائرانی است که به عشق زیارت امام هشتم(ع) به این شهر می‌آیند، اما توان مالی برای اقامت چند روزه در یک منزلگاه را ندارند و تکلیف شما رسیدگی به نیاز این عزیزان است.

وی با ابراز گلایه از افزایش غیرمنطقی نرخ اقامت و اسکان در پیک‌های زیارتی ادامه داد: باید حداکثر نظارت و کنترل را در این زمینه به‌کار بگیرید تا زیارت مهمانان امام رئوف(ع) در اوج رفاه و آسایش میسر باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ساخت زائرسراهای ارزان قیمت به تکلیف سایر شهرهای کشور در مشهدالرضا(ع) را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: تمام ظرفیت خود را پای کار بیاورید تا حتی یک گره از کار زائر امام هشتم(ع) باز شود. این تکلیف بر گردن ما و حقی است که علی ابن موسی الرضا(ع) بر ضمه ما دارد تا زائر او را تکریم کنیم.

وی تأکید کرد: از جمله گروه‌هایی که به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند، زائران خارجی هستند؛ در این بخش توجه ما باید به زواری باشد که استطاعت و توانی مالی زیادی برای زیارت حضرت ندارند، مانند زائران شریف پاکستانی که صدها و هزاران کیلومتر راه را طی کرده، رنج سفر را به جان خریده تا خود را به مشهد برسانند. حالا چه وظیفه‌ای برای ما مهم‌تر از تأمین زیرساخت اقامت برای این‌ها؟

امام جمعه مشهد گفت: یک جنبه دیگر از خدمت‌رسانی به زائران و تسهیل فرآیند زیارت، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل است؛ اعم از حمل و نقل جاده‎ای، ریلی و هوایی که ضرورت آن در پیک های زیارتی مضاعف می‌شود. به همین دلیل، این ظرفیت وجود دارد که در حوزه سفرهای هوایی، شرکت‌های هواپیمایی دولتی پای کار بیایند و پروازها از نظر کمیت و کیفیت توسعه پیدا کند. در حوزه خدمات ریلی هم این مهم اجتناب‌ناپذیر است و در بخش تشرف‌های زمینی، کیفیت جاده‌ها به همراه ایمن‎‌سازی آن‌ها ضرورت پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 282

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم