Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: هدف این است که در بودجه امسال رشد اقتصادی ۸درصد باشد که ۳.۵درصد آن قرار است از محل بهره وری تامین شود.

به گزارش مشرق، امروز در سالروز تاسیس اتاق تعاون ایران و در راستای تحقق سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی کشور، تفاهم نامه همکاری فی مابین اتاق تعاون ایران با ماموریت توسعه همه‌جانبه و کیفی فعالیت‌های بخش تعاونی در حوزه‌های مختلف، تقویت اتاق‌های تعاون استان‌ها و کمک به افزایش سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی و سازمان ملی بهره‌وری ایران به‌عنوان متولی امر سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری، برنامه‌ریزی، پایش و ارزیابی بهره‌وری عوامل تولید در کشور امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، ضمن تبریک سالروز تاسیس اتاق تعاون ایران و آرزوی قبولی طاعات در ایام ماه مبارک رمضان بیان داشت: موضوع بهره وری یکی از مولفه هایی است که در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از رشد اقتصادی باید از محل بهره وری تامین شود که در حال حاضر سهم بهره وری از رشد اقتصادی رقم قابل توجهی نیست.

عبداللهی با تاکید بر آمادگی اتاق تعاون ایران برای همکاری و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های سازمان ملی بهره وری ابراز داشت: بخش تعاون به عنوان یکی از بخش های اقتصادی کشور، می تواند از تخصص و ظرفیت و توانمندی‌ این سازمان بهره مند شود.

در ادامه این نشست، پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره وری ایران نیز اظهار داشت: رشد اقتصادی به دو روش نهاده محور و استفاده از داشته هایی که داریم، صورت می گیرد.

وی گفت: هدف این است که در بودجه امسال رشد اقتصادی ۸درصد باشد که ۳.۵درصد آن قرار است از محل بهره وری تامین شود.

رئیس سازمان ملی بهره وری افزود: این درحالی است که کشورهای قاره آسیا رشد شاخص کل بهره وری ۱.۷ است که نشان می دهد ۱۷درصد رشد اقتصادی از محل بهره وری بوده است.

وی با اشاره به آمار بهره وری در سال ۹۹ بیان داشت: رشد آمار بهره وری نیازمند تلاش و جهاد است. ما در سال ۹۹ آمار خوبی در خصوص بهره وری داشتیم که ناشی از گشایش های اقتصادی و رشد منفی ساعات اشتغال ناشی از همه گیری بیماری کرونا بود.

پیشوایی با بیان اینکه بخش های مختلف اقتصادی باید چابک تر و فعال تر حرکت کنند، خاطرنشان کرد: استراتژی ما داشتن ستاد چابک و دانا با بازوان توانایی نظیر دانشگاه ها، بخش تعاون و سایر بخش ها است.

وی امضای این تفاهم نامه را گام مهم و موثری در آغاز دانست و گفت: انعقاد این تفاهم نامه فرصت مغتنمی است که فصل و فرصت های مشترک را شناسایی کرده و روی آنها کار کنیم.

پیشوایی ادامه داد: در این خصوص یکی از محورها می تواند توانمندی سازی بخش تعاون باشد و معتقدیم باید در درون بخش این توانمندسازی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: نوآوری، رقابت و همکاری مثلث بهره وری است و بخش تعاون الگوی خوبی برای ترویج آن محسوب می شود و سازمان ملی بهره وری ایران با تمام امکانات در خدمت بخش تعاون خواهد بود.

توانمندسازی و ارتقاء بهره‌وری نیروی انسانی در بخش تعاون،  به‌اشتراک‌گذاری تجارب و دانش ضمنی سازمان و اتاق در راستای ارتقای بهره‌وری سازمانی و نیروی انسانی،  تقویت و توسعه رویکرد بهره‌وری در شرکت‌ها و نهادهای بخش تعاون، تسهیل استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در شرکت‌های بخش تعاون، مشارکت در تدوین برنامه‌های راهبردی ارتقای بهره‌وری، ترویج و تبیین مفهوم بهره‌وری در بخش تعاون و طراحی و تدوین جایزه بهره‌وری در بخش تعاون از مهمترین اهداف امضای این تفاهم بیان شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت اتاق تعاون ایران ماه مبارک رمضان قاره آسیا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سازمان ملی بهره وری بهره وری تامین شود اتاق تعاون ایران محل بهره وری رشد اقتصادی بهره وری بخش تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است