Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان رضوی از آزادی ۵۴۳ زندانی جرائم در استان از طریق دریافت کمک‌های کمک بلاعوض و همچنین تسهیلات ستاد دیه و پذیرش اعسارشان طی سال گذشته خبر داد.

جواد غفاریان طوسی امروز، ۲۱ فروردین، در نشست خبری در خصوص گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و ویژه برنامه‌های ماه رمضان که در محل سالن جلسات زندان مرکزی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان ماه رمضان به نیت امام رضا(ع) ۸۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را آزاد کنیم تا در سطح استان تعداد زندانیان بدهکار مالی که بدهی آن‌ها زیر ۱۰۰ میلیون تومان است، به صفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سال گذشته ۴۳۳ زندانی با دریافت کمک بلاعوض و همچنین تسهیلات ستاد دیه و پذیرش اعسارشان با پرداخت وجه آزاد شدند. بعضا هر کدام از این افراد چندین پرونده داشتند. ۱۱۰ نفر نیز با مشاوره و میانجی‌گری بدون پرداخت وجه آزاد شدند؛ یعنی جمعا ۵۴۳ نفر طی سال گذشته در ستاد دیه آزاد شدند که بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان جمع بدهکاری این افراد بوده است.  

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان رضوی تصریح کرد: خیرین، خادمین افتخاری حرم امام رضا(ع)، شعب صلح و سازش و خصوصا مددکاران در زندان‌های استان توانسته‌اند از شاکیان این ۵۴۳ نفر ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان گذشت بگیرند.  

طوسی عنوان کرد: بین ۴۳۳ نفری که سال گذشته با پرداخت وجه آزاد شدند، ۴۲۱ مرد و ۱۲ زن حضور داشتند. همچنین از بین این ۴۳۳ تن ۹ نفر به‌ دلیل تصادفات رانندگی، ۹ نفر به‌ علت حوادث کارگاهی، ۱۳ نفر به‌ دلیل صدمه بدنی غیرعمد، ۲۸۷ نفر به‌ علت بدهکاری و محکومیت مالی، ۴۳ نفر به‌ دلیل نپرداختن اقساط مهریه و ۷۲ نفر به‌ علت عدم پرداخت نفقه زندانی بودند.

خراسان رضوی حدود ۵۸۸ زندانی جرائم غیرعمد دارد

وی اضافه کرد: در حال حاضر در زندان‌های استان حدود ۵۸۸ زندانی جرائم غیرعمد در بند هستند که آزادسازی ۲۴۷ نفر از این افراد مد نظر ماست.  

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان رضوی بیان کرد: در سال ۹۹، ۱۶ میلیارد تومان پرداخت بلاعوض برای آزادی این زندانیان صورت گرفت که حدود هشت میلیارد تومان از آن از منابع ستادی کشور بود. سهم خیرین استان در پرداخت‌های بلاعوض سال ۱۴۰۰ بیشتر از ۲۱ میلیارد تومان و سهم ستاد دیه کشور حدود سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است. یادآور می‌شود مبالغ پرونده‌ها در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال‌های پیش از آن افزایش داشت اما تعداد آزادی‌ها تفاوت چندانی نکرد.  

طوسی تصریح کرد: یکی از ارکان آزادی و ضرورت‌های کمک ستاد دیه آورده خود مددجو و خانواده او است؛ بر همین اساس حدود ۱۱ میلیارد تومان سهم آورده خود مددجویان در مبلغ آزادی‌شان طی سال گذشته بود. علاوه بر این بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در اختیار این مددجویان قرار داده شد که اقساط آن را باید خودشان پرداخت کنند.  

وی ادامه داد: با پیگیری مددکاران زندان‌های استان، ستاد دیه و مساعدت دستگاه قضایی بیش از ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از بدهکاری زندانیان تقسیط شده و اعسار آن‌ها پذیرفته شده است.  

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان رضوی گفت: در همه شهرستان‌ها و زندان‌های استان کمیته‌ای متشکل از رئیس دادگستری، دادستان، فرماندار، امام جمعه، انجمن‌ها، خیریه‌ها و سمن‌ها برای تلاش جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد وجود دارد.

طوسی افزود: با توجه به محدودیت‌های کرونایی ۲ سال گذشته ظرفیت‌های جدیدی ایجاد شده که به کمک آزادسازی زندانیان آمده است؛ از جمله فضای مجازی، هیئات مذهبی، گروه‌های جهادی و تشکل‌های صنفی.  

وی بیان کرد: رئیس اتاق اصناف مشهد اعلام آمادگی کرده با کل اصناف مشهد و با منتخبان هیات مدیره اتحادیه‌ها جلساتی برگزار شود تا بتوان در دل هر کدام از اصناف و اتحادیه‌ها جشن گلریزان مستقلی برگزار کرد. اولین صنفی که در این خصوص اعلام آمادگی کرد، اتحادیه طلافروشان مشهد است که ضیافت و جشن گلریزانی به این مناسبت توسط این صنف در تاریخ ۲۹ فروردین ماه برگزار خواهد شد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زندانیان جرائم غیرعمد ستاد ديه جشن گلريزان زندان های استان میلیارد تومان زندانی جرائم میلیون تومان جرائم غیرعمد طی سال گذشته آزاد شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

مدیرکل زندان‌های فارس از کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیرعمد در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسحاق ابراهیمی، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان 16 جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزاید زندانیان جرایم غیرعمد ارائه کردند.

وی افزود: در نتیجه این جشن‌ها که با حضورر و استقبال ارزشمند جامعه خیرینت و مسئولان محلی و استانی همراه بود، بیش از 44 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شد.

رئیس ستاد دیه استان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 650 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، افزود: در حال حاضر بیش از 950 زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

وی دومین مرحله از پویش سهم من 40 را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و گفت: بیش از 6000 هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به 7 میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر 40 هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.

به گزارش تسنیم شماره کارت 6104337770030961 بنام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم شریف براغی آزرادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدائ شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است. افرادی که از سر اتفاق و بدون انگیزه مجرمانه به زندان افتاده اند خود و خانواده هایشان از تبعات در رنج هستند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد