Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@16:06:41 GMT

تولید ماهانه مرغ به ۱۸۰ هزار تن رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۹۰۴۵

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: ماهانه ۱۸۰ هزار تن مرغ در کشور تولید می‌شود که این میزان ۲۰ تا ۳۰ هزار تن مازاد بر نیاز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ محمد یوسفی گفت: روزانه ۷ هزار تن مرغ در سطح کشور عرضه می شود که با احتساب مصرف داخل ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته در واحدهای مرغداری ماهانه حدود ۱۸۰ هزار تن مرغ در کشور تولید می شود که حداقل ۲۰ تا ۳۰ هزار تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت کنونی هر کیلو مرغ در برخی مناطق ناشی از ازدیاد عرضه و کاهش تقاضا به ۲۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته یوسفی، همه ساله از ۲۰ فروردین قیمت مرغ ناشی از افت قدرت خرید خانوار کاهش می یابد که امسال هم از این ماجرا مستثنی نیست؛ بنابراین پشتیبانی امور دام با خرید مازاد باید از زیان مرغداران جلوگیری کند.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۲۷ هزار تا ۳۴ هزار تومان، ران مرغ ۲۷ هزار تا ۳۳ هزار تومان، سینه ۶۰ هزار تا ۶۳ هزار تومان و فیله مرغ ۶۵ هزار تا ۷۰ هزار تومان است.

مسئولان انجمن و تشکل های مرغداران بر این باورند که در شرایط کنونی مازاد تولید مرغ از یک سو و خرید مقداری نهاده از بازار آزاد از سوی دیگر منجر به زیان مرغداران شده است که برای خروج از بحران فعلی، پشتیبانی امور دام باید اقدام به جمع آوری روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد از سطح کشور کند تا قیمت مرغ به نرخ مصوب برسد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هزار تومان هزار تن تن مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان

انجمن سینمای جوانان سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعداد‌های سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال ۱۴۰۳، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار ۲۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف ۱۲۵ میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف ۷۵ میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالا بودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به نشانی مورد نظر اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آئین نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتما پیش از اقدام به ارائه درخواست، آیین نامه تولید ۱۴۰۳ انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!