Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه امروز شورای شهر تبریز صبح امروز به ریاست حجت الاسلام برگی در محل عمارت قدیمی شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  تبریز بیدار ، حجت الاسلام رسول برگی در در سخنان پیش از دستور خود گفت: هیئت تطبیق بعد از بررسی های لازم بودجه کلی سال ۱۴۰۱ شهرداری را تصویب کرد.

وی افزود: در روزهای آینده با هیئت تطبیق، تعاملات بیشتری خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستور جلسه اول: انتخاب سه نفر از اعضای شورای اسلامی جهت عضویت در کمیته شفافیت

آقایان فریدون و روح الله رشیدی و خانم حکیمه غفوری عضو کمیته شفافیت شدند.

سرقت های میلیاردی در قطار شهری!

در ادامه ریئس شورای کلانشهر تبریز طی تذکری گفت: مدت هاست در قطار شهری انواع و اقسام سرقت ها به وجود آمده و شرکت باید پاسخگو باشد و فردی که باید نظارت کند پاسخگو نمی باشد.

حجت الاسلام برگی بیان داشت: سرقت های میلیاردی انجام شده از آقای شهردار درخواست داریم برای این موضوع ورود پیدا کند.

وی گفت: در قطار شهری به مدت ۵۰ سال لوازم یدکی وجود داشت ولی الان گفته می شود به مدت ۳۰ سال مانده است. برای این گفته ها مدرک وجود دارد.

مسئول فنی در دفتر مدیرعامل و تعمیرکار در حراست!

رئیس شورای شهر با انتقاد از بکارگیری نادرست نیروهای شهرداری گفت: فردی دوره دیده است تا مسئول فنی شود ولی الان در دفتر مدیرعامل می باشد.  فرد دیگری در چین دوره تعمیر کاری دیده و هزینه های میلیاردی برای آنان گذاشته شده ولی الان در حراست می باشد. اگر قرار بود در حراست کار کند چه لزومی داشت این دوره ها را ببیند؟ 

وی اظهار داشت: این پول ها را برای چه چیزی هزینه کرده ایم؟ فردی را به دوره های برق در کشور اروپا فرستاده ایم ولی دیگر باز نمی گردد چه تضمینی وجود دارد که برای این افراد هزینه های میلیاردی از بودجه های بیت المال خرج می شود؟

 

دستور جلسه دوم: تعیین اعضای کمیسیون فناوری و اطلاعات و شهر هوشمند شورای شهر

آقایان شهرام دبیری، روح الله دهقان نژاد و حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر عضو کمسیون فناوری و اطلاعات شهر هوشمند شدند.

 

دستور جلسه سوم: بررسی مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان شورا در خصوص اصلاحیه دستور العمل نحوه حمایت از ورزشکاران مدال آور کلانشهر تبریز

با رای اکثریت اعضای شورا نحوه حمایت از ورزشکاران مدال‌آور کلانشهر تبریز در ۷ ماده تصویب شد.

 

در ادامه مجددا حجت الاسلام برگی لب به تذکر گشود و گفت: سالن عروسی کوثر برای ازدواج آسان احداث شده بود تا جوانان بتوانند با کمترین هزینه عروسی بگیرند. یک فرد در مزایده شرکت کرده که با این همه عظمت برای یکسال ۲۱۶ میلیون تومان گرفته شده است.

وی افزود: برای هر ماه آن ۱۸ میلیون تومان می افتد الان اجاره یک مغازه بالاتر از ۱۸ میلیون می باشد. با چه حساب و کتابی شهردار منطقه سالن عروسی را با آن همه عظمت با مبلغ اندک به مزایده گذاشته است؟ 

رئیس شورای شهر اضافه کرد: این سالن صرفا بخاطر ازدواج آسان احداث شده بود. این سالن را هر شب اجاره می دهند و مراسم های عجیب و غریبی گرفته می شود. از آقای شهردار می خواهیم جلوی اینگونه مزایده ها گرفته شود.

 

دستور جلسه چهارم: تبیین برنامه های شهرداری تبریز توسط شهردار تبریز

یعقوب هوشیار طی سخنانی گفت: باید بدهی های انباشت شهرداری پرداخت شود و از این چالش رد شویم.

وی افزود: امیدواریم با کمک اعضای شورای شهر تبدیل وضعیت کارکنان را اجرایی کنیم.

شهردار کلانشهر تبریز اضافه کرد: یک سری چالش ها وجود دارد که یکی از آن ها حمل و نقل می باشد و امیدواریم امسال ۳۰۰ اتوبوس به حمل و نقل اضافه کرده باشیم.

وی ادامه داد: در بحث ورزش با فقدان مواجه هستیم باید استراتژی داشته باشیم تا ورزشکاران قهرمان شوند.

هوشیار اظهار داشت: قبلا نگاه هوشمند سازی نسبت به شهر وجود نداشت و ترافیک و بقیه موارد را نمی توانیم به روش سنتی حل کنیم باید به روش الکترونیک باشد.

وی با بیان اینکه در تولید ثروت استراتژی وجود نداشت، افزود: امیدوارم بتوانیم ارزش افزوده ایجاد کنیم. رویکردی که بنده دارم رویکرد بدون تعارف خواهد شد با تعارف کردن چیزی حل نخواهد شد.

شهردار تبریز گفت: امیدوارم در سه ماه آینده به نتایج مطلوب برسیم و پروژه های شهر متوقف نشود. تا عید فطر طرح ضربتی شروع خواهد شد و شهر تبریز را به ۳۵ ناحیه تقسیم کرده ایم و تمامی خدمات با عدالت تقسیم بندی خواهند شد.

وی بیان داشت: بنده به جوان محوری خیلی معتقد هستم و در تمامی انتصاب ها از افراد جوان استفاده خواهم کرد.

هوشبار به دیگر رویکردها اشاره کرده و افزود: ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی توسط شهرداری را آغاز خواهیم کرد. کاهش زمان صدور پروانه و خدمات را پیگیری خواهیم کرد چرا  یکی از عوامل نارضایتی شهروندان و بروز فساد همین موضوع می باشد.


دستور جلسه پنجم: طرح دو فوریتی تخصیص دو میلیارد تومان برای تامین بسته‌های معیشتی

با رای اکثریت اعضای شورا تخصیص دو میلیارد تومان برای حمایت از تامین ۱۶ هزار بسته معیشتی توسط ستاد مدافعین سلامت تصویب شد.

منبع: دانا

کلیدواژه: کلانشهر تبریز قطار شهری حجت الاسلام دستور جلسه شهر تبریز شورای شهر سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا قلندرشریف در مراسم امضای تفاهم‌نامه تشکیل دفتر همکاری مشترک دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد اظهارکرد: یک لحظه غفلت در شهر باعث نارضایتی و بحران می‌شود، مثلا نشست یک خیابان در مشهد به سرعت رسانه‌ای می‌شود و همه پیگیر آن می‌شوند.

شهردار مشهد مقدس افزود: دانشگاه‌ها درگیر موضوعات شهری هستند و بهترین مکان برای اینکه علم به عمل برسد، مدیریت شهری است، چرا که ویترین خدمات دولت است. امروز شهرداری مشهد بیش از ۴۰۰ خدمت به مردم ارائه می‌کند و این گستردگی کار مقداری مدیریت شهری را به سمت تصمیم لحظه‌ای می‌برد و اگر از قبل برای بحران فکر شده باشد، تصمیم هم لحظه‌ای و هم علمی خواهد بود.

وی اضافه کرد: دانشگاه در این زمینه می‌توانند کمک کند و در کنار آن خلاقیت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، در این دوره مدیریت شهری دفتر خلاقیت در شهرداری تشکیل شد که کارهای خوبی نیز انجام شده است.

قلندرشریف افزود: ارتباط مناسب بین خلاقیت با بدنه شهرداری، ظرفیت خوبی برای همکاری دانشگاه و شهرداری به وجود آورده است و این همکاری تصمیم‌گیری برای مدیریت شهری را در موقعیت‌های مختلف آسان می‌کند.

شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه تا امروز پژوهش‌های زیادی برای شهرداری انجام شده که عملیاتی نبوده است، گفت: اگر پایان‌نامه‌ها هدف‌دار باشند و در قالب موضوعات شناسایی شده تنظیم شوند، کار ما در شهرداری راحت‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: سامانه شمس برای شناسایی موضوعات شهرداری در حال راه‌اندازی است و همه مسایل شناسایی شده در آن ثبت می‌شود و ما هم از ایده‌ها برای حل آنها استقبال می‌کنیم.

قلندرشریف خاطرنشان کرد: امروز مشهد به عنوان دبیرخانه خلاقیت کلان شهرها تعیین شده است و در حوزه هوشمندسازی و خلاقیت، مشهد پیشرو است و در ارزیابی صورت گرفته رتبه اول کشور و سوم غرب آسیا در هوشمندسازی را داریم.

شهردار مشهد مقدس با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا همه فرآیندهای خدمات شهری آنلاین شود، یادآور شد: در حال حاضر جمع‌آوری پسماند خشک، مجوزهای حمل خاک، آتش‌نشانی و ... هوشمند شده است و در آینده نزدیک هم پیش‌نویس پروانه ساختمانی در لحظه صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر در این حوزه‌ها سریع پیش نرویم عقب می‌مانیم و این مستلزم این است که ارتباط میان شهرداری و دانشگاه شکل بگیرد و پایان‌نامه‌ها کاربردی باشد، اگر علم با تجربیات عملیاتی شهرداری ترکیب شود در آموزش دانشگاه هم تاثیرگذار است و آن را تقویت می‌کند.

قلندرشریف گفت: ٢٠ کار ویژه در مدیریت شهری استخراج شده و روی آن کار می‌شود، همکاری میان دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد را می‌توان از اینجا شروع کرد، با برقراری این همکاری دانشجویان می‌توانند تأثیرگذاری کارشان را ببینند و از طرف دیگر در شهرداری، هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم کیفیت کار بالا می‌رود.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار 
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • دپوی میلیاردی کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه