Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ناصر اکبرزاده، نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل خواری، کوه‌خواری و تعرض به منابع طبیعی در کارگروه مبارزه با جنگل‌خواری، با اشاره به اینکه بخش بزرگی از زمین‌خواری و جنگل‌خواری در مازندران توسط دلالان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این افراد هر روز بر تجاوز بر عرصه‌های ملی و مردمی می‌افزایند، اما باید آگاه باشند که عزمی راسخ برای ممانعت از اقدامات آنها در استان به‌وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات اجرایی مبارزه با جنگل‌خواری و زمین‌خواری از هفته های آینده در مازندران آغاز می‌شود که مازندران پایلوت طرح مبارزه با جنگل خواری در کشور است.

نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل‌خواری، کوه‌خواری و تعرض به منابع طبیعی با تاکید بر اینکه در زمینه اجرای حکم باید مقتدرانه عمل کنیم تا زمین‌خواری و جنگل‌خواری ریشه‌کن شود، خاطرنشان کرد: برای فعالیت جدی‌تر در مبارزه با زمین‌خواری تیمی در شهرستان‌ها از افراد دلسوز در حوزه حقوقی فعال می‌شوند.

اکبرزاده تصریح کرد: با وجود اینکه اعتقاد داریم زمین‌خواری و جنگل‌خواری در هر ابعادی نباید صورت گیرد و منابع طبیعی مورد آسیب واقع شود، اما در طرح ویژه مبارزه با جنگل‌خواری به دنبال دانه درشت‌ها هستیم و در این زمینه افرادی که انفال عمومی را چپاول می‌کنند، مورد هدف قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: تیم‌های حقوقی با منابع طبیعی و جهاد کشاورزی همکاری خواهند داشت تا بتوانند در دعاوی مربوط به زمین‌خواری در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند.

نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل خواری، کوه‌خواری و تعرض به منابع طبیعی با بیان اینکه تامین تجهیزات و نیروی انسانی دستگاه‌های ذیربط در امر مبارزه با زمین‌خواری انجام می‌شود تا بتوانیم حوزه عمل خود را در این امر گسترش دهیم، گفت: همه ما وظیفه داریم نسبت به آنچه جامعه دغدغه و مطالبه دارد، وظیفه‌مندی خود را بشناسیم.

اکبرزاده در پایان تاکید کرد: در امر مبارزه با زمین خواری و جنگل‌خواری علاوه بر کارگروه‌های تخصصی از سازمان‌های مردم نهاد، باید از افراد دلسوز و منتفذین شهرستان‌ها نیز استفاده کنیم؛ چراکه آینده استان مازندران به حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی بستگی دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: مقابله با جنگل خواری آزادسازی اراضی ملی مازندران زمین خواری و جنگل خواری مبارزه با جنگل خواری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم

محمد نیکخواه گفت: طی گشت زنی مستمر نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان بم و اقدام به موقع از تخریب اراضی ملی و برداشت غیر مجاز شن و ماسه در منطقه روداب غربی شهرستان جلوگیری شد. 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بم بیان کرد:  پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی گفت: نیرو‌های این یگان به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی و همکاری مردم طبیعت دوست از هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی جلوگیری خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • جنجال علیه اخذ مالیات از دلالان دانه‌درشت آن هم با پول بیت‌المال
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • گردشگران ناپدید شده در ارتفاعات نوشهر تحویل خانواده‌هایشان شدند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم