Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@22:08:45 GMT

حضور نظامی تمام عیار دائمی در مرزهای شرقی خواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۹۲۷۵

حضور نظامی تمام عیار دائمی در مرزهای شرقی خواهیم داشت

دبیر کل ناتو گفت که این ائتلاف نظامی در مرزهای شرقی، حضور نظامی تمام عیار دائمی خواهد داشت.

به گزارش مشرق، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو گفت که این ائتلاف نظامی با هدف بازدارندگی روسیه، در مرزهای شرقی این ائتلاف، حضور نظامی تمام عیار دائمی خواهد داشت.

بر اساس گفته دبیر کل ناتو، این اقدام در پاسخ به کارزار نظامی مسکو علیه اوکراین اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استولتنبرگ در مصاحبه با تلگراف گفت که سازمان نظامی ناتو که به رهبری آمریکا تشکیل شده بر تحولی بسیار اساسی در راستای بازتاب بهتر واقعیت‌های جدید در اروپا متمرکز شده است.

وی ادامه داد: «ما در حال حاضر از فرماندهان نظامی درخواست کرده‌ایم که گزینه‌هایی برای آن چیزی که ما "تنظیم مجدد" می‌نامیم فراهم کرده که انطباقی طولانی مدت با ناتو داشته باشد».

وی گفت که انتظار می‌رود که تصمیم‌ها در این باره در نشست ماه ژوئن این ائتلاف در اسپانیا اتخاذ شود.

از سوی دیگر «لوئیجی دی مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا گفت جنگ جهانی هم‌اکنون در جریان است فقط جنبه آن نظامی نیست.

 وی در این خصوص اظهار داشت: ما از مشارکت نظامی ناتو در درگیری در اوکراین حمایت نخواهیم کرد، زیرا منجر به یک جنگ جهانی خواهد شد. ما در حال حاضر در جنگ جهانی هستیم اما نه از نقطه نظر نظامی.

گرچه آمریکا و کشورهای عضو ناتو از ابتدای بحران در اوکراین از اعزام نیرو و مشارکت مستقیم در جنگ خودداری کرده و با درخواست کی‌یف برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین مخالفت کرده‌اند، اما تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کرده‌اند که روسیه آن را جنگ اقتصادی توصیف کرده و هشدار داده این تحریم‌ها ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهان وارد خواهد کرد.

کشورهای غربی همچنین با ارسال سلاح و تجهیزات در کنار اعزام مزدور به اوکراین، به درگیری‌ها دامن زده‌اند که این مسئله همچنین احتمال وقوع درگیری میان روسیه و ناتو تحت هدایت آمریکا را تشدید کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت اوکراین جنگ جهانی آمریکا روسیه استولتنبرگ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که ناتو هرگز هیچ طرح مخربی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مذکور با طرح ادعایی مضحک مدعی شد: همانطور که قبلا اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک اتحاد دفاعی است (!)، بدون هیچ طرحی در مورد روسیه، هرگز آنها را نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش تاس، در جریان اجلاس ماه جولای سال ۲۰۲۳ در ویلنیوس، سران ائتلاف نظامی ناتو روسیه را «جدی ترین و مستقیم ترین تهدید برای امنیت» نامیدند و اولین طرح دفاعی در صورت درگیری با روسیه از دوران جنگ سرد را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ادعاهای غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگ علیه ناتو بجنگد را یک هذیان خوانده بود.

کد خبر 6092542

دیگر خبرها

  • طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح