Web Analytics Made Easy - Statcounter

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا گفت که انتصاب یک فرمانده جدید روسیه برای جنگ در اوکراین به معنی ادامه اتفاقاتی است که پیش از این شاهد آن بوده ایم. سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: ما چنین انتظاری داریم.

جلوگیری از یک رسوایی خانواده ترامپ/ کاخ سفید مجددا دچار دردسر شده است

شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، الکساندر دوورنیکوف، فرمانده منطقه نظامی جنوبی روسیه را به عنوان فرمانده صحنه جنگ این کشور در اوکراین منصوب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی ان ان گزارش داد: پس از آنکه ولادیمیر پوتین در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ برای حمایت از دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، به این کشور نیرو اعزام کرد، دوورنیکوف ۶۰ ساله اولین فرمانده عملیات نظامی روسیه در این کشور بود. روسیه برای حمایت از نیروهای زمینی اسد پوشش هوایی فراهم کرد و به معکوس کردن جریان جنگ در سوریه به نفع او کمک کرد.

سخنگوی کاخ سفید، دوورنیکوف فرمانده جدید روسیه برای جنگ در اوکراین را متهم کرد که مسئول "جنایات در سوریه" است.

وی گفت که در خصوص اوکراین، آمریکا به همکاری با مقامات این کشور ادامه می دهد تا اطمینان یابد که اوکراین سلاح و کمک مورد نیاز برای موفقیت در میدان نبرد را در اختیار دارد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: در هفته جاری، مشاور امنیت ملی، وزیرخارجه و رئیس ستاد مشترک آمریکا یک تماس دو ساعته با همتایان اوکراینی خود داشتند تا دقیقاً آنچه را اوکراینی‌ها می خواهند بررسی کنند. وی اضافه کرد: ما درحال همکاری با متحدان و شرکای خود هستیم مانند همکاری با اسلوونی که سامانه موشکی اس-300 را در اختیار اوکراین قرار داد.

جولان نوه‌های ترامپ در کاخ سفید+ تصاویر

ساکی همچنین اظهارنظر کرملین را مبنی بر اینکه نیروهای این کشور در اوکراین متحمل تلفات قابل توجهی شده اند، "جالب" توصیف کرد.

وی در این خصوص گفت: این (اظهارات کرملین) مهم بود و این امر نشان دهنده شجاعت رهبران اوکراین است.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد مسکو به دنبال پایان جنگ در اوکراین در آینده ای نزدیک است.

آنتونوف روز شنبه به وقت محلی در گفتگو با نشریه "نیوز ویک" آمریکا توضیح داد: روسیه تمام تلاش خود را  برای به پایان رساندن سریع درگیری از طریق مذاکره، احیای صلح در دونباس و بازگشت همه مردم اوکراین به زندگی مسالمت آمیز انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن،  پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

فیش حقوقی کارمندان کاخ سفید شد

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کاخ سفید جن ساکی حمله روسیه به اوکراین سخنگوی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران

تعداد بازدید : 142 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 771 موشک اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک، موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک، راهبردی ترین سلاح انفرادی ضدتانک ارتش آمریکاست که روسیه توانسته شماری از آنها را از ارتش اوکراین به غنیمت بگیرد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه در عوض همکاری نظامی ایران، شماری از تسلیحات غربی از جمله این سلاح حساس را به ایران داده و به شدت نگران مهندسی معکوسش توسط ایران هستند. تحلیل تحلیلگر انستیتو امنیت ملی آمریکا درباره تبعات مهندسی معکوس این سلاح در ایران بر آمریکا و اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • کاخ سفید: اوکراین آماده حمله روسیه در تابستان است
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است