Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با توجه به سازگاری اقلیمی و امکان رویش نهال توت و عمل‌آوری پیله‌تر ، امسال توزیع ۱۵۰ جعبه تخم نوغان در دستور کار قرار دارد.

آقای شاه‌حسینی گفت: زمان پرورش بر اساس اقلیم منطقه فصل بهار و اوایل تابستان فضای مورد نیاز ۲۴ مترمربع ، تعداد تخم نوغان موجود در یک جعبه ۲۷ هزار عدد و برگ مورد نیاز برای پرورش هر جعبه تخم نوغان حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان می گوید: طول دوره ۴۵ روز که شامل ۱۵ روز تفریخ و ۳۰ روز پرورش است.

آقای شاه‌حسینی گفت: میزان تولید پیله‌تر از هر جعبه تخم نوغان پرورش داده شده حدود ۴۰ کیلوگرم بوده و ارتباط مستقیم به تغذیه و مراقبت از کرم‌ها و فراهم بودن محیط پرورش دارد.

 پارسال قیمت هر کیلو پیله‌تر بر اساس کیفیت بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان بود.

پس از خشک‌کردن پیله‌ها در دستگاه خشک‌کن، پیله‌ها را وارد دستگاه پخت می‌کنند و در آب گرم در دمای ۴۰ تا ۹۳ درجه به مدت ۲۳ دقیقه به صورت شناور و غرقاب نگه می‌دارند پس از خارج شدن مواد غیر ابریشمی، ابریشم خام به دست می‌آید و برای استحصال ابریشم خالص وارد مرحله صمغ‌گیری می‌شود و نهایتاً هفت کیلوگرم نخ ابریشم خالص به ازای پرورش هر جعبه تخم نوغان استحصال می‌شود.

از الیاف نخ ابریشم در صنعت نساجی و فرش دستباف استفاده می‌شود همچنین شفیره موجود در پیله به‌عنوان خوراک دام قابل استفاده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرم ابریشم تولیدات دامی جعبه تخم نوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 فراخوان ایده‌های مردم برای تحقق مشارکت در جهش تولید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند و برهمین اساس رسانه KHAMENEI.IR (https://farsi.khamenei.ir/tolid-mardom/) از مخاطبین خود دعوت می‌کند تا پیشنهادها، نظرات و ایده‌های خود را برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید از طریق صفحه ویژه‌ی فراخوان به آدر (https://farsi.khamenei.ir/tolid-mardom/)س farsi.khamenei.ir/tolid-mardom/ ارسال نمایند.

پیشنهادهای دریافت شده پس از دسته‌بندی به مرور منتشر می‌شود و نظرات و راهکارهای مطرح شده برای عملیاتی شدن مشارکت مردمی در عرصه تولید، به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

مخاطبان محترم می‌توانند برای ارسال ایده‌ها به صفحه farsi.khamenei.ir/tolid-mardom/ مراجعه کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  •  فراخوان ایده‌های مردم برای تحقق مشارکت در جهش تولید
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان