Web Analytics Made Easy - Statcounter

"جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی آمریکا که روز یکشنبه در شبکه های مختلف تلویزیونی آمریکا حضور یافته بود، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت: بایدن در حال حاضر هیچ برنامه ای برای سفر به کی یف ندارد. اما او هر روز در دفتر بیضی شکل و در اتاق وضعیت کاخ سفید می نشیند و با جهان در مورد تحویل سلاح به اوکراین هماهنگی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن اخیرا برای دیدار با متحدان خود به اروپا سفر کرد و همچنین از نیروهای آمریکایی در لهستان که در نزدیکی مرز اوکراین مستقر هستند بازدید کرد.

در اخراج دیپلمات های روسیه درنگ نخواهیم کرد

 سالیوان همچنین به اقدامات قبلی آمریکا در اخراج دیپلمات های روسیه اشاره کرد و گفت واشنگتن در اخراج  دیپلمات های روسیه درنگ نخواهد کرد.

مجری شبکه ان بی سی به سالیوان گفت که نزدیک به ۲۰ کشور در هفته گذشته اقدام به اخراج دیپلمات های روسی کرده اند. اما حدود ۴۰۰ دیپلمات روسیه در آمریکا  حضور دارند و  چرا واشنگتن  برای اخراج  آنها از آمریکا اقدام نکرده است؟

سالیوان در پاسخ به این سوال به اخراج ده ها مقام روس از آمریکا در ماه فوریه به اتهام "فعالیت های جاسوسی" اشاره کرد.

وی گفت: ما در واقع ۱۲ دیپلمات روسیه را اخراج کرده ایم. آمریکا پیش از سایر کشورها این کار را انجام داده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: همیشه به دنبال افرادی هستیم که کار جاسوسی انجام می دهند. اگر تشخیص دهیم دیپلمات های روس جاسوس هستند، ما در انجام اقدامات بیشتر و عنصر نامطلوب دانستن و اخراج آنها درنگ نخواهیم کرد.

هدف آمریکا روسیه ضعیف شده و منزوی است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت که آمریکا در نهایت خواهان دیدن یک "اوکراین مستقل" و "یک روسیه ضعیف شده و منزوی" است.

وی ادامه داد: سیاست ما صریح است. ما هر کاری که بتوانیم برای کمک به موفقیت اوکراین انجام خواهیم داد. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و دولت منتخب دموکراتیک در این کشور تعیین کننده این موفقیت خواهند بود.

 سالیوان خاطرنشان کرد: اما در پایان، ما خواهان یک اوکراین آزاد و مستقل، روسیه ضعیف شده و منزوی، و غربی قوی تر، متحدتر و مصمم تر هستیم. ما بر این باوریم که هر سه این اهداف در چشم انداز هستند و می توان به آنها دست یافت.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد مسکو به دنبال پایان جنگ در اوکراین در آینده ای نزدیک است.

آنتونوف روز شنبه به وقت محلی در گفتگو با نشریه "نیوز ویک" آمریکا توضیح داد: روسیه تمام تلاش خود را  برای به پایان رساندن سریع درگیری از طریق مذاکره، احیای صلح در دونباس و بازگشت همه مردم اوکراین به زندگی مسالمت آمیز انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن،  پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد./

برچسب‌ها روسیه کاخ سفید تحولات اوکراین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه کاخ سفید تحولات اوکراین روسیه کاخ سفید تحولات اوکراین روسیه ضعیف کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد

روزنامه آلمانی دی ولت با استناد به پیش نویس توافقنامه گزارش داد که اوکراین مذاکرات صلح با روسیه را به دلیل لزوم تبدیل زبان روسی به عنوان زبان دوم این کشور، کنار گذاشته است.

 بر اساس گزارش اسپوتنیک، مسکو و کی‌یف طی مذاکرات سال ۲۰۲۲ در استانبول در آستانه دستیابی به توافق صلح بودند، در حالی که ظاهرا اوکراین با تبدیل روسی به زبان دوم دولتی، لغو تحریم‌های متقابل، کنار گذاشتن دعاوی در دادگاه‌های بین‌المللی و ممنوعیت قانونی نازیسم موافقت نکرد.

دی ولت افزود که در مقابل، کی‌یف متعهد شد که بی طرفی دائمی خود را حفظ کند، که به معنای کنار گذاشتن جاه طلبی‌های خود برای پیوستن به ناتو، عدم تولید یا در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای و اجازه ندادن نیرو‌های خارجی به استفاده از زیرساخت‌های نظامی آن یا انجام آموزش‌های بین المللی است.

در همین راستا این روزنامه آلمانی ادامه داد، مسکو موافقت کرد که «ضمانت‌های امنیتی جامع» را از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل انگلیس، چین، آمریکا، فرانسه و روسیه به اوکراین ارائه کند. با این حال نتیجه‌ای حاصل نشد.

این درحالی است که برخلاف ادعای روزنامه آلمانی نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه چندی پیش‌گفت که ریاست اوکراین آماده حل و فصل مناقشه با روسیه بود، اما تحت فشار آمریکا تسلیم شد و این کار را نکرد.

او اعلام کرد اگر فشار آمریکا بر کسانی که در راس اوکراین قرار دارند، نبود این وضعیت پیش نمی‌آمد. حتی خود سران اوکراین نیز آماده امضای پیمان صلح بودند و به روسیه پیشنهاد‌های کتبی دادند. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد