Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله نجابت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنعتگران گفت: اکثر مشکلات و چالش‌های شهرک صنعتی بزرگ شیراز و واحد‌های صنعتی با راهکار‌های اجرای آن را توسط گروه کارشناسی، احصا و دسته بندی شده است.

به گفته او، حضور مستمر در شهرک‌های صنعتی شیراز و زرقان و بازدید از واحد‌های صنعتی برای امسال برنامه ریزی شده تا بتوانیم به صورت میدانی و باحضور مدیران دستگاه‌های اجرایی به رفع مشکلات تولید بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجابت گفت: با توجه به مشکلات مطرح شده از سوی سرمایه گذاران، امیدواریم با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت نمایندگان در مجلس و نیز کمک و همراهی صنعتگران بتوانیم گام‌های مناسبی برای اعتلای صنعت فارس برداریم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز گفت: شهرک صنعتی بزرگ شیراز به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشور نیازمند توجه ویژه است و در این زمینه با اولویت بندی مشکلات، طرح‌های توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در برنامه قرار گرفته است.

سید مصطفی هاشمی گفت: طرح مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب و ارتقای سیستم تصفیه خانه فعلی هفته آینده به مناقصه خواهد رفت و عملیات اجرایی آن با انتخاب پیمانکار اجرایی می‌شود.

او از اجرای طرح ویژه نظارت بر ساخت و ساز واحد‌ها و مقابله با پدیده دلالی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز خبر داد و گفت: فسخ قرارداد اراضی راکد و خلع ید آن‌ها با جدیت و بدون هیچ گونه اغماضی در دستور کار قرارگرفته و در این زمینه بر اساس قانون اقدام می‌کنیم.

به گفته مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، امسال فسخ قرارداد اسکلت سوله‌هایی که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ ساخته و رها شده است نیز در برنامه قراردارد.

هاشمی گفت: برگزاری مزایده قطعات اراضی باقیمانده در شهرک صنعتی شیراز با هدف شفاف سازی در واگذاری‌ها و جلوگیری از رانت و فساد انجام می‌شود و در حال پیگیری از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی هستیم تا واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های صنعتی دارای طرح توسعه خارج از شمول مزایده انجام شود.

او  همچنین تعریض جاده اصلی دسترس شهرک صنعتی و نیز ایجاد مسیر دوم برای تسهیل در عبور و مرور به شهرک صنعتی را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

هاشمی در خصوص تامین آب پایدار این شهرک نیز ضمن اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت آبفا برای تامین حدود ۵۰ لیتر برثانیه آب شرب، گفت: اجرایی شدن این قرارداد می‌تواند بخشی از کمبود آب این شهرک را رفع کند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، در خصوص استفاده از پساب تصفیه خانه شیراز که در مجاورت شهرک صنعتی قراردارد برای استفاده در صنایعی که نیاز به آب غیر شرب دارند نیز با شرکت آبفای شیراز مذاکره شده است.

هاشمی همچنین در خصوص گلایه صنعتگران از درمانگاه شهرک صنعتی نیز گفت: با توجه به اینکه تمامی کارفرمایان و کارگران مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز زیر پوشش تامین اجتماعی هستند ضرورت دارد مدیریت درمان تامین اجتماعی نسبت به تحویل گرفتن درمانگاهی که بر اساس آخرین استاندار‌ها ساخته و آماده شده اقدام کند.

تامین روشنایی در تمامی خیابان‌های شهرک صنعتی و بهسازی شبکه و رفع نواقص و نیز انجام عملیات آسفالت و لکه گیری و ترمیم آسفالت خیابان‌ها و معابر از دیگر مواردی بود که مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر اجرای آن‌ها تا از هفته آینده تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین به تنوع مشکلات موجود در شهرک صنعتی وعده داد یک روز در هر هفته به همراه معاونان و مدیران این شرکت، با حضور در شهرک صنعتی به بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی می‌پردازیم.

در این جلسه تعدادی از صنعتگران به بیان مشکلات خود در زمینه‌های امور بیمه، مالیات، بانک ها، افزایش تعرفه گاز صنایع، مشکلات مربوط به قانون تامین اجتماعی و روابط کار، روشنایی معابر، لزوم ترمیم آسفالت، اخذ ارزش افزوده، افزایش نرخ فولاد، بدهکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی صنایع و اختصاص تسهیلات بانکی پرداختند.

نجابت نماینده مردم شیرازو زرقان در مجلس شورای اسلامی وعده داد با دعوت از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به شهزرک صنعتی مشکلات صنعتگران به صورت مستقیم بررسی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مردم شیراز در مجلس شرکت شهرک های صنعتی فارس پیگیری مشکلات صنعت سطوح ملی و استانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس شهرک صنعتی بزرگ شیراز واحد های صنعتی شهرک صنعتی دستگاه ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار