Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیستم عدالت کیفری آمریکا، با همه نابرابری هایش، بهای اقتصادی سنگینی دارد که در نهایت بر تک تک آمریکایی‌ها تأثیر می‌گذارد.

خبرگزاری میزان - آمریکا یک مشکل شناخته شده در موضوع حبس دسته جمعی دارد.

در حالی که آمریکا کمتر از ۵ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، اما سیستم زندان این کشور تقریباً ۲۰ درصد از کل جمعیت زندانی جهان را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه «اینسایدر»، با وجود اینکه از سال ۲۰۰۸ جمعیت زندانی آمریکا کاهش جزئی داشته است، اما جمعیت کل آمریکایی‌های زندانی از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

اما وقتی به جمعیت‌شناسی افراد زندانی نگاه کنید، مشکل بزرگ‌تر و مخرب‌تری آشکار می‌شود.

بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۱۸ توسط The Entencing Project انجام و به سازمان ملل ارائه شد، سیاه‌پوستان آمریکایی ۲۷ درصد از کل افراد بازداشت شده در آمریکا در سال ۲۰۱۶ را تشکیل می‌دادند که دو برابر سهم آن‌ها از کل جمعیت است.

در همین حال، ۱۵ درصد از همه کودکان آمریکا سیاه پوست هستند، اما نوجوانان سیاه پوست ۳۵ درصد از نوجوانان بازداشت شده را در همان سال تشکیل می‌دادند.

سیستم عدالت کیفری آمریکا، با همه نابرابری هایش، بهای اقتصادی سنگینی دارد که در نهایت بر تک تک آمریکایی‌ها تأثیر می‌گذارد.

یک گزارش تدوین شده توسط موسسه بروکینگز در سال ۲۰۲۱ نشان داد که افراد در زمان بازداشت در زندان و در انتظار حل و فصل پرونده جنایی خود نزدیک به ۳۰ هزار دلار از دست می‌دهند، حتی اگر در نهایت بی گناه شناخته شوند.

همه این هزینه‌ها جمع می‌شوند و پیامد‌های اقتصادی حبس بیش از حد می‌تواند به بیرون موج بزند و کل جوامع را به ناامیدی اقتصادی برساند.

رابین کاکس، اقتصاددان و محقق نابرابری در دانشکده مددکاری اجتماعی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، دیدگاه گسترده تری از تاثیری که حبس بر اقتصاد آمریکا وارد کرده است، ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: هزینه چند میلیارد دلاری دولت آمریکا برای حبس مجرمان جنسی زندان‌های محلی؛ عامل افزایش حبس دسته جمعی در آمریکا

وی می گوید «داشتن یک محکومیت جنایی باعث بدتر شدن وضعیت شغلی و درآمد می‌شود و البته این تأثیر برای اقلیت‌های نژادی و قومی نیز بدتر است؛ حتی اگر آن‌ها دوران محکومیت خود را بگذرانند، استاندارد‌های آزادی مشروط را رعایت کنند و هرگز در زندگی خود مرتکب جرم دیگری نشوند، آمریکایی‌هایی که وارد سیستم زندان می‌شوند در طول زندگی خود دارای سطوح پایین تری از ثروت هستند و دریافت اعتبار یا وام برای آنها دشوارتر خواهد بود.»

سن جمعیت زندانیان آمریکا در حال افزایش است و بیش از ۱۰ درصد از جمعیت بالای ۵۵ سال سن دارند.

کاکس، می گوید که صرف نظر از سن، هم فرد و هم اعضای خانواده آن‌ها به دلیل تماس با سیستم حقوقی کیفری و زندانی شدن از پیامد‌های سلامتی رنج می‌برند، که می‌تواند به بیماری‌های مزمن بیشتر مرتبط با استرس و در نتیجه هزینه‌های پزشکی بالاتر منجر شود.

به گفته وی، «و البته، اثرات بین نسلی نیز وجود دارد، که در آن کودکان بار سنگین مالی و جسمی والدینی را که در زندان هستند نیز متحمل می‌شوند.»

بنابراین هزینه‌های عملیاتی سالانه سیستم زندان‌های آمریکا حدود ۸۰ میلیارد دلار در هر سال است، که صرفاً برای تغذیه و پوشاک زندانیان و پرداخت تسهیلات و عملیات هزینه می‌شود.

در سال ۲۰۱۷، اتاق فکر غیر دولتی به نام Prison Policy Initiative تخمین زد که اگر تمام تأثیرات غیرمستقیم را در نظر بگیرید، هزینه اقتصادی واقعی حبس در آمریکا حدود ۱۸۰ میلیارد دلار در سال است.

موضوعی که حائز اهمیت است، این است که به زندان انداختن مردم در آمریکا فقط مشکلات فقر و نژادپرستی سیستمی را بدتر می‌کند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خبرگزاری میزان آمریکا جو بایدن حقوق بشر سیستم زندان آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه

ایسنا/لرستان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت: ۶۲۳۸ نفر مشمول ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، در صندوق ثبت‌ نام کرده‌اند.

محمدرضا عسگریان امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه ستاد جوانی جمعیت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که دارای سه فرزند و بیشتر هستند به‌صورت رایگان در این صندوق تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: تعداد مادران مشمول ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در لرستان ۸۶ هزار و ۱۹۲ نفر است که تعداد مشمولان دارای فرزند سوم سال ۱۳۹۶ به بعد ۱۹ هزار و ۸۶۰ نفر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت صندوق در لرستان برای پیش ثبت‌ نام از واجدان شرایط آمادگی دارد و مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا سایت WWW.ROOSTAA.IR  نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند، ادامه داد: با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌ نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش‌ ثبت‌ نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و فرزندان بعدی آنها، از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد.

او بیان کرد: براساس قانون این مادران غیرشاغل به مدت هفت سال بیمه رایگان می‌شوند و برای این کار ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور در نظر گرفته شده است.

عسگریان افزود: فرمانداران، بخشداران و دهیاران در شهرهای استان می‌توانند کمک حال صندوق باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟