Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از احداث بزرگترین واحد زنجیره تولید گوشت مرغ  کشور در استان آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ مهندس اکبر فتحی در حاشیه بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و تعدادی از مدیران استان از طرح توسعه گاوداری، گوسفندداری و مرغداری گوشتی و صنایع وابسته شرکت کشت و صنعت آذربایجان خاوری واقع در شهرک کارآفرینان شهرستان شبستر در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: در این مجتمع مجوز زنجیره کامل پرورش مرغ گوشتی مشتمل بر مرغ مادرگوشتی، کارخانه خوراک دام، مزرعه مرغ گوشتی، واحد پرورش شش میلیون قطعه ای و کشتارگاه مرغ داده شده که سرمایه گذار محترم کارهای اجرایی را شروع کرده و امیدواریم باتوجه به مساعد شدن شرایط آب و هوایی تا چند ماه آینده برخی از این طرحها به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس هیئت مدیره گروه صنایع غذایی شیرین عسل نیز در این بازدید با بیان اینکه زنجیره تولید گوشت مرغ در زمینی به مساحت 1300 هکتار  و در 4 حلقه کشتارگاه، جوجه کشی  ، مجتمع گوشتی و مرغ مادر ایجاد می شود گفت: واحد مرغ گوشتی با ظرفیت پرورش 6 میلیون قطعه مرغ گوشتی و در 10 فارم 600 هزار قطعه ای ، واحد مرغ مادرگوشتی با ظرفیت پرورش 360 هزار قطعه مرغ مادر و 4 فارم 90 هزار قطعه ای کشتارگاه مرغ به ظرفیت 100 هزار قطعه کشتار مرغ در روز در دو شیفت کاری و جوجه کشی به ظرفیت 3 میلیون قطعه در دوره در این مجموعه در حال احداث می باشد.

دکتر یونس ژائله سعدآباد با بیان اینکه با بهره برداری از این زنجیره برای 1000 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود افزود: برای احداث این مجموعه 67 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود که واحد خوراک دام در آن با 150 هزار تن تولید دان مرغی در سال در حال بهره برداری می باشد.

گفتنی است با بهره‌برداری از این طرح در آذربایجان‌شرقی که بزرگترین زنجیره تولید گوشت مرغ کشور را شامل خواهد شد، 44 هزار 600 تن گوشت استحصالی به تولید سالیانه استان افزوده خواهد شد و شاهد افزایش 61 درصدی تولید گوشت مرغ در آذربایجان‌شرقی خواهیم بود.

شایان ذکر است گروه صنایع غذایی شیرین عسل، فعالیت خود را از سال 1370 آغاز کرد و اکنون دارای 17 کارخانه و شرکت بازرگانی و تولیدی است که در زمینه‌های مختلف لبنیات، مرغداری مرغ تخم‌گذار و کارتن‌سازی فعالیت دارند که 20 هزار نفر مستقیماً در خطوط تولید یا فروشگاه‌های این شرکت‌ها کار می‌کنند که محصولات آن به 65 کشور جهان صادر می‌شود.






منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تولید گوشت مرغ بهره برداری مرغ گوشتی هزار قطعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

شعب این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده، بالغ بر ۱۴۸ هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و ۳۴ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتاً حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

کد خبر 6093114

دیگر خبرها

  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است