Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی از روند صعودی مصرف کود در آذربایجان شرقی با کاهش 45 درصدی قیمت آن از ابتدای سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگارما در تبریز؛ مهندس جمشید باقریان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: با اجرای این مصوبه، از تاریخ یک فروردین ماه سالجاری آمار فروش روزانه نشان می‌دهد که مصرف این کودها نسبت به دوسال اخیر روند صعودی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف کود فسفات و پتاسه در سالجاری به مصرف استاندارد در جهان و میزان پیشنهادی موسسه تحقیقات خاک و آب نزدیک‌تر شود، افزود: ما در یک دهه اخیر در مصرف کودهای شیمیایی نسبت به میانگین جهانی و پیشنهاد موسسه آب‌ و خاک دچار کم ‌مصرفی شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال 99 و با تغییر نرخ ارز مصرف کودهای پتاسه وفسفاته کاهش یافت، تصریح کرد: مصرف کودهای شیمیایی به جهت کمی و کیفی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر محصولات کشاورزی دارد و با افزایش مصرف و رسیدن به مصرف بهینه، افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با اشاره به اینکه در چند سال اخیر کمبود تولید در محصول گندم به ‌وضوح قابل ‌مشاهده بود، یادآور شد: کشاورزان نتوانستند به دلیل گرانی از این نهاده‌های اثرگذار استفاده کنند که در نهایت شاهد کاهش تولید بوده‌ایم.

به گفته وی، در سالجاری به دلیل استفاده از این کودها سال پرمحصولی را از نظر کمی و کیفی در محصولات کشاورزی شاهد خواهیم بود.

مهندس باقریان با اشاره به این‌ که کودهای پتاسه و فسفاته در مقابل تنش‌های محیطی مانند سرما و گرما، توان گیاهان را افزایش می‌دهند، گفت: با مصرف این کودها شاهد تولید محصولات سالم خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 141 کارگزار کشاورزی در استان، افزود: با صدور حواله‌های الکترونیکی که توسط مراکز خدمات جهادکشاورزی انجام و در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود، آنها می‌توانند با قیمتهای اعلامی کودها را تهیه کنند.

وی با اشاره به استقبال کشاورزان از این محصولات، یادآور شد: در حال حاضر ذخایر استراتژی کودهای شیمیایی بیش از 95 هزارتن است که جهت مصرف در کشت های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

به گفته وی مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته وجود ندارد.

مهندس باقریان در پایان از کشاورزان خواست تا نهاده‌های مورد نظر خود از جمله انواع کودهای شیمیایی را از شبکه‌های رسمی تهیه کنند تا شاهد اثربخشی مصرف کودهای کشاورزی در محصولات خود باشند.




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهادکشاورزی کودهای شیمیایی مصرف کودهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی گفت: ۷۲۵ نقطه حادثه خیز کشور و ۱۰ نقطه در این استان رفع شده و ۱۰ نقطه دیگر نیز امسال در دستورکار قرار گرفت.

مهرداد بذرپاش، عصر جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در پایان سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی،  با بیان اینکه پیشرفت خوبی را در پروژه کنارگذر ایلخچی شاهد هستیم، گفت: محورهای مواصلاتی، آزادراه تبریز-زنجان مشکل جدی دارد و سرمایه گذار شریک این پروژه برای رفع مشکلات ورود نمی‌کرد که در این راستا تصمیم گرفتیم خودمان وارد شویم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در مسکن، بخش قابل توجهی زمین تامین شده و شهرهای مرند و مراغه که کمبود زمین دارند با توافق از طریق ماده ۱۰ قانون جهش تولید حل می‌شوند. تاکید شده که هرجا نیاز به الحاق محدوده شهری باشد صورت گیرد. 

وی با اشاره به اینکه اضافه شدن هزار و ۴۰۰ هکتار زمین روستاییبا به طرح نهضت ملی مسکن باعث رشد قابل توجه این طرح شده است، ادامه داد: منتظر خبرهای خوبی در ماه‌های آتی هستیم.

بذرپاش از تخصیص هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های راه‌های استان در سفر امروز خود خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: قطعه ۶ آزادراه تبریز-ارومیه با تزریق مالی از طریق ماده ۵۶ و ردیف بودجه و قیر رایگان تقویت خواهد شد.

وی بیان اینکه یک رام قطار به مسیر خاوران تهران اضافه می‌شود، اذعان کرد: محور مراغه-هشترود در مراحل پایانی قرار دارد و در عرض چند ماه آینده آماده افتتاح می‌شود. باند رفت محور تبریز_صوفیان سریعتر به اتمام رسیده و باند برگشت تا هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی از تمدید تخفیف ۵۰ درصدی در عوارضی آزادراه تبریز_سهند تا پایان سالجاری خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی