Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلیون‌ها نفر از مردم پاکستان در مخالفت با عزل عمران خان از قدرت و مداخلات آمریکا در این کشور دست به تظاهرات زدند.

به گزارش مشرق، به دنبال عزل «عمران خان» نخست وزیر پاکستان که با فشارهای آمریکا صورت گرفت، میلیونها نفر از حامیان وی در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات برگزار کردند و با سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با دخالتهای آمریکایی در این کشور اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پایگاه خبری PTI گزارش داد که این تظاهرات که در اغلب شهرهای بزرگ و کوچک برگزار شده شامگاه یک شنبه و اغلب بین ساعت 8 تا 10 شب و بعد از افطار برگزار شده است. 

پیش از این عمران خان گفته بود که امروز آغاز یک مبارزه برای آزادی در برابر توطئه ها و دسیسه‌های خارجی است.

براساس گزارش شبکه ان دی تی وی، صدها هزار نفر از حامیان عمران خان و حزب تحریک انصاف روز یک شنبه در چندین شهر پاکستان و در اعتراض به برکناری وی از قدرت و رای عدم اعتماد پارلمان به نخست وزیر این کشور تظاهرات برگزار کردند. 

تجمع اعتراضی در اسلام آباد شامگاه یک شنبه برگزار شد و حامیان عمران خان شعارهایی در حمایت از وی سر دادند و پلاکاردهایی در مخالفت با توطئه‌های خارجی در دست داشتند. برخی منابع خبری از سر دادن شعارهای ضدآمریکایی و سوزاندن پرچم این کشور نیز در برخی از این تجمعات خبر داده‌اند. در اسلام آباد معترضان شعار دادند؛ «طرفداران آمریکا خائن هستند.»

در لاهور نیز تظاهرات اعتراضی مردم به صحنه مخالفت با دخالتهای آمریکا تبدیل شد و طبق تصاویر منتشر شده هزاران نفر در این تظاهرات ضدآمریکایی شرکت کردند. 

در شهر بندری کراچی در شمال دریای عرب، نیز بیش از 20000 نفر با سردادن شعارهایی خواستار بازگشت عمران خان به قدرت شدند.

تنش‌های سیاسی در پاکستان که بعد از دیدار «عمران خان» نخست‌وزیر این کشور با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه آغاز شد، شامگاه شنبه به اوج خود رسید.

پارلمان پاکستان شامگاه شنبه جلسه‌ای برای بررسی تداوم حضور عمران خان در سمت نخست‌وزیر این کشور برگزار کرد.

شبکه «الجزیره» در این‌باره گزارش داد: «با آغاز جلسه رأی عدم اعتماد به عمران خان، رئیس پارلمان پاکستان از سمت خود استعفا داد».

نهایتاً در بامداد یکشنبه، نمایندگان پارلمان پاکستان با ۱۷۴ رأی به عمران خان رأی عدم اعتماد داده و او را از این سمت عزل کردند.

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان با انتشار یکی از ویدئوهای این اعتراضات در حساب توئیتری خود نوشت: از همه مردم پاکستان به خاطر حمایت و اعتراض به تغییر دولت که مورد حمایت آمریکا بود تشکر و قدردانی می‌کنم...

عمران خان با «راهزن» خطاب کردن مخالفانش که در سودای کسب قدرت هستند افزود: در تاریخ کشورم چنین جمعیتی که برای سرنگون کردن حکومت راهزنان به خیابان آمده باشند ندیده بودم. 

برخی نحلیلگران مخالفت عمران خان با سیاستهای آمریکا را عامل اصلی در برکناری کودتاگونه وی از قدرت میدانند. 

سیاست مستقل عمران خان و اعلام بی طرفی وی در جنگ اوکراین و روسیه و سفر اخیر او به مسکو از عوامل عصبانیت کاخ سفید از کابینه عمران خان بود. اسلام آباد در کنار کشورهایی نظیر چین، ایران و هند (متحد راهبردی آمریکا) موضع ممتنع در قبال جنگ اوکراین پیش گرفت و خواهان پایان درگیری‌ها شد. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت عمران خان پاکستان تظاهرات ضد آمریکایی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نخست وزیر عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاریو: نتانیاهو واقعی‌ترین خدمتکار بن گویر است

روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که با توجه به اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوکر ارباب خود ایتمار بن گویر، وزبر امنیت داخلی صهیونیست‌ها شده است، رئیس جدیدی برای این رژیم وجود دارد.

براساس گزارش آر تی، این روزنامه اعلام کرد که بن گویر چند روز پیش در حین خروج از دفتر نخست‌وزیری در مقابل دوربین‌ها ظاهر شد و با لحنی بدون ترس اعلام کرد: به نخست‌وزیر هشدار دادم که اگر وارد رفح نشود، توافق با حماس غیرقانونی است.

او افزود: نخست وزیر این صحبت‌ها را شنید و قول داد که اسرائیل وارد رفح خواهد شد و جنگ ادامه دارد و قول داد که هیچ معامله نامشروعی وجود نخواهد داشت.

 این روزنامه نبز در واکنش به این سخنان گفت: این سخنان و لحن صدا در دل هر شنونده جایی برای شک و تردید باقی نمی‌گذارد که نخست‌وزیر جدیدی در اسرائیل وجود دارد و بنیامین نتانیاهو در عمل نوکر ارباب خود ایتامار بن گویر شده است.

معاریو خاطرنشان کرد: این سوال بدیهی را مطرح می‌شود که نتانیاهو تا چه حد بیچاره شده است؟. نتانیاهو، علیرغم هزاران اختلاف، می‌داند که چه می‌خواهد. او می‌داند چه چیزی برای مردم مهم و خوب است، اما او بن گویر و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی را نگه می‌دارد آن هم به دلایل واضحی که فقط برای نتانیاهو خوب است. 

روزنامه صهیونیستی در ادامه توضیح داد: مشکل اکثریت مردم، پس از هفت ماه جنگ، این است که به این دولت و رفتار آن اعتماد ندارند، به نخست وزیری اعتقاد ندارند که نظرش را بر اساس منافع سیاسی خود تغییر دهد. به وزرایی مثل اوریت استراک که حاضرند برای دولتی که قادر به حفظ اسرا نیست، اسرا را قربانی کنند اعتماد ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • معاریو: نتانیاهو واقعی‌ترین خدمتکار بن گویر است
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • وحیدی: مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • رژیم صهیونیستی در باتلاق سراشیبی/ خیزش ضدآمریکایی دانشجویان دانشگاه آزاد به روز سوم رسید
  • رژیم صهیونیستی در باتلاق سرآشیبی/ خیزش ضدآمریکایی دانشجویان دانشگاه آزاد به روز سوم رسید
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است