Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، روزهای آلوده هوای تهران در حالی سپری می‌شود که معادن شن و ماسه غرب استان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، با فعالیت حدود ۶۸ معدنی که در بخش جنوبی این منطقه قرار دارد قاعدتا شاهد افزایش آلودگی هوا خواهیم بود.

روز جمعه شاخص آلایندگی هوای تهران به حدود ۵۰۰ رسید، در همان روز طی بازدیدی که خبرنگار فارس از معادن شن و ماسه شهرقدس انجام داد، شاهد تردد کامیون‌ها و فعالیت لودر در ساعات بعدازظهر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

این شدت آلودگی منجر به تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران شد که محدودیت‌هایی از جمله ممنوعیت فعالیت ورزشی حرفه‌ای و عدم حضور مردم به جزء مواقع ضروری در فضای باز جزء مصوبات جلسه بود.

میزان گردوغبار هوا در روزشنبه به نسبت روز گذشته کاهش یافت اما شاخص کیفیت هوا کماکان بالا بود و در مناطق و شهرهای اطراف، این میزان متفاوت ثبت شده است به طور مثال در شهرستان شهریار ۲۱۵، منطقه ۲۱ شهرداری تهران ۲۵۸ و در منطقه ۲۲ عدد ۳۰۵ گزارش شد.

شاخص آلودگی هوا نسبت به روز جمعه به مرور کمتر شد ولی هنوز هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد.

عصر یک‌شنبه ۲۱ فروردین طی بازدید میدانی که خبرنگار فارس مجدد از معادن شن و ماسه شهرقدس داشت مشاهد کرد معادن کماکان به فعالیت خود ادامه‌ می‌دهند، علت فعالیت معادن با وجود آلودگی را از یکی از معدن‌داران جویا شد که گفت: ابلاغی مبنی بر غیرفعال شدن معدن در شرایط اضطرار آلودگی هوا اعلام نشده است.

 

دوشنبه 21 فروردین

 

ساعت کاری معادن با محیط زیست نیست

رضا شایسته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پدیده ریزگرد که در این روزها از کشورهای عراق، سوریه، عربستان و اردن وارد کشور شده و بسیاری از استان‌های کشور را درگیر کرده، وضعیت آلایندگی در برخی شهرستان‌های استان تهران را به شاخص بیش از 300 رسانده است.

وی گفت: روز جمعه کارگروه هماهنگی اضطرار آلودگی هوا برگزار و در این جلسه به لغو بازی فوتبال اشاره شد اما در خصوص تعطیلی واحدهای معدنی، آسفالت، شن، ماسه و بتن مصوبه‌ای انجام نشد در حالیکه در سال‌های گذشته آلایندگی بالای ۱۰۰ منجر به تعطیلی معادن می‌شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس افزود: در خصوص ساعت کاری واحدها، محیط زیست هیچ قانون و مصوبه و بخشنامه‌ای ندارد و ساعت کاری معادن تا پایان سال ۹۷ به صورت تفاهم نامه بود که به بخشنامه تغییر کرد و ساعت کاری ۷ ساعته و تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه با ماهیت زیست محیطی مصوب شد و در سال‌های بعد مصوبه‌ای در این خصوص تصویب نشد.

وی در خصوص فعالیت معادن در روزهای آخر هفته بیان کرد: اینکه واحدی روزهای پنجشنبه و جمعه کار می‌کند باید توسط انجمن شن و ماسه برخورد شود و محیط زیست زمانی می‌تواند جلوی فعالیت معدنی را بگیرد که آلایندگی داشته باشد و پایش‌ها مرتب انجام می‌شود.

تعطیلی معادن اعلام نشده است

سعید توئمی منصوری دبیر انجمن شن و ماسه استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس بیان کرد: در شرایط آلودگی هوا با دستور هیأت دولت معادن غیرفعال می‌شوند و طی این روزها دستوری اعلام نشده است.

وی در ارتباط با انتشار ذرات گرد و غبار معادن و نقش آن بر آلودگی هوا گفت: صنایع دیگر و خودروها نیز آلایندگی ایجاد می‌کنند.

دبیر انجمن شن و ماسه استان تهران در ارتباط با ساعت کاری معادن افزود: معادن ۴۰ ساعت در هفته از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ کار کرده و روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل هستند و واحدی که روز جمعه فعالیت داشته تخلف کرده و ما مسئول برخورد با آنها نیستیم و ساعت کاری به آنها ابلاغ شده است.

با توجه به اینکه چندروزی است آلودگی ناشی از گردوغبار، مهمان برخی استان‌ها شده است و با توجه به نظر کارشناسان و همانند دفعات قبل، باید محدودیتی برای فعالیت معادن و صنایعی که باعث تشدید آلودگی می‌شوند صادر می‌شد تا بلکه از میزان آلودگی کاسته شود.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: آلودگی تهران آلودگی هوا فعالیت معادن معدن شن و ماسه شهرقدس انجمن شن و ماسه خبرنگار فارس فعالیت معادن استان تهران آلودگی هوا ساعت کاری محیط زیست معادن شن روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است

به گزارش همشهری آنلاین؛ شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۹۰ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول بود و امروز - شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳- نیز شاخص آلودگی هوا روی عدد ۶۷ است و کیفیت هوای پایتخت همچنان در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ۱۷ ایستگاه در وضعیت قابل قبول (زرد) قرار دارند و ایستگاه سرخه حصار در منطقه ۱۳ با شاخص ۳۰ تنها ایستگاهی است که وضعیت پاک (سبز) در آن ثبت شده است.

این در حالی است که در ۴ ایستگاه یعنی شادآباد منطقه ۱۸، شهرداری منطقه ۱۹، پارک سلامت منطقه ۱۷ و پاسداران منطقه ۳) وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) ثبت شده و عدد شاخص در هیچ ایستگاهی وضعیت ناسالم برای همه (قرمز) را نشان نمی‌دهد.

لازم به ذکر است که از ابتدای سال جاری تا امروز ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول، در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است و این آمار برای سال ۱۴۰۲ ، ۶ روز هوای پاک ، ۳۱ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

کد خبر 847377 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها آلودگی هوا آب و هوا - ایران تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس