Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان با اشاره به اینکه مقاومت یک نیاز ضروری برای کشور است تاکید کرد هرکسی علیه این گزینه اقدام کند به دشمن صهیونیستی خدمت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در جریان نشست سیاسی حزب الله در منطقه التفاح طی سخنانی اعلام کرد، مشکل لبنان در این است که کشور از طریق تکیه به بدهی‌هایی که هزینه‌های بیشتری به آن تحمیل می‌کند اداره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  همچنین معضل فساد نیز به شکل گسترده در کشور وجود دارد و ما تلاش می‌کنیم تا با تکیه بر معادله مثلث ارتش و ملت و مقاومت از کشور محافظت کنیم.

محمد رعد افزود، مقاومت هرگز جایگزین ارتش نبوده است.  ملت در آغوش ارتش و همچنین در آغوش مقاومت هستند و هدف ما حمایت از کشور در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی و تضمین امنیت و ثبات در لبنان است.

این مسئول حزب‌الله ادامه داد، چرا اول می‌گوییم مقاومت؟ زیرا ارتش با توجه به تجربه نظامی خود و شناختی که از امکانات تسلیحاتی‌اش دارد می‌گوید که مقاومت یک نیاز ضروری برای لبنان است و این موضوع  یعنی نیاز لبنان به مقاومت یک مسئله سیاسی نیست، بلکه یک موضوع علمی و فنی است.

وی افزود، تقدیر ما این بود در این کشور کوچک که امکان تسلیح ارتش آن به جدیدترین سلاح‌ها و تکنولوژی در برابر سلاح های اسرائیلی غیر ممکن است، ما در مسیر مقاومت باشیم.  بنابراین باید از تاکتیک ملی استفاده کرده و به مقاومت اعتماد کنیم و به همین دلیل باید همکاری و تفاهم و هماهنگی میان ارتش و ملت و مقاومت جهت محافظت از کشور وجود داشته باشد.

مقام حزب‌الله: سیاست‌های آمریکا عامل اصلی ورشکستگی لبنان است

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان با اشاره به  پروژه‌های مربوط به برق و تلاش برای تثبیت قیمت ارز و همچنین چگونگی توزیع خسارت‌ها و بازگرداندن اموال سپرده‌گذاران خواستار تدوین طرحی برای بازسازی کشور در یک دوره 5 تا 10 ساله شد.

محمد رعد اظهار داشت، در این میان برخی طرف‌ها وجود دارند که می‌گویند صندوق بین المللی پول خوب و قابل اعتماد است و اگر با آمریکا دوست نباشیم اوضاع آن طور که باید پیش نمی‌رود.  بنابراین از نظر آنها ارائه و اجرای پروژه‌های مربوط به اکتشاف نفت و گاز و ورود هر شرکتی برای تعمیر نیروگاه برق بدون موافقت آمریکا ممنوع است. به همین دلیل طرف‌های مذکور پیشنهاد روسیه و چین و همچنین پیشنهادهای ایران را در این زمینه رد می‌کنند؛ علی‌رغم اینکه این پیشنهادها هیچ هزینه‌ای برای دولت نداشتند. مسئولان صرفاً به این دلیل که آمریکایی‌ها راضی نیستند، چنین پیشنهاداتی را رد کردند. آمریکا نمی‌خواهد چنین پروژه‌هایی در لبنان اجرا شود؛ چرا که می‌ترسد خطری برای امنیت اسرائیل به وجود بیاید.

وی در ادامه به  اقدامات دستگاه قضایی لبنان اشاره کرده و اظهار داشت، قضات صادقی در لبنان وجود دارند اما دستگاه قضایی بی‌طرفی نداریم. قضاتی هستند که ممکن است به دنبال اجرای عدالت باشند اما قوه قضاییه عادلانه در لبنان وجود ندارد و ساختار مشخصی تعیین شده مبنی بر اینکه یک قاضی  متعلق به فلان طرف است و قاضی دیگر وابسته به یک طرف دیگر می‌باشد.

محمد رعد تاکید کرد، ما به گزینه مقاومت که از لبنان محافظت می‌کند متعهد هستیم و معتقدیم هر کسی که علیه این گزینه اقدام کند خواسته یا ناخواسته به نفع دشمن صهیونیستی کار کرده است. ما طی دو سال گذشته نزدیک به 90 طرح قانونی به پارلمان ارائه کردیم که 30 طرح تصویب و تکمیل و به عنوان قانون صادر شد و 60 طرح از طریق کمیته‌های پارلمانی بررسی می‌شود و هدف ما همکاری جهت خدمت به کشور و ملت و محافظت از لبنان است.

وی در پایان گفت، ما در همه نشست‌ها و کنفرانس‌ها با گشاده رویی حاضر می‌شویم و به پیشنهادات همه گوش می‌دهیم؛ چرا که دغدغه ما این است که یک کشور قدرتمند و مستقل و صاحب تصمیم و اراده ملی داشته باشیم بدون اینکه هیچ طرف خارجی بر آن سیطره یافته و از کشور ما باج‌گیری کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمد رعد حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی

حزب‌الله لبنان از حمله جدید به یک پایگاه رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، مجاهدان ما بعد از ظهر امروز-شنبه-ساعت ۳:۳۰ دقیقه پایگاه صهیونیستی الرادار در مزارع اشغالی شبعا را هدف حملات موشکی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که این پایگاه به‌طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفت.

حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری نیز اعلام کرد که امروز ساعت ۲:۱۰ دقیقه تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در پایگاه الراهب را با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی در لبنان صبح امروز نیز سربازان ارتش اشغالگر را در حالی که در داخل مقر «بیاض بلیدا» در حال فعالیت بودند، با گلوله‌های توپ هدف قرار داد.

مقاومت لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که این هدف گیری در حمایت از مردم فلسطین و نوار غزه و در پشتیبانی از مقاومت آنها انجام شده است.

حزب‌الله لبنان یک روز بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا به امروز همواره پایگاه‌های صهیونیستی را هدف قرار داده و خسارت‌های زیادی به آن‌ها وارد کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد