Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای بیرانوند مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری گفت: این صندوق در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۶۹۵ فقره تسهیلات به ارزش ۸۷۱ میلیارد ریال برای ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی جدید پرداخت کرد.

رسالت صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ حمایت از طرح‌های خُرد و کوچک روستایی و طرح‌های دانش‌بنیان است و با استفاده از ظرفیت‌های مالی تبصره ۱۸ قانون بودجه و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی بدنبال کاهش فقر و ایجاد اشتغال مولد در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

بازگشت ۱۲ واحد تولیدی غیرفعال به چرخه تولید

با توجه به شعار سال و اهمیت زیادی که اشتغال برای دولت دارد، استان چهارمحال و بختیاری که از ظرفیت‌های مناسبی در زمینه‌هایی مانند کشاورزی و گردشگری برخوردار است می‌تواند درصد قابل توجهی از اعتبارات را جذب کند.

این صندوق با کمیته امداد حضرت امام (ره)، سازمان بهزیستی، جهاد کشاورزی، صنایع دستی و میراث فرهنگی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفاهم‌نامه‌هایی برای پرداخت تسهیلات به امضا رسانده است.

بخش عمده این تسهیلات در زمینه تبصره ۱۸ بودجه عمومی کشور و تعهدات دولت در حوزه اشتغال و بخش دیگر آن در زمینه توانمندسازی جوامع محلی برای توسعه زنجیره ارزش است.

بخشی از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در سال ۱۴۰۰ برای احیای واحد‌های غیرفعال و نیمه‌فعال اختصاص پیدا کرد.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در حضور معاون اول رییس جمهور با این صندوق به امضا رسید، مقرر شد این صندوق عهده‌دار احیای یک هزار واحد غیرفعال و نیمه‌فعال در کشور شود و استان چهارمحال و بختیاری پارسال ۱۲ طرح با ۱۶۲فرصت شغلی را با پرداخت تسهیلات سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به چرخه تولید بازگرداند.

امسال نیز این صندوق با برنامه ریزی‌های انجام شده دست‌کم ۲۰ طرح راکد غیرفعال و نیمه‌فعال استان را به چرخه تولید باز خواهد گرداند.

سرانه جذب تسهیلات صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری به صورت میانگین ۴.۳ درصد تسهیلات تخصیص یافته از محل ظرفیت‌های مالی تبصره ۱۸ بودجه عمومی دولت است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق کارآفرینی امید فرصت شغلی صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، سیداحمد خادمیان به تشریح وند ارائه تسهیلات ودیعه مسکن توسط بانک‌ها پرداخت و افزود: تاکنون یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند که از این میزان متقاضی ثبت‌نام شده، یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شدند.

مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن ادامه‌داد: از تعداد حائزان شرایط دریافت وام ودیعه مسکن یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر عقد قرارداد کردند.

خادمیان تصریح‌کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، در سایر شهر‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها به ۴۰ میلیون تومان رسیده است. چگونگی بازپرداخت این وام نیز با توجه به سود ۱۸ درصدی که باید حداکثر در پنج سال پرداخت شود، محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند