Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور دستور قضایی برای تعیین تکلیف ۲۰ هزار تن کاغذ وارداتی موجود در انبارهای اطراف بندر شهید رجایی بندرعباس و ترخیص ۳ هزار تن از این کاغذها ظرف یک هفته خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پس از کشف محموله بزرگ کاغذ وارداتی در یکی از انبارهای اطراف بندر شهید رجایی بندرعباس، رئیس کل دادگستری هرمزگان به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان و جمعی از مسئولان قضایی و انتظامی با حضور در محل این انبار، به منظور تعیین تکلیف کالاهای موجود تصمیمات لازم را اتخاذ نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این بازدید با اشاره به سابقه نگهداری حدود 3 هزار تن کاغذ وارداتی در این انبار، گفت: یکی از شرکت‌های بخش خصوصی با دریافت ارز دولتی و ترجیحی در سال 1398 حدود 2 هزار تن از این کاغذها را وارد نموده و در ادامه بدون اخذ مجوزهای لازم و به قصد سودجویی 700 تن از آن را در بازار آزاد عرضه نموده است.

وی همچنین اظهار داشت: در پی گزارش ضابطین و کشف انبار مورد نظر، اداره کل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان به این موضوع ورود کرده و ضمن رسیدگی به تخلفات صورت گرفته توسط مسئولان این شرکت، آنها را به اتهام احتکار و عرضه خارج از شبکه کالا به پرداخت 3 میلیارد و 300 میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اقدام به موقع پلیس امنیت اقتصادی و تعزیرات حکومتی استان، تأکید کرد: طبق قانون، نظارت بر نحوه مصرف ارز ترجیحی بر عهده ادارات متولی این حوزه می‌باشد و با عنایت به شواهد و قرائن موجود، متأسفانه ادارات مربوطه در این خصوص نظارت خوبی نداشته و کوتاهی نموده اند که بر این اساس با توجه به اینکه تخلفات مذکور در خارج از حوزه قضایی هرمزگان و در استان تهران اتفاق افتاده است، جزئیات ماوقع به مراجع قضایی تهران اعلام شده تا در صورت لزوم ضمن اعلام جرم و تعقیب متهمین، به موضوع تخلفات ارتکابی نیز رسیدگی نمایند.

وی با اعلام اینکه بر اساس اخبار و اطلاعات غیر رسمی در انبارهای اطراف بندر شهید رجایی بندرعباس حدود 20 هزار تن کاغذ وارداتی نگهداری می‌شود، تصریح کرد: دستورات ویژه‌ای در این مورد صادر شده است تا پس از بررسی دقیق موجودی انبارهای مذکور، ضمن رسیدگی سریع به موضوع، اقدامات لازم جهت تعیین تکلیف فوری کالاهای موجود در این انبارها صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: در پی تأکیدات ریاست قوه قضائیه، دستگاه قضایی استان هرمزگان با محوریت شورای پیشگیری از وقوع جرم به منظور صیانت از حقوق عامه و با هدف برخورد قاطع با محتکرین اقلام و مایحتاج ضروری مردم، نظارت و کنترل صنوف و انبارها را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است و در همین راستا پس از کشف احتکار صورت گرفته در این انبار، دستور توزیع کالاهای موجود در آن، شامل بیش از 3 هزار تن کاغذ وارداتی را صادر کرده و این محموله، ظرف یک هفته با قیمت مصوب دولتی تحویل نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد شد تا به منظور عرضه در شبکه توزیع، در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی در خاتمه اذعان داشت: با توجه به گزارش مسئولین در خصوص مشکلات موجود برای حمل این محموله‌های بزرگ کاغذ وارداتی نیز تمهیدات لازم از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان جهت تأمین کامیون‌های مورد نیاز برای بارگیری و ارسال این محموله‌ها به اقصی نقاط کشور اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار تن کاغذ وارداتی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان

رئیس کل دادگستری کردستان از روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان درخواست کرد در تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه با شورای معاونان، رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضائی استان کردستان اظهار کرد: مدیران قضائی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضائی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مسئولان قضائی استان باید در جهت تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: سند تحول قضائی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضائی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

حجت‌الاسلام حسینی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضائی تاکید و تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

وی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان، بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: ضروری است تا در سال جاری قضات در جهت مختومه کردن پرونده‌های قضائی توأم با اتقان آرا تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

حجت‌الاسلام حسینی بر استفاده بیشتر از ظرفیت صلح یاران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضائی نیز تاکید کرد.

کد خبر 748339

دیگر خبرها

  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد