Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حیدری گفت: هر گونه عرضه و کشتار طیور زنده خارج از کشتارگاه‌های مجاز غیر قانونی است و به شهروندان کرمانشاهی توصیه می شود به منظور حفظ سلامتی خود و افراد خانواده گوشت مرغ مصرفی و تخم مرغ موردنیاز خود را از مراکز مجاز و معتبر تهیه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، از فعال بودن ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: در هفته های اخیر مواردی از این بیماری در کشور گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: جهت کنترل و پیشگیری از این بیماری لازم است در واحدهای پرورش طیور اصول بهداشت و امنیت زیستی کاملا رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین پرورش دهندگان طیور هر گونه تلفات غیر عادی، عدم مصرف آب و مواد غذایی به میزان کافی و همچنین کاهش تولید تخم مرغ را به نزدیک‌ترین اداره دامپزشکی اطلاع رسانی کنند‌.

حیدری گفت: برای پیشگیری از این بیماری شهروندان و به ویژه روستاییان از رها سازی پرندگان خود در محیط روستا جدا خودداری کرده و حتماً داخل حیاط منزل آنها را با توری فلزی محصور کنند که با کلاغ و گنجشک و سایر پرندگان ارتباط نداشته باشند.

وی اظهار داشت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های بسیار حاد ویروسی پرندگان بوده که برخی از سویه‌های آن با پستانداران و انسان مشترک است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌ کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: هر گونه عرضه و کشتار طیور زنده خارج از کشتارگاه‌های مجاز غیر قانونی است و به شهروندان توصیه می شود به منظور حفظ سلامتی خود و افراد خانواده گوشت مرغ مصرفی و تخم مرغ موردنیاز خود را از مراکز مجاز و معتبر که تحت نظر دامپزشکی کشتار و بسته بندی شده تهیه کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان هر گونه تلفات غیر عادی را به سامانه تلفنی اداره کل دامپزشکی ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد