Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشته عسکری گفت: زندانی شدن سرپرست خانواده زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی برای اعضای خانواده زندانیان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرشته عسکری، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی در گفتگو با عصرهامون، بیان کرد: در دهه های اخیر با توجه به افزایش تبهکاری و جرم برای مقابله با مجرمان و دور نگه داشتن مجرم از جامعه، توجه مسئولان قضایی به مجازات زندان معطوف شد، که این امر سبب توسعه نظام زندان ها و افزایش آمار زندانیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با توجه به این که آمار زندانیان در سال های اخیر افزایش داشته است، گفت: اکنون یکی از مشکلات جدی کشور، ورود سالانه بیش از هزار نفر به واسطه ارتکاب جرم به زندان است.

این کارشناس با اشاره به اینکه اصلاح سلامت روان خانواده زندانیان چاره از بین رفتن مشکلات معیشتی است، افزود: تحقیقات بیانگر آن است که موقعیت جغرافیایی در مشکلات روان پزشکی و وقوع جرم نیز موثر است.

تاثیر خشونت والدین بر فرزندان

وی اضافه کرد: زندانی شدن سرپرست خانواده زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی برای اعضای خانواده زندانیان است، به همین جهت خانوارهای نیازمند که سرپرست آن ها به دلیل ارتکاب جرائم غیر عمد در زندان به سر می برند، تا زمانی که شرایط بازگشت فرد زندانی به خانواده فراهم شود، تحت حمایت هستند.

عسکری در ادامه تاکید کرد: براساس آمار موجود در  مناطق مختلف، ۳۰ تا ۸۰ درصد دلیل کج رفتاری و مجرم شدن کودکان و نوجوانان از بین رفتن بنیان خانواده آنان است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل سوق دهنده کودک به بزهکاری، رفتار خشن والدین می باشد و نیز خانواده ای که یکی از والدین در زندان است، در اختلال شخصیتی رفتار کودکان نقش به سزایی دارد.

این مشاور تربیتی در خصوص این که فرزند چنین خانواده هایی، افراد ناتوان و بدگمان هستند، گفت:  لغزش و جرم والدین از بابت بدآموزی، تقلید کودک و احساس شرم ساری فرزندان، عامل مخربی در تربیت فرزندان است و تحقیقات نشان داده که ۵۰ درصد چنین کودکانی وارد زندان می شوند.
 
وی افزود: زندانی بودن یکی از اعضای خانواده زمینه ایجاد دو دسته عوارض برای همسر و فرزندان دارد، که این دو دسته عوارض وجوه مشترکی دارند و تعامل این ها سبب بروز مشکلات زیادی برای خانواده است.

عسکری بیان کرد: محققان و اندیشمندان تاکید دارند، کودک برای رشد سالم و کامل روانی، نیاز دارد که کودکی مناسبی داشته باشد، نقش والدین در آرامش و سلامت کودکان بسیار موثر است.

این مدرس دانشگاه گفت: بدیهی است غیبت والدین به ویژه اگر در زندان مطرح شود، آثار زیانباری برای کودک دارد، علاوه بر برخورد دار نبودن از محبت و توجه به ارشادی های والدین، باید متحمل کنایه های مرتبط با جرم والدین نیز باشد.

وی خاطر نشان کرد: کودکی که یکی از والدینش در زندان است، از لحاظ پذیرش اجتماعی در بین همسالان هم مدرسه ای خود و دیگر موقعیت ها، با مشکلات فراوانی روبرو است و همواره احساس های منفی را با خود حمل می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خانواده زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند

سید حجت الله موسوی قوام گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان آزاد شده اند.  

وی افزود: ۶۵ درصد این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیرن و بقیه این مبلغ از ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۴۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، بیان داشت: از این تعداد، ۱۰۷ نفر بدهکار مهریه و ۱۲ نفر بدهکار نفقه، ۱۲۴ نفر بدهکار مالی و بقیه آن ها شبه تصادفات هستند که برای آزادی این تعداد، ۴۰ میلیارد تومان نیاز است تا این افراد به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرائم غیر عمد، ۴۵ نفر ورودی امسال هستند، ۱۹۱ نفر ورودی سال ۱۴۰۲ و بقیه آن ها ورودی سال ۱۴۰۱ هستند که نیاز به فرهنگسازی در جامعه دارد و اولویت ستاد دیه برای آزادی این زندانیان ورودی سال‌های قبل است.

موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کم‌ترین آن، مربوط به زندان شهربابک است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۱۱ بیش‌ترین مددجو و شهربابک با ۴ نفر، کم‌ترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: طی ۲ماهه نخست امسال، ۲۶ جشن گلریزان داشته ایم که حدود ۳۰ میلیارد تومان تعهد خیران بوده است که تاکنون ۷۰ درصد آن وصول شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟