Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارشاد در نشست شورای سیاست‌گذاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: امسال برای استفاده بهتر مخاطبان شهرستانی از نمایشگاه کتاب برای این عزیزان یارانه‌ در نظر گرفته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای سیاست‌گذاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به یارانه در نظر گرفته شده برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: برای مخاطبان شهرستانی نیز یارانه‌ کتاب در نظر گرفته شد تا ضمن استفاده از امکانات نمایشگاه، مشمول یارانه کتاب هم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اسماعیلی افزود: با توجه به دریافت مجوز برگزاری نمایشگاه از ستاد ملی کرونا پیش‌بینی وضعیت متعادلی را در این زمینه داریم، اما این بیماری ناشناخته است و امیدواریم در روزهای مقرر شرایط امن باشد.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است که در آن برگزاری نشست‌های علمی و نقد و بررسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ضرورت ترجمه آثار فاخر ادبی ایران

وزیر ارشاد با بیان اینکه تخصیص بخشی از بودجه فرهنگی سفر‌های استانی یکی از راه‌های توسعه کتابفروشی‌ها است، تصریح کرد: باید بر تقویت بخش‌های علمی و فرهنگی این رویداد فرهنگی و ترجمه آثار فاخر ایرانی به زبان‌های دیگر با سیاست‌های تشویقی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، توجه شود و مورد حمایت قرار گیرد.

اسماعیلی با اشاره به مزیت‌های برگزاری نمایشگاه کتاب در قالب مجازی خاطر نشان کرد: فروش مجازی این امکان را می‌دهد تا افراد در اقصی‌نقاط کشور، مشابه بازدیدکنندگان پایتخت به کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه دسترسی داشته باشند.

ضرورت بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای دسترسی آسان‌تر بازدیدکنندگان نمایشگاه 

اسماعیلی با اشاره به نقش رسانه در اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شبکه تبلیغاتی و رسانه‌ای ایجاد می‌کند. باید به موضوعاتی مانند رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ترافیک شهری و هزینه‌های برگزاری این رویداد توجه داشته باشیم و در عین حال این بسته فرهنگی را حفظ کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای دسترسی آسان‌تر بازدیدکنندگان نمایشگاه به کتاب‌های مورد نظرشان بیان کرد: باید بتوانیم با نرم‌افزارها و برنامه‌ها زمینه دسترسی سریع و راحت‌تر مردم به کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را فراهم کنیم.

اسماعیلی درباره بخش کودک و نوجوان این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیشترین میزان فروش به کتاب‌های کودک و نوجوان اختصاص داشت. بنابراین ضروری است تا اقدامات قابل توجهی برای این بخش پیش‌بینی شود، زیرا حوزه کودک و نوجوان بسیار با اهمیت است.

وی افزود: موضوع کتابفروشی‌ها یکی از دغدغه‌های من است و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با محوریت ارائه تسهیلات به ناشران برگزار می‌شود و همزمان با برگزاری نمایشگاه به آن‌ها نیز باید توجه شود.

هزینه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌ پروژه‌های فرهنگی 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ثمرات فرهنگی سفرهای نوروزی رئیس جمهور ادامه داد: بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در سفرهای هجده‌گانه رئیس جمهور، برای تکمیل زیرساخت‌ پروژه‌های فرهنگی هزینه شده است که می‌توان برای توسعه فضاهای کتابفروشی نیز استفاده شود.

امکان دسترسی به نمایشگاه برای همه اقشار در اقصی نقاط کشور فراهم شده

در بخشی از این نشست یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد و اجتماع فرهنگی با ابعاد بین‌المللی در کشور است. حضور گروه‌های مختلف مردم در این نمایشگاه حول محور کتاب از دستاوردهای فرهنگی نظام اسلامی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امیدواریم بعد از وقفه دوساله، در سال جدید سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تراز یک نمایشگاه خوب و مؤثر فرهنگی برگزار شود.

احمدوند ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی در نظر گرفته شده است و امکان دسترسی به نمایشگاه برای همه اقشار در اقصی نقاط کشور فراهم خواهد بود و امیدواریم پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت، حداکثری باشد تا خریدهای مردم با حداقل هزینه به دست آن ها برسد.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه که نخستین‌بار تجربه می‌شود همزمانی فروش در فضای مجازی و در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در قالب حضوری است. همه ناشران می‌توانند به دو شیوه مجازی و فیزیکی کتاب بفروشند. پیش‌بینی می‌کنیم تقریباً همه ناشران و موجودی کتاب کشور در فضای پرفروش مجازی ارائه شود.

ثبت‌نام بیش از ۲ هزار ناشر برای حضور در دو بخش فیزیکی و مجازی نمایشگاه

در بخش دیگری از این نشست قائم مقام سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: موضوع برگزاری دو نمایشگاه مجازی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ابتدای انتصاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفت. تعاملات با ستاد ملی مبارزه با کرونا با پیگیری شخص وزیر و دو بار حضور رئیس‌جمهور در این ستاد درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منجر به صدور مجوز موقت در بهمن‌ماه شد. بعد از اخذ این مجوز بسیاری از کمیته‌ها پیش از نوروز فعالیت خود را آغاز کردند. با توجه به اینکه مقدمات برپایی نمایشگاه نیازمند برنامه‌ریزی چندماهه است کمیته‌های مختلف نمایشگاه از نظر اجرایی و عملیاتی برنامه‌های خود را تدوین کردند.

رمضانی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲ هزار ناشر فرآیند ثبت‌نام خود را برای حضور در دو بخش فیزیکی و مجازی تکمیل کرده‌اند و فرآیند تأیید ناشران و آثار آن‌ها از طریق کمیته ناشران داخلی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب تهران برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود

نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست خبری این دوره از نمایشگاه از ساعت ۱۰ یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) در نیم طبقه شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

در این نشست یاسر احمدوند؛ رییس و علی رمضانی؛ قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند و پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه خواهند بود.

لازم به ذکر است؛ با توجه به اینکه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آخرین مراحل آماده‌سازی را برای میزبانی از مخاطبان طی می‌کند، اصحاب رسانه می‌توانند پس از پایان نشست خبری از محل برگزاری تصویربرداری و بازدید داشته باشند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • امسال بن خرید کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید